• 1
  • 2
2019-12-17, 16:41
Behöver hjälp med hur jag ska ta mig ur detta jävla elende!!

Snart kommer jag hamna i kronofogden då jag har massa skulder, Har upp emot 400 tusen kr i skulder. Jag har försökt så länge med att inte hamna där och betalat av alla räkningar mm. Men nu har man förlorat jobbet och inga sparade pengar kvar, väntar på akassan. Vad händer om jag hamnar i krono? Detta har aldrig hänt mig innan att jag snart sitter i skiten. Mitt liv går under om jag hamnar där. Jag har verkligen försökt att inte hamna där men nu har jag inga vägar att ta mer

PS försök förstå, och bete er inte som idioter tack!
Citera
2019-12-17, 16:46
Medlem
Vad har du lånat pengarna till?
Är det en bostad, bil eller konsumtion?
Citera
2019-12-17, 16:47
Medlem
franges avatar
Du hamnar hos Kronofogden - du hamnar enbart i Kronofogden om du penetrerar en av deras anställda.

Hur har du fått dessa skulder på 400Tkr?

Ditt liv kommer knappast gå under om du hamnar hos Kronofogden - du kommer få betalningsanmärkning och betala av dina skulder och i värsta fall kommer ägodelar lösas in för att betala av skulderna.
Citera
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baby666
Behöver hjälp med hur jag ska ta mig ur detta jävla elende!!

Snart kommer jag hamna i kronofogden då jag har massa skulder, Har upp emot 400 tusen kr i skulder. Jag har försökt så länge med att inte hamna där och betalat av alla räkningar mm. Men nu har man förlorat jobbet och inga sparade pengar kvar, väntar på akassan. Vad händer om jag hamnar i krono? Detta har aldrig hänt mig innan att jag snart sitter i skiten. Mitt liv går under om jag hamnar där. Jag har verkligen försökt att inte hamna där men nu har jag inga vägar att ta mer

PS försök förstå, och bete er inte som idioter tack!

Ta kontakt med alla som du är skyldig pengar innan det går till kronofogden, förklara situationen.
Citera
Medlem
note-its avatar
KF kommer att göra en utmätning på ditt bidrag från A-kassan. Alltså dra en summa därifrån.
Men först kommer dom hem till dig och kollar om det finns något av värde på din adress.
Citera
2019-12-17, 16:48
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Ja, vad händer då? Du får betalningsanmärkningar och kommer inte kunna ta saker på faktura, avbetalning eller abonnemang. Du kommer ha det svårare att få hyra boende. Utöver det så får du löneutmätning när du väl får jobb igen, så att de drar allt över existensminimum varje månad tills skulden är betald.

Så kan det gå när man väljer att leva över sina tillgångar och ta ut krediter. Och inte ens sparar...

Snipp, snapp, snut - så var konsumtionslivet slut!
Citera
2019-12-17, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du hamnar hos Kronofogden - du hamnar enbart i Kronofogden om du penetrerar en av deras anställda.

Hur har du fått dessa skulder på 400Tkr?

Ditt liv kommer knappast gå under om du hamnar hos Kronofogden - du kommer få betalningsanmärkning och betala av dina skulder och i värsta fall kommer ägodelar lösas in för att betala av skulderna.

Jag har under flera år tagit små lån för att tex plugga och annat skit som jag behövt pengar till. Jag har alltid vart noga med betalningarna. Pluss tog lån i mitt namn med mitt ex som han lova att hjälpa mig betala, men som dum som jag var så trodde jag på han =( Nu sitter jag sj här och försöker betala av allt. Jag äger inget dyrt, Har ingen bil eller bostadsrätt. Bor hyresrätt första hand.
Citera
2019-12-17, 16:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Jag har under flera år tagit små lån för att tex plugga och annat skit som jag behövt pengar till. Jag har alltid vart noga med betalningarna. Pluss tog lån i mitt namn med mitt ex som han lova att hjälpa mig betala, men som dum som jag var så trodde jag på han =( Nu sitter jag sj här och försöker betala av allt. Jag äger inget dyrt, Har ingen bil eller bostadsrätt. Bor hyresrätt första hand.

Usch, det var inte roligt. När det kommer till pengar kan man inte lita på någon, hemskt men ytterst sant vilket bevisas gång på gång på gång i trådar likt denna.

Tänk lösningsorienterat; lista respektive lånebelopp, räntesats och minimiamortering på varje kredit lista sedan inkomster och utgifter höftat generellt så kommer forat ge dig tips!
Citera
2019-12-17, 17:01
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Om du tagit lån i ditt namn inkl ditt x kommer han bli medskyldig och lär få betala med.
Bara gilla läget betala månadsvis 10 år kanske sedan kan livet börja leka igen
Hårda bud men det är så illa räntorna lär göra det ganska svårt för dig att reda ut detta
Citera
2019-12-17, 17:19
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Har man inte pengar så här man inte.
Man ska inte låna till sådant.

Bara ta tag i det och betala av.

Lycka till.
Citera
2019-12-17, 17:24
Medlem
skuldsanera och skaffa en tjej, gift dig och gör henne gravid - då skuldsanerar du på 5 år och om ni lever på din A- kassa behöver du INTE betala en krona tillbaka på 5 år - gjorde det själv (800 000) och efter skuldsanering köpte jag allt jag behövde ( med pengarna sparade i utländsk bank under de 5 år)ha ha
Citera
2019-12-17, 17:40
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Har man inte pengar så här man inte.
Man ska inte låna till sådant.

Bara ta tag i det och betala av.

Lycka till.

Exakt så har man inte råd med hundmat ska man inte skaffa hund finns många korkade när det gäller ekonomi kolla bara lyxfällan man blir mörkrädd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in