• 1
  • 2
2019-12-16, 11:56
Medlem
Hillboms avatar
Hej ska kra julklappsleken, vad r det sjukaste/roligaste man kan kpa fr under 200kr? Helst lagligt
Citera
2019-12-16, 12:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ett presentkort som sger att du har donerat 200:- till Rdda Barnen. Det brukar snka stmningen rtt ordentligt.
Citera
2019-12-16, 12:03
Medlem
franges avatar
Vad fan r "julklappsleken"?
Citera
2019-12-16, 12:05
Medlem
Hurt-kes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ett presentkort som sger att du har donerat 200:- till Rdda Barnen. Det brukar snka stmningen rtt ordentligt.

Hahaha, nr PK-tanten som ftt den julklappen frsker ltsas att det var en s bra julklapp samtidigt som hon inte kan lta bli att snrpa lite med munnen.
Citera
2019-12-16, 12:08
Medlem
En text p ett papper dr du frgar om personen vill knulla fre eller efter Kalle Anka.
Citera
2019-12-16, 12:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nr alla inblandade vuxna kper var sin julklapp & man drefter spelar trning eller p annat vis avgr vem som fr vilket paket.
Citera
2019-12-16, 13:37
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Alla inblandade kper en julklapp, oftast har man satt ett maxbelopp fr julklappen sg 200kr. Sen kastar man helt enkelt trning, fr man en sexa s fr man ta ett paket av ngon annan. Tidsgrns 10-20 minuter. Har blivit ganska vanligt med julklappsleken p senare r.
Citera
2019-12-16, 13:44
Medlem
Julklappsleken / Julsklappsspel r det mest patetiska inslag som julen frdlats med det senaste decenniet. r precis tvrtemot allt vad julen ska handla om. Hr sitter alla runt bordet och frsker roffa t sig s mycket mjligt under tidspress.

Jag har lrt mig att man ska ta det lugnt under julen och ge varandra saker i all vlmening.

Vad r det hr fr efterblivet skit vi ftt in i julfirandet?
Citera
2019-12-16, 13:45
Medlem
Och nr tiden r ute kan man stta ggklockan p 5 minuter d kan man frska sno t sig ngon annans paket.
Citera
2019-12-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snekonf
Julklappsleken / Julsklappsspel r det mest patetiska inslag som julen frdlats med det senaste decenniet. r precis tvrtemot allt vad julen ska handla om. Hr sitter alla runt bordet och frsker roffa t sig s mycket mjligt under tidspress.

Jag har lrt mig att man ska ta det lugnt under julen och ge varandra saker i all vlmening.

Jo men i en vettig familj s kanske svrmor ger bort herrparfymen till dej i slutndan?

Men topp topic , tycker du kan kpa ntt som inte syns som fregende talare . Typ bidrag till Greta fr att rdda vrlden eller presentkort p ntt trkigt stlle typ en godisaffr
Citera
2019-12-16, 16:35
Medlem
Citat:

Hller med dig om detta till 100%.
Citera
2019-12-16, 19:08
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:

Hller verkligen med, och hur personlig blir den julklappen d?
Trams.

TS, du skulle kunna gra en ICE-tavla.

Skriv ut ett papper dr du har en slags "in case of emergency"-ruta i mitten.
Sen lgger du in relativt platta saker under glaset, runtom skylten.
Det kan vara saker som en kondom, en sedel, ett par vrktabletter, insexnyckel etc.
Endast fantasin stter grnserna.

Jag gjorde det en gng till en nra vn, det uppskattades varmt.

Fast visst ja, man vet ju inte vem som fr presenten hr? Kul om det r ngon FI-Gudrun-kopia som fr skiten.

Men det kanske gr det hela nnu roligare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in