Citat:
Hade du bemödat dig att läsa tråden så hade du sett att jag försöker tona ner det jag skrivit, då jag insett att det för somliga varit lätt att tolka det jag skrivit som att min son är ständigt utsatt, dag in och dag ut. Vilket ju inte är fallet.
Att min son "lider i skolan" beror ju självklart på hur bokstavstrogen man ska vara, men sett över en hel skoldag, eller en vecka, eller en månad, eller en termin så vill jag bestämt hävda att han inte lider. Lika lite som jag lider på arbetet, trots att jag upplever hårda ord och andra motgångar emellanåt.
Att min son "lider i skolan" beror ju självklart på hur bokstavstrogen man ska vara, men sett över en hel skoldag, eller en vecka, eller en månad, eller en termin så vill jag bestämt hävda att han inte lider. Lika lite som jag lider på arbetet, trots att jag upplever hårda ord och andra motgångar emellanåt.
Fast det vet du ju inte eftersom sonen inte berättar, men såklart hoppas du att det förhåller sig på det viset. Det hoppas nog de flesta normalt funtade människor. Du får tänka på att han är ett barn och uppfattar saker på ett annat vis än en vuxen.
Citat:
Metoden är inte alls ointressant, såvida man inte är likgiltig inför eventuella rättsliga efterspel för en själv.
Jag är t.ex. väldigt mån om att inte hamna i fängelse eller för den delen få någon annan påföljd i en brottmålsdom. Därför har jag bestämt mig för att inte smälla till korkade människor till höger och vänster bara för att sätta dem på plats.
Det är en inställning du seriöst borde överväga.
Jag är t.ex. väldigt mån om att inte hamna i fängelse eller för den delen få någon annan påföljd i en brottmålsdom. Därför har jag bestämt mig för att inte smälla till korkade människor till höger och vänster bara för att sätta dem på plats.
Det är en inställning du seriöst borde överväga.
Låter mest som att du är skraj. Att du skulle få en rättslig påföljd är högst osannolikt, fängelse extremt osannolikt. Man ska alltid göra en risk/reward-analys precis som med allt annat i livet, men absolut inte låta irrationell rädsla styra en. Finns många sätt att utöva våld som inte innefattar att man smäller till människor till höger och vänster.