• 1
  • 2
2019-12-15, 15:22
Medlem
Undrar som rubriken?
Citera
2019-12-15, 15:26
Medlem
r9Q8jRqe3s avatar
Det går absolut. Eller vet iaf att det gick, men var 10 år sen nu, kanske förändrats.
Citera
2019-12-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Undrar som rubriken?

Testa, och återkom i tråden med resultatet.
Citera
2019-12-15, 15:41
Medlem
JackSm1ths avatar
Självklart. Speciellt om det inte är rea.

Enklare att pruta om de kanske bara har något enstaka exemplar kvar av produkten.
Om du inte får nedsatt pris kan du testa att få med något extra. Säg att du köper en tv, men vill ha ett väggfäste eller en bra skarvsladd på köpet.

Smart är att gå ihop med några vänner som kanske behöver något. Be då säljaren göra ett paketpris.

Du behöver en tv, Lasse en tvättmaskin, Kalle en Sodastream, Nisse en bärbar dator och Fredde en dammsugare. Även om några produkter har nedsatt pris borde ni kunna få några procent rabatt. Vissa produkter har lägre marginaler för handlarna.
Citera
2019-12-15, 15:54
Medlem
Elgiganten har någon typ av lägstaprisgaranti. Om du kan bevisa att en konkurrent säljer för ett lägre pris (typ mediamarkt) kan du ofta få dem att sälja till samma pris för att undvika att du går till deras konkurrent.

Använd prisjakt & pricerunner.
Citera
2019-12-15, 15:57
Medlem
Kurt-Syds avatar
Man skall alltid pruta, svenska upp för tusan. Gäller främst elektronik. Men kör gör gärna på matvaror och ge oss fegisar en chans.
Citera
2019-12-15, 16:00
Medlem
kalkryggars avatar
Jo det går. Jag vet att man alltid kan pruta på datorer där. Men jag skulle aldrig någonsin köpa en dator där om jag så ens fick halva priset. Aldrig aldrig aldrig.
Citera
2019-12-15, 16:09
Medlem
Allvarligt talat, ja.
Citera
2019-12-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Testa, och återkom i tråden med resultatet.
Försökte i veckan pruta på en tvättmaskin som kostade över 12.000:-.
Inte förhandlingsbart enligt säljaren.
När jag senast köpte tvättmaskin, hos en annan känd kedja, gick det att pruta och dessutom prejade jag till mig en skäggtrimmer.
Citera
2019-12-15, 18:15
Medlem
Försök, kom tillbaka och berätta för oss hur det gick.
Citera
2019-12-15, 18:20
Medlem
trattfans avatar
Ja det går.
Arbetade på Elgiganten förr.

Däremot går det inte när du kommer in i butiken och köper en dator som är på REA. Då är de ju priserna som gäller.

Köper du dock exempelvis en dator på ordinarie pris, lite tillbehör (väska/antivirus/kablar/skrivare/etc) så lär du få rabatt om du lägger upp de snyggt.
Citera
2019-12-15, 18:26
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r9Q8jRqe3
Det går absolut. Eller vet iaf att det gick, men var 10 år sen nu, kanske förändrats.
Jag köpte en perkulator till 50% efter att jag satt in en kniv i sidan av förpackningen, förra året fungerade det utmärkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in