Citat:
Om vi inte ska räkna hybrid som gräs så spelar mängder av världens största klubbar inte på gräs heller.
Läste förövrigt en artikel inför DIFs match mot Cluj där balkongmattan togs upp, det är tydligen förbjudet med plastaskit i högsta ligan i Rumänien, det är inte mycket från Rumänien man vill ta hit men den regeln borde givetvis gälla även här.
Citat:
Nu har laget(och Rolle)i princip sin första riktiga träningsvecka för säsongen, jag hoppas det ser bättre ut mot Ellos.
Det finns många frågor, är vi bättre på brottarfotboll än andra lag? Om vi fortsätter så, kommer det ge oss en edge i matcherna framöver så att det väger över till vår fördel?
Jag tycker att det borde gå att få en balans i laget mellan kraft och teknik, skulle Paka spela som en av två anfallare är det dessutom inte så att försvarsspelet blir lidande, kanske snarare tvärtom, då han är bra och smart i pressen.
Att sätta och stabilisera försvarsspelet borde vara prio, men att vi vårt anfallsspel skall se ut som något från typ Championship 1980 ja, jag vet inte, men som sagt, det är bara att hoppas på det bästa.
Det finns många frågor, är vi bättre på brottarfotboll än andra lag? Om vi fortsätter så, kommer det ge oss en edge i matcherna framöver så att det väger över till vår fördel?
Jag tycker att det borde gå att få en balans i laget mellan kraft och teknik, skulle Paka spela som en av två anfallare är det dessutom inte så att försvarsspelet blir lidande, kanske snarare tvärtom, då han är bra och smart i pressen.
Att sätta och stabilisera försvarsspelet borde vara prio, men att vi vårt anfallsspel skall se ut som något från typ Championship 1980 ja, jag vet inte, men som sagt, det är bara att hoppas på det bästa.
Ja en vecka nu är guld värd, slicka lite sår på slitna/halvskadade gubbar, få lite tid att träna in vissa grejer etc. Antar att det även hinns med lite individuella samtal.
Paka lider av att han har så usel form, det är givetvis svårt då han fortsatt ändå gör poäng men även om poängen givetvis är otroligt viktiga verkar ju Rolle inte köra med honom när inget annat fungerar.
Personligen hoppas jag ju på att vi kan köra olika spel, rent grisande borta mot Ellos lär inte fungera så bra direkt medan mer köttande fungerar bättre i andra matcher.
Nyckelmatchen kommande veckor blir mot Varberg, det är där jag ser att vi alls kan ta poäng...
Citat:
Marko Johansson som enda målvakt... aj då. AB menar att Dahlin måste opereras, och MFF svarar naturligtvis med ingen kommentar.
I övrigt kan jag tillägga att det MFF och AIK (är det några fler?) sysslar med kommunikationsmässigt vid skador är bland det löjligaste som finns.
I övrigt kan jag tillägga att det MFF och AIK (är det några fler?) sysslar med kommunikationsmässigt vid skador är bland det löjligaste som finns.
Vi kör samma sak.
Ni har alltså ingen målvakt kvar, Marko är väl i princip död efter cupmatchen? Det var väl enbart en dödsryckning som gjorde att han med sin skada som tvingade honom att enbart vistas i tysta miljöer klarade av att gå på högljudd nattklubb...
Han behöver ha öronproppar för att klara vardagen. Det är inte hörlurar han har när han kommer till match utan det är hörselkåpor.