2020-09-24, 06:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hur skall man räkna hybridlagen, t ex Blåvitt? Gräs eller plast?

Om vi inte ska räkna hybrid som gräs så spelar mängder av världens största klubbar inte på gräs heller.
Läste förövrigt en artikel inför DIFs match mot Cluj där balkongmattan togs upp, det är tydligen förbjudet med plastaskit i högsta ligan i Rumänien, det är inte mycket från Rumänien man vill ta hit men den regeln borde givetvis gälla även här.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nu har laget(och Rolle)i princip sin första riktiga träningsvecka för säsongen, jag hoppas det ser bättre ut mot Ellos.

Det finns många frågor, är vi bättre på brottarfotboll än andra lag? Om vi fortsätter så, kommer det ge oss en edge i matcherna framöver så att det väger över till vår fördel?

Jag tycker att det borde gå att få en balans i laget mellan kraft och teknik, skulle Paka spela som en av två anfallare är det dessutom inte så att försvarsspelet blir lidande, kanske snarare tvärtom, då han är bra och smart i pressen.

Att sätta och stabilisera försvarsspelet borde vara prio, men att vi vårt anfallsspel skall se ut som något från typ Championship 1980 ja, jag vet inte, men som sagt, det är bara att hoppas på det bästa.

Ja en vecka nu är guld värd, slicka lite sår på slitna/halvskadade gubbar, få lite tid att träna in vissa grejer etc. Antar att det även hinns med lite individuella samtal.

Paka lider av att han har så usel form, det är givetvis svårt då han fortsatt ändå gör poäng men även om poängen givetvis är otroligt viktiga verkar ju Rolle inte köra med honom när inget annat fungerar.

Personligen hoppas jag ju på att vi kan köra olika spel, rent grisande borta mot Ellos lär inte fungera så bra direkt medan mer köttande fungerar bättre i andra matcher.
Nyckelmatchen kommande veckor blir mot Varberg, det är där jag ser att vi alls kan ta poäng...

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Marko Johansson som enda målvakt... aj då. AB menar att Dahlin måste opereras, och MFF svarar naturligtvis med ingen kommentar.

I övrigt kan jag tillägga att det MFF och AIK (är det några fler?) sysslar med kommunikationsmässigt vid skador är bland det löjligaste som finns.

Vi kör samma sak.

Ni har alltså ingen målvakt kvar, Marko är väl i princip död efter cupmatchen? Det var väl enbart en dödsryckning som gjorde att han med sin skada som tvingade honom att enbart vistas i tysta miljöer klarade av att gå på högljudd nattklubb...
Citera
2020-09-24, 07:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Om vi inte ska räkna hybrid som gräs så spelar mängder av världens största klubbar inte på gräs heller.
Läste förövrigt en artikel inför DIFs match mot Cluj där balkongmattan togs upp, det är tydligen förbjudet med plastaskit i högsta ligan i Rumänien, det är inte mycket från Rumänien man vill ta hit men den regeln borde givetvis gälla även här.

Ja en vecka nu är guld värd, slicka lite sår på slitna/halvskadade gubbar, få lite tid att träna in vissa grejer etc. Antar att det även hinns med lite individuella samtal.

Paka lider av att han har så usel form, det är givetvis svårt då han fortsatt ändå gör poäng men även om poängen givetvis är otroligt viktiga verkar ju Rolle inte köra med honom när inget annat fungerar.

Personligen hoppas jag ju på att vi kan köra olika spel, rent grisande borta mot Ellos lär inte fungera så bra direkt medan mer köttande fungerar bättre i andra matcher.
Nyckelmatchen kommande veckor blir mot Varberg, det är där jag ser att vi alls kan ta poäng...

Vi kör samma sak.

Ni har alltså ingen målvakt kvar, Marko är väl i princip död efter cupmatchen? Det var väl enbart en dödsryckning som gjorde att han med sin skada som tvingade honom att enbart vistas i tysta miljöer klarade av att gå på högljudd nattklubb...

Nu ska du inte raljera över ett handikapp. Han behöver ha öronproppar för att klara vardagen. Det är inte hörlurar han har när han kommer till match utan det är hörselkåpor.

Ni minns väl Bea Alvbåges fina grodhopp en kvart efter bollen låg i nät. Målvakter är ett unikt släkte.
Citera
2020-09-24, 09:16
Medlem
Korders avatar
Vilken jävla skräll att den misstänkte domaren är en av dem sopor som dömt bort Peking totalt genom absurda felbeslut. Not.

Här har vi vad Eric Smith hade att säga om den misstänkte efter matchen mot Örebro;

"– Straffsituationen är pinsam. Domaren står fem meter från mig och ser att den tar i bröstet. Men sen har vi en kille här borta som påstår att han ser att jag tar den med handen, när det är tio pers emellan, säger Smith, pekar mot sidlinjen, och fortsätter:

– Allsvenskan har utvecklats så mycket spelarmässigt, men domarna måste jag vara ärlig och säga att de inte hänger med över huvudtaget just nu."

"– Det är lite som det var mot Mjällby när de letade upp situationer som inte finns. Det känns tråkigt. Alla kan köpa att det blir fel, människor gör fel, men när han springer runt och säger att han inte haft ett fel och är lite dryg och kaxig så blir det lite för mycket."
Citera
2020-09-24, 10:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jag kan hålla med, men att som Cluj anse att DIF är favoriter kanske man kan ta med en nypa salt.

Vi har förfan inte ens några mittbackar till den här matchen.
Citera
2020-09-24, 10:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Om vi inte ska räkna plast som gräs så spelar mängder av Sveriges största klubbar inte på gräs heller.

Och med det så menade jag att din argumentation haltar lite. Bara för att många lag gör nånting så betyder inte det att det är rätt.

Sen är jag lite undrande till vad hybrid egentligen gör för nått.. När det sägs att det blandas in några procent plast, vad är poängen med plaststrån? Den plasten slits ju också ner och borde då bytas med jämna mellanrum. Inte lika ofta som helplast men ändå. Och hur kan det hjälpa att vart 20:e strå är av plast? Är det armeringen av rötterna, att rötterna klänger sig fast vid den mycket tåligare plasten, som är poängen? I så fall gör ju dom där enstaka plaststråna ingenting..

TILLÄGG: Känns som jag går rätt mycket OT där..
Citera
2020-09-24, 11:25
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Om vi inte ska räkna plast som gräs så spelar mängder av Sveriges största klubbar inte på gräs heller.

Och med det så menade jag att din argumentation haltar lite. Bara för att många lag gör nånting så betyder inte det att det är rätt.

Sen är jag lite undrande till vad hybrid egentligen gör för nått.. När det sägs att det blandas in några procent plast, vad är poängen med plaststrån? Den plasten slits ju också ner och borde då bytas med jämna mellanrum. Inte lika ofta som helplast men ändå. Och hur kan det hjälpa att vart 20:e strå är av plast? Är det armeringen av rötterna, att rötterna klänger sig fast vid den mycket tåligare plasten, som är poängen? I så fall gör ju dom där enstaka plaststråna ingenting..

TILLÄGG: Känns som jag går rätt mycket OT där..

Plasten på hybridmattorna är kortare än gräset, vilket gör att gräset "slits först" samtidigt som gräsets rötter sitter i den plasten som finns i gräsmattan vilket gör att de inte rycks upp lika lätt som på en vanlig gräsmatta.
Citera
2020-09-24, 11:39
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Är det inte lite gött ändå att alltid ha nåt att skylla på Glenn? Det är liksom plastaskitens fel att ni är ett av Allsvenskans absolut sämsta lag.
Citera
2020-09-24, 12:05
Medlem
Jaxxxs avatar
Nu är jag verkligen ingen plastförespråkare. Men vissa planer typ Ljungskile osv kunde bli riktiga leråkrar på 90-talet. Sjukt svårspelade.
Då är väl ända plast bättre som dessutom gynnar spelande lag?
Citera
2020-09-24, 12:08
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Fotboll ska spelas på gräs.
Citera
2020-09-24, 12:22
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Är det inte lite gött ändå att alltid ha nåt att skylla på Glenn? Det är liksom plastaskitens fel att ni är ett av Allsvenskans absolut sämsta lag.

Ni som håller på klubbar som spelar på plast är rätt lustiga också. Hade era klubbar spelat på gräs skulle ni också stått längst fram på barrikaderna och skrikit över ofoget, men nu ska ni istället försöka rättfärdiga underlaget på något sätt. Så uppenbart att ni direkt går i försvarsställning när någon kritiserar plasten. Bara för att man håller på en klubb behöver man inte försvara alla idiotbeslut dom tar. Patetiskt.
Citera
2020-09-24, 12:36
Medlem
cokehyenas avatar
Fotbollsdirekt:
Citat:
Östersunds lagläkare Jan Hansson avgår efter att klubben gått emot hans rekommendationer kring hanteringen av coronautbrottet i klubben. Enligt FD:s källor så deltog en smittad ledare under träning och i matchen mot Djurgården och har därmed utsatt andra för risk. Sef-basen Mats Enquist ser allvarligt på uppgifterna.
– Om de uppgifter ni har stämmer så förstår nog vem som helst att det är väldigt allvarligt brott mot regelverket och våra protokoll, säger han.

Jaha då var det dags igen! Östersund fuskar och myglar. Ja jävlar vad förvånad man blir.

Ta bladet från munnen och tvångsdegradera ÖFK. Stryk alla ÖFKs resultat och passa på och minska antalet lag i AS. Från 16 till 14 st. Förövrigt hör Kindberg hemma bakom lås och bom tillsammans Sonny Karlsson och övriga ballongförsäljare i vår högsta liga. Skamligt.

Också lite pikant att Allsvenskans mest ärofyllda och ärliga lag för tredje matchen i rad får utstå mygel, fusk och krav om specialbehandling från halvklubbar. Påvisar problemet med för många smålag i högstaligan som inte kan konkurrera fotbollsmässigt med storklubbar.
Citera
2020-09-24, 13:06
Avslutad
Jag vet att det är en dum fråga men. AC missar ju matchen ikväll, vet man om han kommer vara spelbar tills på söndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in