2020-09-22, 22:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Jag både hoppades och trodde att Östersund och Helsingborg skulle åka ur i år men det verkar ju tyvärr skita sig. Två lag som uppenbarligen inte klarar hantera den ekonomiska delen av att vara en allsvensk förening. Det såg ju så bra ut i början...
Båda lagen måste ha tagit någon mirakelkur. Såg ju bedrövligt ut i början av säsongen och trodde att det skulle bli så resten av året.
Citera
2020-09-22, 23:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Båda lagen måste ha tagit någon mirakelkur. Såg ju bedrövligt ut i början av säsongen och trodde att det skulle bli så resten av året.
Det är ju en speciell säsong. Många som haft olika skepnader i olika delar av säsongen. På samma sätt såg Norrköping fantastiska ut för att sedan bli riktigt mediokra.
Citera
2020-09-22, 23:13
Medlem
Keldons avatar
Var inte alla överens om att Varberg skulle åka ur inför säsongen?
Citera
2020-09-23, 06:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tror det blir 4-4-2 all the way, och då borde det bli Agge + någon till, han är vår bästa försvarsspelare just nu. Vet inte om det är så aktuellt dock, istället verkar Rolle vilja ha Hasse på kanten för att få in Agge i mitten, ett mycket märkligt resonemang tycker jag, även om det finns logik i det om man utgår ifrån att Rolle vill tjonga upp bollen på chans och sedan vinna andrabollar, men det innebär att vi tappar en av allsvenskan bolltryggaste innermittfältare, samtidigt som vi inte spelar vår bästa försvarare i försvaret. Jag hoppas innerligt att han tänker om där, vad skulle han göra om vi t ex hade Giorgi frisk? Peta Hasse ur startelvan?

Paka kan och borde spela från start i anfallet nu när inte Robin är tillgänglig, smart press, målfarlig, kan djupledsspelet, bra positionsspel i straffområdet, även såklart en bra passningsfot, men ja, jag tror inte det blir aktuellt.

Sedan har inte Paka varit i någon lysande form i år, snarare tvärtom, men han har gjort 6+4 i tävlingsmatcherna. 5+3 i allsvenskan, det är i linje med t ex alla Häckens offensiva startspelare(förvisso hängmatch osv), man kan förvänta sig mer, men det är inte uselt, speciellt inte i ett lag som haft väldigt svårt att ta till vara på chanserna, han borde i normala fall ha haft ett par assist till.

Nu får vi börja be febrilt till Torbjörn, 4 skitvinster, låt det ske!

Ja, att ha Hasse på kanten känns som slöseri, det bottnar väl i att Rolle inte ser honom som lika "krigisk" centralt som JJ och Erlingmark vilket på många sätt är sant men Hasse är mer krigare på ett annat sätt.
Dock kommer det ju i takt med att vi eventuellt får kniven än mer mot strupen knappast resultera i att vi får annat än fler krigare på planen och då främst centralt. Visst kan det vara ett bra sätt att hänga kvar på men det får ju börja ge resultat med.

Det är ett riktigt skitschema som kommer nu dessutom med Ellos, AIK och MFF borta bland dom fyra kommande.

Paka är ju intressant i det att han ändå gör poäng trots att han är dålig och vi är sämre än på bra länge. Som sagt tror jag det hade gjorts plats för honom om Sana inte varit med, det är helt enkelt så att Rolle inte ser plats för båda två. Vilket i sig är logiskt sett till hur vi spelar nu men på sätt och vis synd.

Det är bara ångest nu, jag satt faktiskt för ett par dagar sedan och kollade in vilka lag i superettan jag inte sett oss möta än...
Citera
2020-09-23, 06:50
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är ju en speciell säsong. Många som haft olika skepnader i olika delar av säsongen. På samma sätt såg Norrköping fantastiska ut för att sedan bli riktigt mediokra.
Ja exakt. Är inte bara bottenlaget utan i princip alla lag i serien. Men man klagar inte, blir roligare att följa.
Citera
2020-09-23, 07:00
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det är ett riktigt skitschema som kommer nu dessutom med Ellos, AIK och MFF borta bland dom fyra kommande.

Det är bara ångest nu, jag satt faktiskt för ett par dagar sedan och kollade in vilka lag i superettan jag inte sett oss möta än...
Jag känner som du. Det står mellan Göteborg Kalmar och Falkenberg vem som tar kvalplatsen. Kff har också kvar alla lag i t4 fast lite mer utspritt. Helsingborg har kommit igång nu och har lättare schema dessutom.
Citera
2020-09-23, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Jag känner som du. Det står mellan Göteborg Kalmar och Falkenberg vem som tar kvalplatsen. Kff har också kvar alla lag i t4 fast lite mer utspritt. Helsingborg har kommit igång nu och har lättare schema dessutom.

Vetefan om Örebro och AIK skall räknas som säkra ännu. AIK har visserligen en fin defensiv nu men offensiven är kass även om dom nu gjorde 3 mål senast. Men en skada eller två på viktiga def spelare så dom tvingas ta in spelare som t ex Tihi igen så kan dom lika gärna åka rätt ur.
Citera
2020-09-23, 09:53
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vetefan om Örebro och AIK skall räknas som säkra ännu. AIK har visserligen en fin defensiv nu men offensiven är kass även om dom nu gjorde 3 mål senast. Men en skada eller två på viktiga def spelare så dom tvingas ta in spelare som t ex Tihi igen så kan dom lika gärna åka rätt ur.

Två ordinarie landslagsbackar som kan driva laget framför sig garanterar rimligen fortsatt spel i Allsvenskan.

Var på vippen att skriva att hur gärna jag än sett AIK trilla ner så är de i alla fall ett gräslag, men sen slog det mig - är det bara gräslag, förutom Kalmar, som ligger där nere?
Citera
2020-09-23, 10:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Var på vippen att skriva att hur gärna jag än sett AIK trilla ner så är de i alla fall ett gräslag, men sen slog det mig - är det bara gräslag, förutom Kalmar, som ligger där nere?
Kalmar spelar också på gräs. Sämsta gräslaget är ÖSK, sen kommer ÖFK. Plastlagen ligger mestadels på övre halvan.
Citera
2020-09-23, 10:50
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kalmar spelar också på gräs. Sämsta gräslaget är ÖSK, sen kommer ÖFK. Plastlagen ligger mestadels på övre halvan.
Hur skall man räkna hybridlagen, t ex Blåvitt? Gräs eller plast?
Citera
2020-09-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, att ha Hasse på kanten känns som slöseri, det bottnar väl i att Rolle inte ser honom som lika "krigisk" centralt som JJ och Erlingmark vilket på många sätt är sant men Hasse är mer krigare på ett annat sätt.
Dock kommer det ju i takt med att vi eventuellt får kniven än mer mot strupen knappast resultera i att vi får annat än fler krigare på planen och då främst centralt. Visst kan det vara ett bra sätt att hänga kvar på men det får ju börja ge resultat med.

Paka är ju intressant i det att han ändå gör poäng trots att han är dålig och vi är sämre än på bra länge. Som sagt tror jag det hade gjorts plats för honom om Sana inte varit med, det är helt enkelt så att Rolle inte ser plats för båda två. Vilket i sig är logiskt sett till hur vi spelar nu men på sätt och vis synd.

Nu har laget(och Rolle)i princip sin första riktiga träningsvecka för säsongen, jag hoppas det ser bättre ut mot Ellos.

Det finns många frågor, är vi bättre på brottarfotboll än andra lag? Om vi fortsätter så, kommer det ge oss en edge i matcherna framöver så att det väger över till vår fördel?

Jag tycker att det borde gå att få en balans i laget mellan kraft och teknik, skulle Paka spela som en av två anfallare är det dessutom inte så att försvarsspelet blir lidande, kanske snarare tvärtom, då han är bra och smart i pressen.

Att sätta och stabilisera försvarsspelet borde vara prio, men att vi vårt anfallsspel skall se ut som något från typ Championship 1980 ja, jag vet inte, men som sagt, det är bara att hoppas på det bästa.
Citera
2020-09-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hur skall man räkna hybridlagen, t ex Blåvitt? Gräs eller plast?

Finns väl inga hybridplaner som innehåller mer än typ max 20% plast, de flesta är väl bra bit under det.
På Gamla Ullevi var det SIS Pitches som anlade planen och där är det enligt deras egna produktbeskrivning 95% naturligt gräs.

Sisgrass Hybrid Pitches

SISGrass offers the best hybrid playing surfaces in the world today. Installed at every major football tournament in the last few years, our technology is trusted by some of the biggest names in sport.

SISGrass is a 95% natural grass pitch that gives you more playing hours and faster pitch recovery
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in