Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Ja, att ha Hasse på kanten känns som slöseri, det bottnar väl i att Rolle inte ser honom som lika "krigisk" centralt som JJ och Erlingmark vilket på många sätt är sant men Hasse är mer krigare på ett annat sätt.
Dock kommer det ju i takt med att vi eventuellt får kniven än mer mot strupen knappast resultera i att vi får annat än fler krigare på planen och då främst centralt. Visst kan det vara ett bra sätt att hänga kvar på men det får ju börja ge resultat med.
Det är ett riktigt skitschema som kommer nu dessutom med Ellos, AIK och MFF borta bland dom fyra kommande.
Paka är ju intressant i det att han ändå gör poäng trots att han är dålig och vi är sämre än på bra länge. Som sagt tror jag det hade gjorts plats för honom om Sana inte varit med, det är helt enkelt så att Rolle inte ser plats för båda två. Vilket i sig är logiskt sett till hur vi spelar nu men på sätt och vis synd.
Det är bara ångest nu, jag satt faktiskt för ett par dagar sedan och kollade in vilka lag i superettan jag inte sett oss möta än...
Nu har laget(och Rolle)i princip sin första riktiga träningsvecka för säsongen, jag hoppas det ser bättre ut mot Ellos.
Det finns många frågor, är vi bättre på brottarfotboll än andra lag? Om vi fortsätter så, kommer det ge oss en edge i matcherna framöver så att det väger över till vår fördel?
Jag tycker att det borde gå att få en balans i laget mellan kraft och teknik, skulle Paka spela som en av två anfallare är det dessutom inte så att försvarsspelet blir lidande, kanske snarare tvärtom, då han är bra och smart i pressen.
Att sätta och stabilisera försvarsspelet borde vara prio, men att vi vårt anfallsspel skall se ut som något från typ Championship 1980 ja, jag vet inte, men som sagt, det är bara att hoppas på det bästa.