Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Nu var det visserligen GAIS vi mötte idag men efter att ha sett Tuominen och Söderlund leka fotboll i första halvlek så skruvas mina förväntningar upp rejält inför säsongen. Fan vet om vi inte kan vara med i topp3,4 och leka snarare än 7-8.
Kan vara våran starkaste trupp sedan 2012. En jävla bredd också om vi kan ställa Gustaf Nilsson, Yasin, Youseff, Bengtsson, Wåhlemark, Jagne och Maric utanför elvan.
Hade bara ett öga på matchen men det såg väldigt bra ut, förvisso inte det bästa motståndet men ändå, Gais borde vara typ ett mittengäng i S1.
Men det blir likt förra året, ni måste börja vinna lite fler matcher mot "topplag" för att vara med där uppe.
Det skall bli kul att se fortsättningen av cupen, för vår del är det som Poya sa den enda någorlunda realistiska titelchansen och jag hoppas det är högsta prio, över en hel säsong lär vi inte vara med och slåss om guldet i AS, jag hoppas vi kan komma topp 5 men det blir inte så lätt. Det är inte i år vi skall vara på den nivån, det är typ 2022.
Edit: Skulle vi t ex sälja Hasse i sommar(som redan nu ser strålande ut) för en fin peng och på något vänster även lyckas få hem både Berg och JJ så förändras läget, då skulle vi kunna splasha lite mer cash, och inte bara dom, utan kanske någon till som håller riktigt hög nivå. Men det blir en hel del om och men när man tänker så.