2020-03-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast stödet är fortfarande bara 26000, resten måste klubben stå för.

Precis, det är inte så att klubbarna blir kvitt stjärnlöner. Men på kansliet kan det nog täcka merparten för många.
Citera
2020-03-27, 16:12
Avslutad
Häcken planerar fortfarande för att Gothia Cup skall spelas i sommar. Dom kan vänta tills juni med att ta ett beslut. Personligen så vill inte jag ha hit folk från hela världen i sommar även om det skulle vara lugnare i Juli.
Citera
2020-03-27, 19:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Helvete vad man kommer sakna allsvenskan nu när det egentligen skulle börja dra ihop sig.. Abstinensen är skyhög just nu.

Visst saknar man all annan Europeisk fotboll också men det här är på en annan nivå. Repriser kan man bara kolla på en viss tid innan det också blir tröttsamt.
Citera
2020-03-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Du tror att det är tveksamt att vi fått smeten för en övergång vi gjorde för nästan ett år sen? Herrejösses...

Höga personalkostnader ifjol ja, som bl.a. kan förklaras med sign on för förlängningar av nyckelspelare.

Sen fattar jag inte vad du menar med ”loj inställning till ekonomin”? Har Jansson sagt det i 3-5-2? I vilket avsnitt, och för hur längesen? Tips är ju att läsa/lyssna på det Kindlund sagt nyligen. Man rycker definitivt inte åt axlarna för detta. Så oroa dig inte du.

Det står i balansräkningen att Hammarby har 20 MSEK i fordran för spelarövergångar. Vet inte hur man annars skall tolka det än att pengarna inte kommit in än? Har du ens läst årsredovisningen?

Jansson var med i det senaste 3-5-2 och han gav inte direkt något intryck av att ta det hela på något större allvar, nej.
Senast redigerad av Matchvärd 2020-03-27 kl. 21:08.
Citera
2020-03-28, 09:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Häcken planerar fortfarande för att Gothia Cup skall spelas i sommar. Dom kan vänta tills juni med att ta ett beslut. Personligen så vill inte jag ha hit folk från hela världen i sommar även om det skulle vara lugnare i Juli.

Vore givetvis ren galenskap att köra Gothia Cup detta år, visst är det en extremt stor intäkt för staden i turistintäkter (även om det inte är så skimrande vackert beträffande det som det ger sken av, det kostar ju en del med) men att Häcken inte redan sagt att man lägger ner det för iår är ju rent pinsamt.
Likadant med Partille Cup för den delen även om den är mindre, så det är inget direkt agg mot Häcken i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Helvete vad man kommer sakna allsvenskan nu när det egentligen skulle börja dra ihop sig.. Abstinensen är skyhög just nu.

Visst saknar man all annan Europeisk fotboll också men det här är på en annan nivå. Repriser kan man bara kolla på en viss tid innan det också blir tröttsamt.

Europeisk fotboll är skit och inget, fotboll handlar om det runtomkring mer än själva sporten.
Det är alltid kul med själva sporten men utan det runtomkring skulle knappt någon gå och titta.
Abstinensen är enorm och den lär inte bli mindre när det börjar spelas träningsmatcher.

Dock borde ju restriktionen med 50pers göra det på gränsen att det går att genomföra ens träningsmatcher. Säg att varje lag har 25 man med sig inkluderat tränare, materialförvaltare, fys etc, där är det redan 50 och på det ska ju vaktmästare och domare etc läggas på.
Hur ska man lösa det?
Citera
2020-03-28, 09:29
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Dock borde ju restriktionen med 50pers göra det på gränsen att det går att genomföra ens träningsmatcher. Säg att varje lag har 25 man med sig inkluderat tränare, materialförvaltare, fys etc, där är det redan 50 och på det ska ju vaktmästare och domare etc läggas på.
Hur ska man lösa det?
Träningsmatcher utan publik torde inte innebära några juridiska problem enligt informationen nedan.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/mars/ytterligare-begransade-mojligheter-till-allmanna-sammankomster-och-tillstallningar/

Citat:
Vad ingår i definitionen deltagare?
I begreppet deltagare inräknas enligt huvudregeln de personer som samtidigt besöker evenemanget, exempelvis publik som samlas för att bevittna evenemanget eller besöker danstillställning. I begreppet inräknas alltså inte funktionärer, ordningsvakter eller annan personal som tjänstgör på uppdrag av arrangören. Inte heller polis eller annan säkerhetspersonal är att anses som deltagare. Köer utanför till exempel en krog räknas inte som deltagare.

Vid ett fotbolls- eller hockeyevenemang och friidrottstävlingar räknas endast publiken, inte idrottare och tränare, som deltagare.
Citera
2020-03-28, 09:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Träningsmatcher utan publik torde inte innebära några juridiska problem enligt informationen nedan.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/mars/ytterligare-begransade-mojligheter-till-allmanna-sammankomster-och-tillstallningar/

Tackar, det hade jag lyckats missa.
Lite udda kan tyckas ändå. 50 pers är 50 pers liksom.

Ullevi blir givetvis svårt att se in på men träningsmatchen på Valhalla lär ha "problem" med att en del lär försöka se matchen från parkeringen/gångbanan/berget runt om arenan.
Citera
2020-03-29, 00:04
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Ullevi blir givetvis svårt att se in på men träningsmatchen på Valhalla lär ha "problem" med att en del lär försöka se matchen från parkeringen/gångbanan/berget runt om arenan.

Ni får hyra lite lyftkranar som ett par DIF* en match.

*Eventuellt annat lag
Citera
2020-03-29, 09:28
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Det står i balansräkningen att Hammarby har 20 MSEK i fordran för spelarövergångar. Vet inte hur man annars skall tolka det än att pengarna inte kommit in än? Har du ens läst årsredovisningen?

Jansson var med i det senaste 3-5-2 och han gav inte direkt något intryck av att ta det hela på något större allvar, nej.

Se där. Lika snabbt som jag avfärdar någon som idiot, lika snabbt sätter jag på mig dumstruten när jag blir överbevisad med fakta. Du har rätt.

Alldeles oavsett lär det uppdagas ifall Brügge inte har betalat och ifall man kommer få problem med det. Sen gällande JJ så ger han alltid ett sävligt intryck i alla sammanhang. Plus att man som sportchef inte har som uppgift att spela med öppna kort och sprida panik. Om man inte heter Mats Gren då såklart...
Citera
2020-03-29, 10:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ni får hyra lite lyftkranar som ett par DIF* en match.

*Eventuellt annat lag

Hehe jo, jag syftade dock på hur svårt det är att stänga in sådana matcher. Ullevi är ju så länge grindarna är stängda snudd på omöjligt att se in på men Valhalla är ju mer öppet...
Citera
2020-03-29, 11:35
Medlem
Citat:

50 personersbegränsningen gäller inte heller arbetsplatser.
Citera
2020-03-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

....
Jag håller med och börjar fundera på om det inte är så dumt idé att börja spela matcher utan publik.

Förstår jag Coronainfo rätt så minskar smittspridningen vid varmare väder, men har vi inte fått den beryktade flockimmuniteten till sommaren så blir det nog begränsningar i höst igen.

Då kan vi stå utan en allsvensk mästare.

För att välja mellan pest eller corona. Hellre allsvenskan på TV än ingen allsvensk säsong.

Åtminstone borde kvartfinalerna i cupen spelas i april.

Edit. D-play. Har börjat med lite inför program. Allsvenskans hemligheter och Dagar kvar. Lindrar de abstinens eller förvärras symptomen?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-03-29 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in