2020-07-29, 10:35
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Du menar Kim "blunda-hårt-låtsas-som-inget-när-spelare-knullar-barn" Bergstrand.
Måste ta rätt hårt efter vi pippat er på sämstkusten i 8 raka matcher nu.
Citera
2020-07-29, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jo, det är sant att vi har spelat mest av alla lag. Hälften av serien var ju inte ens med i kvarten där vi spelade 120minuter. Sedan blev det ju ytterligare 120 i semin och iaf 90 imorgon. Det ger att vi under 1,5 månad spelat 330 minuter mer än många lag vilket är 3,5match mer ungefär.
Det i ett spelschema som lagen utan cup kallar tajt.
Ser vi på schemat augusti ut (som är det som är lagt) spelar vi 2,6,9,13,17,22 och 30e.
Det ger oss lite vila mellan 17-22 och en hel vecka 22-30e så det blir rätt bra vila där sett till hur det har varit. Men det är först om c.a. tre veckor det blir så "lugnt".

Hasse lär ha flest minuter ja, så är även min känsla.

Och vem ska ta löpningarna i djupled längst fram? Vi saknar ju en forward.

Potentialen finns ju där och som jag ständigt säger, hade vi bara varit smarta och plockat in ett vettigt forwardsalternativ bakom Söder (vi har alltså NOLL alternativ där som rena forwards) så hade det varit en bättre resultatrad.

Vad är det som gör att du har svårt för Poya? Visst att det kan vara lite segt att ständigt höra hur mycket bättre vi varit än vad som varit fallet men jag ser ju hellre att han är sådan utåt och tar kritiken inne än att skälla ut spelare etc offentligt. Det är ju inte så att han ständigt hyllar spelarna internt när dessa gjort fel utan man jobbar på det.

Det är en gåta att den killen ens klarar av att stå på en fotbollsplan, han var ju invalid så sent som ifjol, ja förutom när det kommer till nattklubbsbesök, fira med dans efter en förlust etc...
Nu kommer han väl se till att få finalen avbruten...

Blir nog rätt svårt för honom? Vem skall han skylla på om det inte finns publik på plats? Enda möjligheten är väl att säga till domaren att Sana försökt cutta honom med hörnflaggan kanske?
Citera
2020-07-29, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Måste ta rätt hårt efter vi pippat er på sämstkusten i 8 raka matcher nu.

Har inte så mycket med det att göra, jag gillar helt enkelt inte människor som accepterar barnknullande.
Citera
2020-07-29, 10:50
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Om de uppgifterna stämmer så har vi ju svart på vitt att det inte var Wesström som beordrade Norling, det var alltså Norling som kom med sin idé som sedan blev godkänd av Wesström.
de hade tillsammans med styrelse, ledning o truppen beslutat om att spela mer attraktivt.

vilket givetvis även supportergrupperna o sponsorerna önskade.

ingen var ju nöjd med att jaga boll o parkera bussen för att se DIFfen vinna guld o hamna efter Bajen, det fattar ju alla.

Norling fick ju givetvis i uppgift att lägga fram en ny spelide (ingen annan kan ju ta fram den) och den ska ju senare sanktioneras inom ledningen. fullt normal process. finns ingen enmansshow i Gnaget, inte en snöbolls chans i helvetet.

det är väl därför många vill ha bort Wesström.

kan tänka mig att Norlings experiment kan lyckas väldigt väl senare, i aningens annan form o kanske i annan klubb. minns han eviga rotationer i truppen, mkt platsbyten o nya formationer från första sejouren som inte lyckades alls först. men som blev bättre o satte sig senare.

eg borde ett man man spel kunna passa ett svenskt lag bättre än ett italienskt rent traditionellt (även om man man praktiserats en del genom åren i italienska lag i backlinjen)
Citera
2020-07-29, 10:54
Medlem
Pancevs avatar
helt jävla efterblivet att tro att BW beordrar Norling att byta system till ett som BW måste godkänna. mot Norlings o truppens vilja.

däremot väntat att Michel säger att spelare gav upp idén, som jag sa var det en trolig orsak till att ledande spelare inte klarar att ta tag i det. ngt som var oväntat (elr inte) är att en fullkomlig jävla nobody som Michel går ut i pressen o hänger ut spelare, Norling, omklädningsrumssnacket o allt möjligt.

han är värd att proppas nästa gång han parkerar på karlberg.

jämför med Goitoms snack om att alla är med oss i vår grupp, när han kommenterade Norling o hur han backar honom i ur o skur.

Felix Michel kan jämställas med Omar Eddhari, hade han hängt ut folk i pressen så hade hans bil legat upp o ner på kaknäs
Senast redigerad av Pancev 2020-07-29 kl. 11:01.
Citera
2020-07-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
helt jävla efterblivet att tro att BW beordrar Norling att byta system till ett som BW måste godkänna. mot Norlings o truppens vilja.
Vad som är ännu mer efterblivet i så fall är väl att VD:N lägger sig i tränarens spelsystem. Klubbledningen ska väl inte styra över tränarens beslut?
Citera
2020-07-29, 11:07
Medlem
Citat:
de hade tillsammans med styrelse, ledning o truppen beslutat om att spela mer attraktivt.

vilket givetvis även supportergrupperna o sponsorerna önskade.

ingen var ju nöjd med att jaga boll o parkera bussen för att se DIFfen vinna guld o hamna efter Bajen, det fattar ju alla.

Norling fick ju givetvis i uppgift att lägga fram en ny spelide (ingen annan kan ju ta fram den) och den ska ju senare sanktioneras inom ledningen. fullt normal process. finns ingen enmansshow i Gnaget, inte en snöbolls chans i helvetet.

det är väl därför många vill ha bort Wesström.

Absolut, min invändning är mot de som verkar ha fått för sig att Norling blev tvingad att göra något han inte stod bakom eller var arkitekten för, han sa ju på presskonferensen att han fortfarande tror på sin idé. Att förändringar vad nödvändiga var nog alla, inklusive Norling med på och Norling blev, som huvudtränare, mannen som skulle skissa på detta.

"Shape-stilen" var ren misär förra året. Mitt starkaste minne är förstås från Friends under hösten och där var det fan inte många som var nöjda, varken Norling eller spelarna. Utbuade blev dom till och med, trots vinst och häng på guldstriden. Så missnöjet fanns väl överallt och alla förstod nog att det måste till förändringar.

Vinsterna och poängen trillade in i hyfsad takt såklart, men som sagt, misär, 0 glädje, och när vinster mot antagonister inte ens ger (positiv)energi måste det till förändringar. Frågan blir väl då om det var rätt val att låta Norling köra vidare eller om det redan efter förra säsongen skulle ha varit någon ny.

Citat:
– Känslomässigt så känns det inte som en seger, fast att vi vann 1-0. Första tjugo är vi med på riktigt, vi vinner bollen högt och får Blåvitt att slå långt. Vi är framåtlutade och har bra tempo. De ändrar lite grann sitt sätt att spela och droppar ner med folk, vi blir undertaliga i pressen. Vi får jaga mycket boll. I andra halvlek börjar vi helt fel, de får chanser och allt blir fel första kvarten.

– Vi har faktiskt tur som får röda kortet med oss. Trots det kändes det som att vi spelade en man mindre hela 90 minuterna, säger Goitom.

Citat:
kan tänka mig att Norlings experiment kan lyckas väldigt väl senare, i aningens annan form o kanske i annan klubb. minns han eviga rotationer i truppen, mkt platsbyten o nya formationer från första sejouren som inte lyckades alls först. men som blev bättre o satte sig senare.

eg borde ett man man spel kunna passa ett svenskt lag bättre än ett italienskt rent traditionellt (även om man man praktiserats en del genom åren i italienska lag i backlinjen)

Inte alls omöjligt, han har ändå visat att han är en skicklig tränare tycker jag, som dessutom kan utvecklas. Nu får Norling tid att göra lite fler studieresor.
Citera
2020-07-29, 11:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad som är ännu mer efterblivet i så fall är väl att VD:N lägger sig i tränarens spelsystem. Klubbledningen ska väl inte styra över tränarens beslut?
skärp dig flr fan

självklart måste en stor förändring sanktioneras i en klubb av Gnagets mått, en tränare kan inte säga att vi ska spela 1-8-1

det handlar inte om att styra.

Gnaget har ett U/B-lag, en akademi som detaljsstyrs med en röd tråd sammankopplad med Herrlaget, andra tränare i U o Akademin ska drillas i ett nytt system etc etc.

självklart måste alla led acceptera en så stor förändring.

som ditt jävla MODO, inte fan skulle ledningen släppa igenom att ngn tränare vill spela med 4 backar helt plötsligt. kom igen för fan. ingen gör något helt själv, det görs tillsammans (o då pratar jag inte om ett byte i 93e minuren).
Citera
2020-07-29, 11:11
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Absolut, min invändning är mot de som verkar ha fått för sig att Norling blev tvingad att göra något han inte stod bakom eller var arkitekten för, han sa ju på presskonferensen att han fortfarande tror på sin idé. Att förändringar vad nödvändiga var nog alla, inklusive Norling med på och Norling blev, som huvudtränare, mannen som skulle skissa på detta.

"Shape-stilen" var ren misär förra året. Mitt starkaste minne är förstås från Friends under hösten och där var det fan inte många som var nöjda, varken Norling eller spelarna. Utbuade blev dom till och med, trots vinst och häng på guldstriden. Så missnöjet fanns väl överallt och alla förstod nog att det måste till förändringar.

Vinsterna och poängen trillade in i hyfsad takt såklart, men som sagt, misär, 0 glädje, och när vinster mot antagonister inte ens ger (positiv)energi måste det till förändringar. Frågan blir väl då om det var rätt val att låta Norling köra vidare eller om det redan efter förra säsongen skulle ha varit någon ny.

Inte alls omöjligt, han har ändå visat att han är en skicklig tränare tycker jag, som dessutom kan utvecklas. Nu får Norling tid att göra lite fler studieresor.
exakt vad jag anser, om allt.
Citera
2020-07-29, 11:12
Medlem
Citat:
skärp dig flr fan

självklart måste en stor förändring sanktioneras i en klubb av Gnagets mått, en tränare kan inte säga att vi ska spela 1-8-1

det handlar inte om att styra.

Gnaget har ett U/B-lag, en akademi som detaljsstyrs med en röd tråd sammankopplad med Herrlaget, andra tränare i U o Akademin ska drillas i ett nytt system etc etc.

självklart måste alla led acceptera en så stor förändring.

som ditt jävla MODO, inte fan skulle ledningen släppa igenom att ngn tränare vill spela med 4 backar helt plötsligt. kom igen för fan. ingen gör något helt själv, det görs tillsammans (o då pratar jag inte om ett byte i 93e minuren).
Jag förstår inte riktigt hur du blandar in Modo i det hela . Vad har dom med AIK att göra? Så ledningen ska lägga sig i vad tränaren ska använda för spelsystem? Tycker du även att dina kollegor på ditt jobb ska lägga sig i dina arbetsuppgifter? Nejdu det funkar inte så. Var och en ska sköta sitt så är det bara.
Citera
2020-07-29, 11:18
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Jo, det är sant att vi har spelat mest av alla lag. Hälften av serien var ju inte ens med i kvarten där vi spelade 120minuter. Sedan blev det ju ytterligare 120 i semin och iaf 90 imorgon. Det ger att vi under 1,5 månad spelat 330 minuter mer än många lag vilket är 3,5match mer ungefär.
Det i ett spelschema som lagen utan cup kallar tajt.
Ser vi på schemat augusti ut (som är det som är lagt) spelar vi 2,6,9,13,17,22 och 30e.
Det ger oss lite vila mellan 17-22 och en hel vecka 22-30e så det blir rätt bra vila där sett till hur det har varit. Men det är först om c.a. tre veckor det blir så "lugnt".

Hasse lär ha flest minuter ja, så är även min känsla.

Hasse är den enda som inte blivit utbytt än? (tillsammans med Giannis)
Dock ser han ju varken trött eller sliten ut.

Citat:
Och vem ska ta löpningarna i djupled längst fram? Vi saknar ju en forward.

Potentialen finns ju där och som jag ständigt säger, hade vi bara varit smarta och plockat in ett vettigt forwardsalternativ bakom Söder (vi har alltså NOLL alternativ där som rena forwards) så hade det varit en bättre resultatrad.

En sportchefsmiss helt klart. Va Söder verkligen helt kurant hela vintern?
Hört att han spelade första matcherna lite halvskadad?

Citat:
Vad är det som gör att du har svårt för Poya? Visst att det kan vara lite segt att ständigt höra hur mycket bättre vi varit än vad som varit fallet men jag ser ju hellre att han är sådan utåt och tar kritiken inne än att skälla ut spelare etc offentligt. Det är ju inte så att han ständigt hyllar spelarna internt när dessa gjort fel utan man jobbar på det.

Det finns ju vissa av våra supporters som hade en stark förkärlek för Brännström som blev väldigt arga när Poya anställdes, dessa hänger ju väldigt mycket på en gammal blogg.

Citat:
Det är en gåta att den killen ens klarar av att stå på en fotbollsplan, han var ju invalid så sent som ifjol, ja förutom när det kommer till nattklubbsbesök, fira med dans efter en förlust etc...
Nu kommer han väl se till att få finalen avbruten...

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Blir nog rätt svårt för honom? Vem skall han skylla på om det inte finns publik på plats? Enda möjligheten är väl att säga till domaren att Sana försökt cutta honom med hörnflaggan kanske?

Han kommer ju garanterat göra ett försök, får säkert mjäll eller nåt.
Citera
2020-07-29, 11:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag förstår inte riktigt hur du blandar in Modo i det hela . Vad har dom med AIK att göra? Så ledningen ska lägga sig i vad tränaren ska använda för spelsystem? Tycker du även att dina kollegor på ditt jobb ska lägga sig i dina arbetsuppgifter? Nejdu det funkar inte så. Var och en ska sköta sitt så är det bara.
alltså jag orkar inte.. eg gillar jag dig för du är en frisk fläkt på ett lite roligt vis.

men om du fortsätter såhär nu så kommer jag vilja slå ihjäl dig typ.

självklart diskuterar vi varandras arbete på jobbet o hur vi kan förbättra det o kugga i bättre mellan olika avdelningar ex.

om en tränare kör 4-3-3 eller 4-4-2 spelar ju ingen roll, men om man tillsammans är överens om att klubben ska byta inriktning så är ju givetvis de som anställt tränaren en del av det, särskilt som BW var sportchef o jobbat sida vid sida med Rikard länge.

sen har du fortfarande inte fattat att ingen sagt åt elr styrt Norling ett jävla skit, det är väl helt uppenbart eftersom han får igenom ett system som ingen i sverige har erfarenhet av.

nu är det nog, fattar du inte så håll käften, uppfattat? har du åsikten att alla sköter sitt så förstår du ingenting o då är du diskvalificerad av dig själv att yttra dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in