Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Peking vann välförtjänt, men jag tycker ändå insatsen var ganska bra, om än rätt slarvig, det går åt rätt håll, det är iaf min uppfattning. Man kan ju tycka att vi kanske borde ha varit lite kallare när vi får in 1-1, det är ett bra resultat på bortaplan men istället ville gubbarna gå för 3 poäng, och så åker vi på 2-1. Hade gärna sett lite mer aktiv coachning från Poya där att ropa ner laget lite, då hade vi kunnat spela omställningsspel istället.
Usel tycker jag är ett starkt ord, men han är inte i toppform direkt, mycket slarv, samtidigt är han där och gör målet, det är en av skillnaderna mellan han och Sana, Paka hamnar mycket oftare i positioner där han kan ta avslut och göra mål. Sana har utvecklats mer till en ganska så typisk "spelfördelare", han tar sig inte in i straffområdet på samma sätt. Det är ingen diss mot Sana, bara en iakttagelse, det är olika typer av spelare.
Edit: Att det inte är klockrent än verkar han ju även själv tycka.
https://www.gp.se/sport/fotboll/patrik-karlsson-lagemyr-sj%C3%A4lvkritisk-trots-%C3%A4nnu-ett-m%C3%A5l-1.30974560
Det var nånstans jag läste att vi snarare pushades på från tränarhåll att fortsätta gå för det efter 1-1. Jag tyckte vi skulle låst matchen så gott det gick efter det och försökt få med oss den pinnen helt enkelt, det hade varit ett ruskigt bra resultat i den matchen. Inte nog med att det var Peking borta, vi ställde ju inte direkt upp med bästa elvan från start.
Så är det ju beträffande Paka v.s. Sana, dock är det ju rätt olika roller numera där Sana inte ska vara i dom ytorna Paka är i,när det spelet sitter till 100% och det även är en frisk Jakob bakom så blir det riktigt fint.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Jag försvarar det absolut inte. Men man kan inte blunda för allvarliga förseelser hos en klubb medan man straffar en annan hårt.
Nej, jag vet att du inte försvarar det. Det är ju bara det att ÖFK aldrig får nåt straff, det spelar ingen roll vad för skit den klubben gör även om det är utanför reglementet.
Sedan gör ju inte två fel ett rätt dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jobola
Det kan absolut vända snabbt. Det finns många exempel på bra starter som inte hållit hela vägen. Förlorar dock Malmö på måndag tror jag man är bortkopplade från guldstriden. Peking har dessutom redan mött och vunnit mot flera tänkta toppkandidater. Efter Malmö möter man Örebro, Sirius, Varberg, Falkenberg och Mjällby. I normala fall ska inte många poäng tappas där.
Kommande spelschema kan ju vara en anledning till att Peking valt att köra med samma elva hela tiden med, visst att det schemat kom senare men från det att man sett vilka matcher man har där med ÖSK, Sirius, Varberg, FFF och Mjällby så kan man ju ha tänkt att man kör bästa elvan hela vägen fram tills dess och sedan roterar i dessa kamper.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Det låter ju lite oroväckande
Typiskt att det är oss dom kommer möta, gissar på att fanskapet kommer agera gödselspridare och så sitter vi där med halva laget nersmittat om en vecka!
FAN!!!
Eller så smittar han hela DIF innan så dom får skicka hit junisarna och vi får det lättare.
Nej, men finns det minsta tvivel på att Berg är sjuk får man ju ta för givet att DIF inte gör en ÖSK utan isolerar honom och har järnkoll på att inte en enda annan spelare har det minsta symptom.