2020-07-02, 23:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Gnälla över ett korrekt domslut... den var ny.

Tror inte han gnäller, han är väl DIF om jag inte är helt ute och cyklar
Citera
2020-07-02, 23:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Så var känslan men Sargon sa ju att han var på den men han kanske bara ville ha målet.

Jag tror faktiskt att den touchade hans klack men jag är inte säker.
Citera
2020-07-03, 00:26
Medlem
snillet_1s avatar
Undrar om Noa Bachner fortfarande tycker att HIF "inte ska få panik" som han uttryckte det i tisdags i podden han har med Daniel Kristoffersson efter fem spelade matcher, noll gjorda mål, ytterst liten tillstymmelse till något som helst anfallsspel eller ens några tydliga linjer över huvud taget samt endast en poäng.

Min fråga är: när ska man få panik om inte nu? Det ser ju fullständigt horribelt ut. Han verkar ha släppt fixeringen vid att det ska passas hundratals gånger innan man anfaller men tyvärr har inte låsningen vid "processen" släppt ännu. Det här är ingen process, det här är ett lag i totalt sönderfall under nuvarande tränare. Det är den sämsta tränarprestationen jag har sett i Allsvenskan.
Citera
2020-07-03, 04:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom har väl knappast råd att sparka honom, om inte kommunen går in med en massa miljoner igen

P-O Ljung är väl kvar inom organisationen och får en saftig lön. Flytta upp honom och det lär tyvärr lösa sig till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är den sämsta tränarprestationen jag har sett i Allsvenskan.

Det var nog Valentic som var hjärnan och gjorde hästjobbet i den duon.
Citera
2020-07-03, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Gnälla över ett korrekt domslut... den var ny.
Nej, jag gnäller verkligen inte. Jag är imponerad över att han fick den rätt. Det är inte mycket marginal den är inne med.
Citera
2020-07-03, 07:09
Medlem
Sher, Björklund och Ludwigson gårdagens behållning.

Men fan vilken dyster skillnad det är på höstens Bajen och nuvarande Bajen. Höstens Bajen hade förmodligen gjort fyra-fem bollar igår, nu får man glädjas över en kasse.
Citera
2020-07-03, 07:10
Avslutad
Äntligen sett målet som diskuteras och det enda jag reflekterar kring är fan vad kasst målvakten agerar.
Citera
2020-07-03, 07:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Undrar om Noa Bachner fortfarande tycker att HIF "inte ska få panik" som han uttryckte det i tisdags i podden han har med Daniel Kristoffersson efter fem spelade matcher, noll gjorda mål, ytterst liten tillstymmelse till något som helst anfallsspel eller ens några tydliga linjer över huvud taget samt endast en poäng.

Min fråga är: när ska man få panik om inte nu? Det ser ju fullständigt horribelt ut. Han verkar ha släppt fixeringen vid att det ska passas hundratals gånger innan man anfaller men tyvärr har inte låsningen vid "processen" släppt ännu. Det här är ingen process, det här är ett lag i totalt sönderfall under nuvarande tränare. Det är den sämsta tränarprestationen jag har sett i Allsvenskan.

Sjuka är ju att Heif haft ett på förhand rätt behagligt spelschema. Enda topplaget man mött hittills är Häcken. Man har haft båda nykomlingarna på hemmaplan utan att ta poäng

Jag tror ju att man klarar sig ändå i och med att lag som krisar tidigt ofta får tid på sig att reda ut det. Dock är det väl uppenbart att detta måste ske med en ny tränare.
Citera
2020-07-03, 07:42
Medlem
simonvps avatar
7/30 poäng! Bra så! Givet förutsättningarna var det en stark seger igår. Vi behöver vinna lite fulare nu för att kunna haka på övriga lag. Denna gång hade vi extremt flax med domaren då vi hade kunnat åka på två straffar i första halvlek.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Sher, Björklund och Ludwigson gårdagens behållning.

Men fan vilken dyster skillnad det är på höstens Bajen och nuvarande Bajen. Höstens Bajen hade förmodligen gjort fyra-fem bollar igår, nu får man glädjas över en kasse.

Det beror väl på att Bojanic just nu lirar i 2013 års tappning när han försov sig till träningar snarare än 2019 års version då han kanske var seriens bästa mittfältare.

Legendarisk sekvens igår när bänken skrek ”du ORKAR Bojanic” när denne såg helt slutkörd ut...efter ha blivit inbytt i 65e minuten

Jeppe var dock betydligt bättre i sitt inhopp. Hoppas att han redan haft sin svacka för i år.
Senast redigerad av simonvp 2020-07-03 kl. 08:14.
Citera
2020-07-03, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Äntligen sett målet som diskuteras och det enda jag reflekterar kring är fan vad kasst målvakten agerar.

Står och sover, eller så tror han inte den skall gå igenom, Anestis sköt för övrigt bollen på Abraham under hans målvaktspress 2-3 gånger, uttråkad och ville ha lite action?

Vi bjuds inte på jätte bra fotboll direkt, men alltid underbart att slå Gnaget.

AIK måste justera lite, för det håller inte att vara helt döda efter 60 minuter, då får ju motståndarna vittring, jag satt bara och väntade på 1-0 under andra halvlek.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det beror väl på att Bojanic just nu lirar i 2013 års tappning när han försov sig till träningar snarare än 2019 års version då han kanske var seriens bästa mittfältare.

Legendarisk sekvens igår när bänken skrek ”du ORKAR Bojanic” när denne såg helt slutkörd ut...efter ha blivit inbytt i 65e minuten

Jeppe var dock betydligt bättre i sitt inhopp. Hoppas att han redan haft sin svacka för i år.

haha, det är ju bara fantastiskt!
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-03 kl. 09:32.
Citera
2020-07-03, 11:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Vem vinner HIFs interna skytteliga?

Jag tror på den legendariske "Självmål" på 2mål.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ingen jätte match men helt klart rättvis blåvit seger.
Bollen är klart inne har man sett på flera kamera bilder.
92a minuten, ja vad ska man säga. Kanon!

Norrköping borta och sedan cupsemi på det. Tuffa matcher.

Ja, AIK hemma var en tuff kamp men Peking borta känns ännu svårare. Dock har vi ju nu självförtroendet av att inte ha torskat sedan premiären, klarat av svåra matcher som Bajen borta (cupen) och nu AIK hemma. Förhoppningsvis kan vi rubba även Peking borta.

Gårdagens match var ju ingen höjdare, man var mest förbannad på hur uselt dplay var (även om det nu funkade iom att det gick på kanal9) med allt fokus på AIK. Det kanske inte slagit den sthlms-median men det är faktiskt vi som är rikets mest populära lag... Fyfan vad rötet det är med dplay helt enkelt.
Bara att kolla på tjötet om huruvida bollen var inne eller ej, det var ju solklart redan efter en repris...

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Blåvitts mål var ju mål. Klart inne. Men det är väl Holm som gör målet eller möjligen att det kan räknas som självmål när backen touchar den tidigt?

Sargon verkar ha fått det men nog tycker jag det var Holms mål.
Holm som förövrigt måste vara given istället för Jallow nu. Det var en gåta att man valde Jallow före Holm men nu bör det ha visat sig igen att Holm skall ha den ordinarie högerbackströjan.

Förövrigt fortsätter Giorgi bränna lägen...
Citera
2020-07-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sargon verkar ha fått det men nog tycker jag det var Holms mål.
Holm som förövrigt måste vara given istället för Jallow nu. Det var en gåta att man valde Jallow före Holm men nu bör det ha visat sig igen att Holm skall ha den ordinarie högerbackströjan.

Förövrigt fortsätter Giorgi bränna lägen...

Jag tror det blev självmål enligt officiell statistik, vilket är lite konstigt för styrningen är rätt så minimal. Sargon kan gärna ta det dock, han är precis där han skall vara och bökar. Nära att styra in Hosams inläggsavslut också. Fortsätter han så kommer det bli fler mål för Sargon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in