2020-03-25, 19:37
Medlem
Bajare bör vara jävligt oroliga för sin egen förening istället för att fokusera på att AIK tar åtgärder. Ni har max två-tre månader kvar utan intäkter innan ni måste ta (ännu mer) lån för att finansiera verksamheten. Varför gör Jesper Jansson en så fullständigt loj figur i 3-5-2 när det krävs handlingskraft? Han ger ju intryck av att skita fullständigt i att klubben går mot konkurs.
Citera
2020-03-25, 20:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Bajare bör vara jävligt oroliga för sin egen förening istället för att fokusera på att AIK tar åtgärder. Ni har max två-tre månader kvar utan intäkter innan ni måste ta (ännu mer) lån för att finansiera verksamheten. Varför gör Jesper Jansson en så fullständigt loj figur i 3-5-2 när det krävs handlingskraft? Han ger ju intryck av att skita fullständigt i att klubben går mot konkurs.

Va fasiken Zammarby har "pojken med guldbyxorna" han väl råd att hålla dem under armarna ett par månader.
Citera
2020-03-26, 12:46
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Ca 9000 biljetter är sålda till dagens internmatch mellan två HIF-lag. Vi kan nå 10 000 innan 18.00, vilket får ses som klart godkänt. Det är ju garanterat fler än de som annars skulle ha kommit på den planerade träningsmatchen mot Norrby.

Man ska tänka på att HIF hittills inte har larmat om att det skulle vara någon kris så som hos AIK, utan detta kommer som en ren bonus. Folk är förutseende och suktar efter allt som har med HIF att göra. Känns mycket bra faktiskt.

Vårt HIF ska aldrig dö!
Citera
2020-03-26, 13:30
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Antingen gör man som Elfsborg, eller som aik. Hoppas vår klubb väljer det första alternativet... Tycker det är vidrigt att redan högavlönade ska belasta staten och dessutom få creed för det.

När det gäller korttidspermitteringar så står staten för halva lönesumman upp till 44 000kr/mån, så det blir inte så mycket som man tror. Gissar att AS har en snittlön på 80K? Eller någon som vet bättre?
Citera
2020-03-26, 18:02
Medlem
Needs.more.brandys avatar
En utav de lagliga gratis-streamarna till HIF-HIF finns här: https://www.youtube.com/watch?v=W6PTvIAMLpY
Citera
2020-03-26, 19:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Jansson agerar utifrån de ramar som setts av styrelsen. Är det någon du ska utkräva ”handlingskraft” från är det Kindlund. Du behöver inte oroa dig, är övertygad om att man fattar att det, precis som för alla klubbar, är ett prekärt läge nu.

Hade vi behövt 5 millar hade man sagt det, och med all säkerhet hade fansen hjälpt till att ordna fram det. Så sitt du ned.
Citera
2020-03-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jansson agerar utifrån de ramar som setts av styrelsen. Är det någon du ska utkräva ”handlingskraft” från är det Kindlund. Du behöver inte oroa dig, är övertygad om att man fattar att det, precis som för alla klubbar, är ett prekärt läge nu.

Hade vi behövt 5 millar hade man sagt det, och med all säkerhet hade fansen hjälpt till att ordna fram det. Så sitt du ned.

Obegriplig kommentar om att jag ej behöver oroa mig. Ni får gärna gå i konkurs för mitt vidkommande.

Kanske att Bajen har fått in pengarna från Club Brugge, isåfall klarar ni er över sommaren. Jag har bara läst siffrorna och landat i slutsatsen att Bajen ligger illa till med sin skrala kassa och höga personalkostnad. Kostymen är anpassad efter toppstrid, fullsatta läktare och Europaspel. Men ni får gärna fortsätta att ej bry er i sådana triviala saker som likviditet, kostnader och sambanden däremellan.

Fem miljoner vore intet mer än konstgjord andning, det håller er flytande i ytterligare tre veckor med nuvarande kostnadsmassa.
Citera
2020-03-27, 01:56
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Obegriplig kommentar om att jag ej behöver oroa mig. Ni får gärna gå i konkurs för mitt vidkommande.

Kanske att Bajen har fått in pengarna från Club Brugge, isåfall klarar ni er över sommaren. Jag har bara läst siffrorna och landat i slutsatsen att Bajen ligger illa till med sin skrala kassa och höga personalkostnad. Kostymen är anpassad efter toppstrid, fullsatta läktare och Europaspel. Men ni får gärna fortsätta att ej bry er i sådana triviala saker som likviditet, kostnader och sambanden däremellan.

Fem miljoner vore intet mer än konstgjord andning, det håller er flytande i ytterligare tre veckor med nuvarande kostnadsmassa.

JJ är väl den sista man vill ska sitta vid spakarna vid en sådan här situation.
Citera
2020-03-27, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
JJ är väl den sista man vill ska sitta vid spakarna vid en sådan här situation.
Varför? För att heifarna helt obegripligt skyller sin ekonomiska kris på honom? Isåfall har de åtminstone lurat någon med sin propagande där nere.
Citera
2020-03-27, 08:13
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Du tror att det är tveksamt att vi fått smeten för en övergång vi gjorde för nästan ett år sen? Herrejösses...

Höga personalkostnader ifjol ja, som bl.a. kan förklaras med sign on för förlängningar av nyckelspelare.

Sen fattar jag inte vad du menar med ”loj inställning till ekonomin”? Har Jansson sagt det i 3-5-2? I vilket avsnitt, och för hur längesen? Tips är ju att läsa/lyssna på det Kindlund sagt nyligen. Man rycker definitivt inte åt axlarna för detta. Så oroa dig inte du.
Citera
2020-03-27, 11:43
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
När det gäller korttidspermitteringar så står staten för halva lönesumman upp till 44 000kr/mån, så det blir inte så mycket som man tror. Gissar att AS har en snittlön på 80K? Eller någon som vet bättre?
Tillväxtverket har tydligen ändrat bedömningen till en generösare tolkning under torsdagskvällen.
Citat:
Ingen, vare sig anställd eller spelare, som har en månadslön över 44 000 kronor som är lönetaket i regeringens förslag behöver avstå mer än 7,5 procent av just detta lönetak, det vill säga 3 300 kronor i månaden om man blir permitterad.

Medellönen i allsvenskan ligger kring 100 000 kronor i månaden.

– En fotbollsspelare som tjänar 100 000 kronor i månaden får i stället 96 700 kronor i lön när spelaren permitteras och går ned i arbetstid till att jobba 40 procent.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8mApe1/avslojar-permitteras--far-behalla-stjarnlon

Märkligt att aftonbladet räknar upp Häcken som en av klubbarna som genomfört kortidspermitering av spelarna. Dom har frivilligt gått ner i lön till skillnad mot tex AIK.
Citera
2020-03-27, 12:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Tillväxtverket har tydligen ändrat bedömningen till en generösare tolkning under torsdagskvällen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8mApe1/avslojar-permitteras--far-behalla-stjarnlon

Märkligt att aftonbladet räknar upp Häcken som en av klubbarna som genomfört kortidspermitering av spelarna. Dom har frivilligt gått ner i lön till skillnad mot tex AIK.
Fast stödet är fortfarande bara 26000, resten måste klubben stå för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in