• 1
  • 2
2006-03-19, 15:12
Medlem
Evaristos avatar
Inspirerad av tråden om surströmmingsost tänkte jag att vi skulle hitta på fler vidriga matnyheter. Inte bara skräckinjagande smakkombinationer som kaviarglass med ketchup, utan sånt som är lika motbjudande men ändå möjligt som redan existerande matkulturer (ex surströmming, jäst jakmjölk, armhålelagrad skinka som nån nämnde, ruttna alkekungar).

Från tråden, mitt förslag: Inuitisk kadaverost, ostmassa som får ligga och jäsa och pyra i skinnet och inkromet av en ruttnade säl i ett år...

Vidare:
Stövelsyrade råbiffar: Man lägger köttfärs i gummistövlarna och går sedan med sina illa skötta fötter i dem en vecka. Sedan gör man råbiffar av resultatet.
Citera
2006-03-19, 15:25
Medlem
Urlachers avatar
Jag gick faktiskt i tankar om att starta en tråd om vidrig vardagsmat.
Det är för mig helt ofattbart att Detta klassas som mat:

Ärtsoppa, Smakar grynigt kräk
Kaviar, Rökta fiskägg, faller på sin egen orimlighet, luktar möglig hund.

För att återgå till tråden så finns det en syrad soppa från polen som jäser i en dryg vecka, ska tydligen ha en kompliserad smak.
Citera
2006-03-19, 19:10
Medlem
Deannas avatar
Surhaj (Hákartl) från Island.. Härsken haj.. Blir du bjuden, tacka nej!!
Citera
2006-03-19, 20:52
Medlem
General Nogis avatar
Hummer med dixikolasås...
Citera
2006-03-19, 20:56
Medlem
Truxas avatar
Man går till en fotvårdsklinik och ber att få ta hand om renset.
Sedan går man hem och bakar kokostoppar.

Fast utan kokos... :evil:
Citera
2006-03-19, 22:43
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna

Har du provat?

En kompis till mig blev bjuden på "surval" av en snubbe han känner på Färöarna, det var enligt vad han sa det äckligaste han smakat...
Kanke i samma klass som surhajen?
Citera
2006-03-20, 11:28
Medlem
Andrees avatar
Citat:

Har blivit bjuden, tackade ja.... tyvärr
Söp ner mig som ett svin i hopp om att smaken skulle försvinna, provade alla möjliga starka spritsorter, men icke.
Värst var dagen efter när jag vaknade bakfull som ett as, och rapade...
Island är ta mig fan världens mest ogästvänliga plats.
Citera
2006-03-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Inspirerad av tråden om surströmmingsost tänkte jag att vi skulle hitta på fler vidriga matnyheter. Inte bara skräckinjagande smakkombinationer som kaviarglass med ketchup, utan sånt som är lika motbjudande men ändå möjligt som redan existerande matkulturer (ex surströmming, jäst jakmjölk, armhålelagrad skinka som nån nämnde, ruttna alkekungar).

Från tråden, mitt förslag: Inuitisk kadaverost, ostmassa som får ligga och jäsa och pyra i skinnet och inkromet av en ruttnade säl i ett år...

Vidare:
Stövelsyrade råbiffar: Man lägger köttfärs i gummistövlarna och går sedan med sina illa skötta fötter i dem en vecka. Sedan gör man råbiffar av resultatet.
du borde få något lämpligt straff för att du startat den här tråden...
Citera
2006-03-22, 14:12
Bannlyst
Allvarligt talat. Finns dom här maträtterna på riktigt? Annars kan man ju lika gärna dra till med kiss och bajs och senapssås. Surhaj vet jag finns, men "stövelsyrade råbiffar"?
Citera
2006-03-22, 14:15
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Har du provat?

En kompis till mig blev bjuden på "surval" av en snubbe han känner på Färöarna, det var enligt vad han sa det äckligaste han smakat...
Kanke i samma klass som surhajen?

Jupps, jag älskar island och islänningar, men Surhaj är någ det värsta med island..
Citera
2006-03-22, 16:17
Medlem
Razumikhins avatar
Citat:
Jupps, jag älskar island och islänningar, men Surhaj är någ det värsta med island..

Så du föredrar syrade fårtestiklar? Jag får nog säga att surhaj känns trevligare att äta, även om smaken i sig kanske inte är det.
Citera
2006-03-22, 16:26
Medlem
Haggis, kokta fårtestiklar, komage, maträtter bestånde av hjärna från diverse djur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in