Citat:
Ursprungligen postat av
Raukberg
Jag kan inte påstå att jag ömmar för min Xbox men jag tycker definitivt konsolen har ett oförtjänt dåligt rykte - det är en synnerligen habil maskin som funkar utmärkt att spela på - handkontrollen ligger skönt i handen, den presterar ofta bättre än PS5 och spelen är också ofta billigare än till PS (särskilt vid rea). Tyvärr kommer det alldeles för få intressanta exklusiva/semi-exklusiva spel till den och alla studior som Microsoft köpt upp verkar långt mer intresserade av att skapa FPS-titlar än plattformsspel och äventyrsspel i tredje person som PS nischat in sig på och de senare är i mitt tycke långt mer passande för spel med handkontroll.
Ja det var kanske lite dumt skrivet. Många av mina bästa spelminnen är spel som funnits på flera konsoler.
Alla tre konsoler har usel bredd på sitt exklusiva sortiment egentligen. Nintendo helt fast i det lätta och tecknade med Metroid Prime 4 som enda variationen. Playstation single player äventyrsspel till 90%. Astro bot som enda intressanta undantaget. Xbox har egentligen bättre bredd än Switch
Xbox hade visserligen en del äventyrsspel förr men för mig var det främst en multiplayer konsol, dvs soff multiplayer. Att spela med vänner på samma konsol. Om Xbox hade fått till en Uncharted så hade det fortfarande inte fångat Xboxs egentliga själ enligt mig. Gears of War, Halo, Dead or Alive, Top Spin . Det var socialt, action, läckra bilar, stora bröst.
Jag förstår inte varför Playstation och Xbox är en helt och osocial konsol när spel som Mario party, Smash och Mario kart säljer mer än nästan något annat.