Citat:
Ursprungligen postat av
FinalCuntDown
Du har mött en likasinnad rent akademiskt här, så jag uppmanar till att slåss med näbbar och klor för att få plugga! Lycka till! Och hoppas du hittar någon lösning så att du kommer framåt akamediskt, istället för att bara fortsätta vara en siffra i Arbetsförnedringens rullor, och sitta av tid i någon av deras geniala (lol, ironisk..) åtgärder/aktiviteter.
på denna nivån är det svårt att vara intresserad av akademiskt, i praktiken är det så...men man finner sina vägar efterhand...
man har dock den stora fördelen av att hantera saker teoretiskt och vana att ifrågasätta
jag behöver inte gå tillbaka till det yrke jag hade tidigare då jag har en längre sjukdomshistoria i slutet av den karriären, vilket man måste trycka hårt på. Af. har fått de dokumenten och har inga krav mig mig inom det området, men uppgifterna är sekretessbelagda så ensklida handläggare vet inte om att detta eller att vi från första dagen har ett avtal om detta, men dylika förhållanden man ha beredda att presentera/försvara vid kontakter med Af. eller RM-levenrantörer, speciellt de senare.
Rusta & Matcha leverntörerna är framförallt vinstdrivande - de bara till ur mycket pengar de kan få ut av mig; inte vad som är bra långsiktigt!
att jag tar ett skitjobb nu - än har en fruktbar karriär, om än lite senare i livet, är bra för dem, men katastrof för mig!
det har iofs gjort att jag nu lägger mycket tid på själva presentationen av studierna tll Af. och även RM-levenrantören.
har man en tydlig strategi, en yrkesexamen eller en magister, då är det värt mycket i sig gentemot vissa spärr-regler som egentligen inte fyller någon funktion, de är bara framtagna och har väl en viss relevans, denna skall dock inte hindra aktivitet, den skall motverka/förhindra passivitet...
det kan ta sin tid att skapa starka argument - det är dock värt - alla dagar i veckan...
ledighet 10 dagar per halvår låter mycket bra, visste inte alls vad det betydde utifrån FKs internet-site, trodde man skulle ha synnerligen starka skäl, men som du anger kan man få det beviljat utan större förklaringar...- absolut värt att höra sig för...