2019-12-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Motivet är hämnd en död människa betalar inga skulder.
Hämnd för vad?
Citera
2019-12-22, 18:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Hämnd för vad?

Eftersom han tillfogat en person svåra hjärnskador... med att ha hoppat in skallen, kan jag bara anta.

Men det hände för flera år sedan men det kan ju vara ett tänkbart motiv om det nu handlar om hämnd.
Citera
2019-12-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Motivet är hämnd en död människa betalar inga skulder.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Eftersom han tillfogat en person svåra hjärnskador... med att ha hoppat in skallen, kan jag bara anta.

Men det hände för flera år sedan men det kan ju vara ett tänkbart motiv om det nu handlar om hämnd.

Någon sa till mig att han hade blivit skjuten med ett grövre vapen, typ AK eller nåt liknande. Någon som vet?
Citera
2019-12-22, 22:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smugglarkungen
Någon sa till mig att han hade blivit skjuten med ett grövre vapen, typ AK eller nåt liknande. Någon som vet?

Tror knappast att det rörde sig om en ak...
Citera
2019-12-23, 03:42
Medlem
Har inte P.E en brorsa som är gängmedlem i stockholm
Citera
2019-12-23, 06:37
Medlem
Citat:

Låt mig bara sticka in med sanningen i din kommentar.
Greken orsakade aldrig denna hjärnskada på den här personen. Utan det var ett bråk som uppstod där de var 2 mot 1 och killen som fick hjärnskadan hoppade över ett staket i panik, det han inte visste då var att bakom detta staket så var de en lastbrygga ca 3-4 meter ner. Det var det som orsakade så killen fick ligga nerkyld i respirator PGA svåra hjärnskador. Det märks tydligt att du inte kände honom allt för bra, för greken var mytoman utav högsta rang. Ville alltid få sig själv att framstå som värst och psykopat men i själva verket var han inget annat än en feg liten skojare. Han var jävligt tuff när de gällde tjejer. Men när en kille stod i hans väg så sprang han hellre. Så ta reda på att din "fakta" är 100% innan du försöker leka smart på ett forum som detta... "Hoppat in skallen på en kille" värsta jag hört
Citera
2019-12-23, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smugglarkungen

Har hört att det rör sig om en 9 milimeter pistol då man ska ha kunnat sett skotthål i en vägg eller askkopp som hängde på väggen i anslutning till porten där han befann sig
Citera
2019-12-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegi
Fast varför ska vi "vanliga" skötsamma lyfta hatten för att någon väljer att en ung kille/En pappa/en son/ någons vän är död? För att någon valde att han inte var värd att leva längre? Jag är rädd för samhället. Runt varje hörn står någon och väljer att någon annan inte ska få leva vidare. Nästa gång kanske det är din son/dotter/nära vän/bror/syster som någon skjuter?

Denna tråd dog fort något nytt? Någon som vet mera? Bör finnas någon från Sundsvall i denna tråd som vet mera? Vad säger Hans bekanta?

Absolut, du har så rätt, de är en skrämmande utveckling. Men P.E var inte en vanlig människa på de viset att han valt den kriminella banan. Sälja droger och misshandla folk mm, hans livsstil och hans val i livet har tyvärr gjort att han är skjuten. Dock så kan man faktiskt belasta hans uppväxt och mor till del utav det hela. Hon har ju liksom inte gett grabben en chans till en stabil trygg uppväxt ifrån start.
De är tragiskt att en Mors val kan ställa till de så fatalt senare i livet för en son på de här viset.
Nu ser väl jag mera det som att idioterna som sitter häktade är dom som samhället kan lyfta på hatten till att dom förhoppningsvis åker in hårt och länge. Vad de gäller P.H så är de bara tragiskt att han inte fick ordning på sitt liv i tid.
Citera
2019-12-23, 11:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavlautanbild
Låt mig bara sticka in med sanningen i din kommentar.
Greken orsakade aldrig denna hjärnskada på den här personen. Utan det var ett bråk som uppstod där de var 2 mot 1 och killen som fick hjärnskadan hoppade över ett staket i panik, det han inte visste då var att bakom detta staket så var de en lastbrygga ca 3-4 meter ner. Det var det som orsakade så killen fick ligga nerkyld i respirator PGA svåra hjärnskador. Det märks tydligt att du inte kände honom allt för bra, för greken var mytoman utav högsta rang. Ville alltid få sig själv att framstå som värst och psykopat men i själva verket var han inget annat än en feg liten skojare. Han var jävligt tuff när de gällde tjejer. Men när en kille stod i hans väg så sprang han hellre. Så ta reda på att din "fakta" är 100% innan du försöker leka smart på ett forum som detta... "Hoppat in skallen på en kille" värsta jag hört

Hörru din jävla pajas var du där personligen och såg allt? Nä dåså... för det andra sa jag att jag växte upp med honom och umgicks mycket när vi gick på dagis fram till årskurs tre. Sen träffat honom sporadiskt... jag återger bara vad greken berätta för mig vilket jag håller för troligare än en anonym pajas som dig som leker internet tuffing.
Citera
2019-12-23, 11:58
Medlem
Givetvis är risken att vi "vanliga" människor blir skjutna extremt liten.
MEN att våldet är så nära är ju obehagligt .
Jag passerade brottsplatsen häromdan BO låg skjuten på marken precis utanför någons inglasade balkong klart att folk berörs av mordet oavsett om BO var kriminell(vilket han ju var)eller inte.
Folk har lagt ner blommor tänt ljus NÅGON har lämnat ett brev till honom där det står med detta brev säger vi farväl.
Tack för allt tack för alla ljusa stunder osv.
För samhället är hans död kanske ingen stor förlust å andra sidan alla kan ändra sig det är min ståndpunkt.
Våldet måste bekämpas.
BO efterlämnade ju föräldrar mor (kanske också far) föräldrar.
Framförallt lämnar han två små barn faderslösa hur blir deras framtid?
Sannolikt har risken för att de/nån av dom blir kriminella ökat .Jag hoppas de har en bra mor och morföräldrar och andra fina vuxna och även manliga förebilder.

Vi får hoppas att gärningsmännen blir borta från gator och torg LÄNGE.
Citera
2019-12-23, 12:27
Medlem
Citat:
Hörru din jävla pajas var du där personligen och såg allt? Nä dåså... för det andra sa jag att jag växte upp med honom och umgicks mycket när vi gick på dagis fram till årskurs tre. Sen träffat honom sporadiskt... jag återger bara vad greken berätta för mig vilket jag håller för troligare än en anonym pajas som dig som leker internet tuffing.

Men lilla hjärtat.. sved de till nu? Undra vem som leker internet tuffing med den attityden.. nej jag var inte där men jag känner killen som var med och jag kände greken väl, ta och läs fuppen för det ärendet så kommer du få se att din info inte stämmer på ett ord. Killen HOPPADE över ett staket och for rakt ner i lastbryggan. Händelsen inträffade på Bergsgatan snett ovanför bion, där Söderberg & partners ligger för att vara exakt. jag vet exakt hur det gick till och jag vet vart det startade så släpp den där attityden nu "internet tuffing"
Citera
2019-12-23, 12:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavlautanbild
Men lilla hjärtat.. sved de till nu? Undra vem som leker internet tuffing med den attityden.. nej jag var inte där men jag känner killen som var med och jag kände greken väl, ta och läs fuppen för det ärendet så kommer du få se att din info inte stämmer på ett ord. Killen HOPPADE över ett staket och for rakt ner i lastbryggan. Händelsen inträffade på Bergsgatan snett ovanför bion, där Söderberg & partners ligger för att vara exakt. jag vet exakt hur det gick till och jag vet vart det startade så släpp den där attityden nu "internet tuffing"

Det var du som börja med attityden lägg ned den istället och lär dig läsa vad som skrivs.

Vart har du en lastbrygga snett ovanför bion? Vid tvätten då eller?

Som sagt jag umgicks med greken på dagis och fram tills 3an innan jag flyttade från bredsand... träffa han för ett par år sedan vid gamla videoteket mitt emot natur kompaniet det var där och då han berätta om det där...

Sen träffa jag han senast i somras när han skulle fiska med T.L och R*obin tror jag han heter. Så nej jag "kände" inte greken så bra i vuxen ålder men vi, kände varandra och umgicks mycket som barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in