• 1
  • 2
2019-12-11, 00:27
Medlem
Jag tittar inte på Tv särskilt ofta, men någon gång i veckan klickar jag mig igenom kanalerna ett par gånger. Något som jag har uppmärksammat är att det verkar som att det är extremt få män som syns i rutan numera. Är det något som hänt mens Hanne Stjärne blivit VD?

Förutsatt att min observation, som jag erkänner är baserad på relativt lite data, stämmer, är det den nya versionen av jämlikhet? "Vi har haft ett patriarkat i tusentals år, nu ska vi matriarkat"?
Citera
2019-12-11, 00:30
Medlem
Har också funderat på det ur det juridiska.

Jag killgissar o säger att majoriteten var gamla rävar och således väntade man ut kontraken.

De ideologisna grunderna behövs väl knappt nämnas.

Säkert en del fallskärmar delades ut till vissa
Citera
2019-12-11, 00:51
Medlem
Homosexuella män är dock fortfarande välkomna. Jag har inget emot homosexuella män, men det verkar ibland som de har första tjing på jobben hos svt och SR.
Citera
2019-12-11, 08:10
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Kultur: allmänt --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2019-12-11, 09:13
Medlem
2560ps avatar
Morgonprogrammet har blivit helt bedrövligt dåligt, nästan aldrig några intressanta ämnen eller gäster numer. Vet inte om det beror på den kvinnliga dominansen i själva programmet, men det var väl en man (Helin) som omdanade alltihop från det utmärkta program det var innan.
Citera
2019-12-11, 09:18
Medlem
Vem bryr dig, lägg ner SVT helt och hållet så jag kan få tillbaka summan som jag tvingas betala för att SVT ska existera. Jag hade hellre lagt dem pengarna på att köpa en leksak till mina barn
Citera
2019-12-11, 09:21
Medlem
Ja vem bryr sig?

Detta är ett rent propagandaorgan i dag och du gör bäst i att aldrig slå på skiten.

Innan SVT är nedlagt kan vi aldrig få Demokrati i Sverige.
Citera
2019-12-11, 09:39
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conditioned
Jag tittar inte på Tv särskilt ofta, men någon gång i veckan klickar jag mig igenom kanalerna ett par gånger. Något som jag har uppmärksammat är att det verkar som att det är extremt få män som syns i rutan numera. Är det något som hänt mens Hanne Stjärne blivit VD?

Förutsatt att min observation, som jag erkänner är baserad på relativt lite data, stämmer, är det den nya versionen av jämlikhet? "Vi har haft ett patriarkat i tusentals år, nu ska vi matriarkat"?
Varför inte sätta dig framför tv:n i tio timmar och anteckna kön på de som syns? Efteråt kan du återkomma med mer exakt information om hur det verkligen ser ut.
Citera
2019-12-11, 09:43
Medlem
musttomtes avatar
Det är möjligt att dom sluta visa sig framför skärmen men bakom är det härliga gubbar. Som sköter allt för kvinnor klarar inte av den nya tekniken.
Citera
2019-12-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja vem bryr sig?

Detta är ett rent propagandaorgan i dag och du gör bäst i att aldrig slå på skiten.

Innan SVT är nedlagt kan vi aldrig få Demokrati i Sverige.

Helt rätt, Nordkoreansk TV har fan mindre hjärntvätt. Vi är inte långt ifrån att SVT snart visar när Löfven gör hole-in-ones på alla golfbanor i Sverige. Och att Sverige har världens starkaste militär
Citera
2019-12-12, 09:41
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onsala
Homosexuella män är dock fortfarande välkomna. Jag har inget emot homosexuella män, men det verkar ibland som de har första tjing på jobben hos svt och SR.
Eller så riskerar de inte bli me too:ade pga sin läggning? Att en heterosexuell man klagar på oönskad uppvaktning från en bög är ju för övrigt att anse som homofobt enligt godkänd diskurs. Om man kollar på hela me too-spektaklet så var det ju 95% vänsterikoner som rapporterades till de politiska kommissarierna, Soran, Virtanen etc.

Hursomhelst så är väl en av målsättningarna med feminism att kvotera in kvinnor överallt i stället för mercetokrati. Men Stjärne verkar få hållas. Ingen vågar stöta sig med public service, inte ens SD.
Senast redigerad av Herostratos 2019-12-12 kl. 09:48.
Citera
2019-12-12, 10:53
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hursomhelst så är väl en av målsättningarna med feminism att kvotera in kvinnor överallt i stället för mercetokrati.
Menar du meritokrati?
Nej, det har du missuppfattat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här