• 1
  • 2
2019-12-10, 12:44
Medlem
KAJultrass avatar
Hittade som sagt ingen existerande tråd om Död Mark så tog mig frihet och gjorde en själv. Har under tiden jag lyssnat på Död mark inte varit djupt intresserad i att gå på en konsert men nu när den liveinspelade LP-skivan släppts (och som jag såklart förbeställde) blev jag riktigt sugen på att gå på en livekonsert. Vad jag förstått är det ganska underground med vart dem marknadsför spelningar (om dem ens marknadsför spelningar). Hur hittar jag spelningarna vet någon när och var nästa äger rum?
Citera
2019-12-10, 14:43
Medlem
An7ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAJultras
Hittade som sagt ingen existerande tråd om Död Mark så tog mig frihet och gjorde en själv. Har under tiden jag lyssnat på Död mark inte varit djupt intresserad i att gå på en konsert men nu när den liveinspelade LP-skivan släppts (och som jag såklart förbeställde) blev jag riktigt sugen på att gå på en livekonsert. Vad jag förstått är det ganska underground med vart dem marknadsför spelningar (om dem ens marknadsför spelningar). Hur hittar jag spelningarna vet någon när och var nästa äger rum?

Inte ofta man kommer över ett fellow Död Mark fan, specillt inte ofta på en sida som flashback.

Till topic så måste jag till din besvikelse säga att Död Mark har till min vetskap endast haft två st live-konserter båda var i vintras, en i berlin och en i sthlm. Tror tyvärr ej dem har några kommande spelningar så gäller bara att hålla koll på deras Facebook sida eller Yung lean eller Guds Instagram.
Citera
2019-12-10, 15:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vilken genre är det?
Citera
2019-12-10, 15:03
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vilken genre är det?
Finns på Spotify om du vill lyssna

Eller på tuben; https://www.youtube.com/watch?v=0ps-NGMAYEw
Citera
2019-12-10, 15:05
Medlem
gato12s avatar
Det är alltså Yung Lean som är Död Mark...?

Man kan undra hur han hinner med allt om han nu tar så mycket substanser som han sjunger om
Citera
2019-12-10, 15:08
Medlem
An7ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vilken genre är det?

Någon konstig form av Lo-fi postpunk skulle jag nog säga.
Citera
2019-12-10, 15:13
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Finns på Spotify om du vill lyssna

Eller på tuben; https://www.youtube.com/watch?v=0ps-NGMAYEw

Citat:
Ursprungligen postat av An7on
Någon konstig form av Lo-fi postpunk skulle jag nog säga.

Tack.

Inte riktigt vad jag gillar, men rätt kul ändå!
Citera
2019-12-10, 16:11
Medlem
KAJultrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det är alltså Yung Lean som är Död Mark...?

Man kan undra hur han hinner med allt om han nu tar så mycket substanser som han sjunger om
Död mark har varit igång i 6 år och släppte sitt första album 2016, jonatan leandoer96 är musik som han ser som sin personliga då yung lean är ett alter-ego
Citera
2019-12-10, 16:45
Medlem
WGASs avatar
Det som är kul med Död Mark är nog att, jag som förstagenerationspunk inser att, punken faktiskt lever och har hälsan.
Citera
2019-12-11, 13:02
Medlem
KAJultrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Det som är kul med Död Mark är nog att, jag som förstagenerationspunk inser att, punken faktiskt lever och har hälsan.
O vad kul att du känner så vilken låt skulle du säga är din favorit? Och har du hört låtarna som inte är släppta med drabbad av sjukdom albumet? (Vit sprit, du vet osv)
Citera
2019-12-11, 13:15
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAJultras
O vad kul att du känner så vilken låt skulle du säga är din favorit? Och har du hört låtarna som inte är släppta med drabbad av sjukdom albumet? (Vit sprit, du vet osv)
Har bara spånat igenom lite på YT, vit sprit tex. Bra skit.
Citera
2019-12-11, 13:17
Medlem
följ year0001 på twitter/fb så får får du info direkt. här t ex om liveskivan i höstas
https://twitter.com/year0001online/s...63065150230528
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in