2019-12-10, 09:59
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/pong/statistiknyhet/partisympatiundersokningen-psu-i-november---partisympatier/

Citat:
Stödet för Socialdemokraterna är större bland kvinnor än män. Äldre sympatiserar i större utsträckning med Socialdemokraterna jämfört med yngre personer, och partiet har ett större stöd bland utrikes födda än bland inrikes födda. Sett till utbildningsnivå kan man konstatera ett större stöd bland dem med förgymnasial utbildning, än bland personer med gymnasial och eftergymnasial utbildning.

Detta förklarar ju en hel del Socialdemokraternas ställning mot SD och varför man aldrig kan ta hand om problemen vi ser i samhället. De vägrar utvisa eller lagföra dessa invandrare ordentligt, man tar in IS-krigare, man drar inte ner på invandrares bidrag och man vill fortsätta med invandringen.

Om man inte gör det riskerar man att förlora halva sin väljarkår dvs 13% av stödet till V/Mp/Nyans. Det är av just denna anledning S ALDRIG kommer stoppa invandringen eller samarbeta med SD.

Vad tänker ni när ni läser detta?

Jag konstaterar att vi måste byta regering och låta SD styra och det NU. Detta kan sluta riktigt illa, nästan så man hoppas på ekonomiska svårigheter framöver så folk vaknar. Sen vill jag inte vara sån, har all respekt för äldre, men ni får gärna börja rösta annorlunda eller lämna denna värld. Ni vet inte vad ni ställer till med utan röstar på S via autogiro.
Citera
2019-12-10, 10:09
Medlem
holmiums avatar
Socialdemokratin har korrumperad väljarkår. Dessa väljare är på ett eller annat sätt köpta, antingen anställda inom offentlig sektor, bidragsberoende, eller anställda inom "folkrörelsesverige".
Citera
2019-12-10, 10:17
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Sett till utbildningsnivå är stödet för partiet större bland dem med eftergymnasial utbildning, jämfört med dem med förgymnasial eller gymnasial utbildning.

Gissa partiet?

Vänsterpartiet.

Skrämmande läsning, de mest utbildade är alltså kommunister. Marxismen är stark inom högskolan/universiteten.
Citera
2019-12-10, 10:18
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Socialdemokratin har korrumperad väljarkår. Dessa väljare är på ett eller annat sätt köpta, antingen anställda inom offentlig sektor, bidragsberoende, eller anställda inom "folkrörelsesverige".

Åsikt eller fakta?
Citera
2019-12-10, 10:21
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Gissa partiet?

Vänsterpartiet.

Skrämmande läsning, de mest utbildade är alltså kommunister. Marxismen är stark inom högskolan/universiteten.

Och? Är 50-70talet ett trauma för dig?
Citera
2019-12-10, 10:23
Medlem
Lethanis avatar
Det jag tänker när jag läser är att du har problem med antingen svenska språket, logiken, eller båda. Det som står är inte att mer än 50% av väljarna är utländskt födda. Det som står är att det är vanligare bland utländskt födda att sympatisera med S.
Låt oss säga: vi har 80 svenskfödda och 20 utrikes födda. Som exempel röstar 20% av svenskfödda på S, vilket då blir 16 personer. Medan 50% av utrikesfödda röstar och då uppnår 10 personer.
10+16=26 där enbart 10 av de 26 är utlandsfödda. Det är dock vabligare bland utrikesfödda, eftersom siffran i exemplet var 50%, mot 20%. Det innebär inte att fler utrikesfödda stöttar S, bara större andel.

Med det sagt, ja, S förlorar en stor del av sin väljarkår utan utrikesfödda.
Citera
2019-12-10, 10:25
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Och? Är 50-70talet ett trauma för dig?

Haha levde inte då så kan inte svara på det men att kommunister styr bland inom högskolan/universiteten stör mig enormt, ja.

Kommunism har testats och aldrig fungerat, varför skulle det gör det den här gången?
Citera
2019-12-10, 10:25
Bannlyst
Mycket bra tråd som tydligt visar att invandrare är röstboskap åt sossarna och att S därför inte vill höja kraven för dem. Om inte detta är landsförräderi vet jag inte vad det är. Snacka om att göra vad som helst för makten.
Citera
2019-12-10, 10:27
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lethani
Det jag tänker när jag läser är att du har problem med antingen svenska språket, logiken, eller båda. Det som står är inte att mer än 50% av väljarna är utländskt födda. Det som står är att det är vanligare bland utländskt födda att sympatisera med S.
Låt oss säga: vi har 80 svenskfödda och 20 utrikes födda. Som exempel röstar 20% av svenskfödda på S, vilket då blir 16 personer. Medan 50% av utrikesfödda röstar och då uppnår 10 personer.
10+16=26 där enbart 10 av de 26 är utlandsfödda. Det är dock vabligare bland utrikesfödda, eftersom siffran i exemplet var 50%, mot 20%. Det innebär inte att fler utrikesfödda stöttar S, bara större andel.

Med det sagt, ja, S förlorar en stor del av sin väljarkår utan utrikesfödda.

Du förstår vad jag menar, varför så otroligt petnoga? Har du inget bättre för dig?
Citera
2019-12-10, 10:27
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Haha levde inte då så kan inte svara på det men att kommunister styr bland inom högskolan/universiteten stör mig enormt, ja.

Kommunism har testats och aldrig fungerat, varför skulle det gör det den här gången?
Gav aldrig uttryck för eller emot. Jag tror på flerfald politiskt sett. Det som inte funkar borde försvinna.
Citera
2019-12-10, 10:28
Medlem
Lethanis avatar
Citat:
Du förstår vad jag menar. Varför så otroligt petnoga?

För att man inte alls får intrycket att du förstår. Tvärtom skrev du att de förlorar halva väljarstödet utan utlandsfödda, vilket tyder på att du inte alls klarade av den grundläggande logiken.
Citera
2019-12-10, 10:31
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Gav aldrig uttryck för eller emot. Jag tror på flerfald politiskt sett. Det som inte funkar borde försvinna.

Där är vi eniga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in