2019-12-10, 10:32
Medlem
Inga nyheter direkt. Sossarnas väljarkår består idag av invandrare, arbetslösa och äldre som ännu inte dött ut.
Det var längesen S var ett parti för vanliga knegare, den rollen har SD tagit över mer och mer.
Citera
2019-12-10, 10:36
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/pong/statistiknyhet/partisympatiundersokningen-psu-i-november---partisympatier/

Detta förklarar ju en hel del Socialdemokraternas ställning mot SD och varför man aldrig kan ta hand om problemen vi ser i samhället. De vägrar utvisa eller lagföra dessa invandrare ordentligt, man tar in IS-krigare, man drar inte ner på invandrares bidrag och man vill fortsätta med invandringen.

Om man inte gör det riskerar man att förlora halva sin väljarkår dvs 13% av stödet till V/Mp/Nyans. Det är av just denna anledning S ALDRIG kommer stoppa invandringen eller samarbeta med SD.

Vad tänker ni när ni läser detta?

Jag konstaterar att vi måste byta regering och låta SD styra och det NU. Detta kan sluta riktigt illa, nästan så man hoppas på ekonomiska svårigheter framöver så folk vaknar. Sen vill jag inte vara sån, har all respekt för äldre, men ni får gärna börja rösta annorlunda eller lämna denna värld. Ni vet inte vad ni ställer till med utan röstar på S via autogiro.

Jag tänker och tror att S kommer tappa stödet från den svenska väljarbasen allt mer ju mer de går mot denna väg. Går inte att gilla eller stötta ett parti som tjänar utländska intressen mer än sina inhemska medborgares. Då syftar jag på socialdemokraterna. Det är ingen chock att S blivit ett invandrarparti mer än arbetarparti. Om man som svensk röstar på det partiet måste man vara blåst och leva i en fantasi-värld som liknar 80-talet. Om man kollar väljarstödet för S i varje förort eller "ghetto" så har paritet stöd hos 70 + % av invånarna och vissa extrema fall ännu mer. Allmänt känt att S är som ett "nationalistparti" för invandrare som vill ha Sharia och sprida Islam. En röst på S har nästan blivit synonymt med en röst på allt som inte är traditionellt svenskt utan det helt motsatta. Att vissa verkar tro att dagens S är som de var på 60, 70 och 80-talet är en tragedi i sig.
Citera
2019-12-10, 10:36
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Mycket bra tråd som tydligt visar att invandrare är röstboskap åt sossarna och att S därför inte vill höja kraven för dem. Om inte detta är landsförräderi vet jag inte vad det är. Snacka om att göra vad som helst för makten.
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Inga nyheter direkt. Sossarnas väljarkår består idag av invandrare, arbetslösa och äldre som ännu inte dött ut.
Det var längesen S var ett parti för vanliga knegare, den rollen har SD tagit över mer och mer.
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Om man kollar väljarstödet för S i varje förort eller "ghetto" så har paritet stöd hos 70 + % av invånarna och vissa extrema fall ännu mer. Allmänt känt att S är som ett "nationalistparti" för invandrare som vill ha Sharia och sprida Islam.

Se även denna tråd.

(FB) "Särskilt utsatta områden" blev "särskilt socialdemokratiska områden"

Det är paradoxalt - sossarna skulle inte ha så stort stöd idag om inte massinvandringen hade varit. Men SD skulle naturligtvis inte heller vara så stort. Har båda partierna egentligen anledning att vara tacksamma över den demografiska omvandlingen?
Senast redigerad av Ördög 2019-12-10 kl. 10:44.
Citera
2019-12-10, 10:37
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lethani
För att man inte alls får intrycket att du förstår. Tvärtom skrev du att de förlorar halva väljarstödet utan utlandsfödda, vilket tyder på att du inte alls klarade av den grundläggande logiken.

Skrev det i hast, ingen uppsats direkt. Skulle dock ha formulerat mig bättre, du har rätt.
Citera
2019-12-10, 10:45
Medlem
Nu är ju inte detta med S någon nyhet, men likväl intressant, samt måhända har visa detaljer ang utbildningsnivån specifiserats jämfört med tidigare information. Det skrämmande med S är att de är så himla maktkåta, vilket gör dem fartblinda och hellre ser till sin egen makt istället för till vad som är bäst för Sverige. Att ha makt finns i deras DNA. Tänk efter, detta är skrämmande. Inte skrämmande att ha makt, men skrämmande att de odlar valboskap och missar allt vad det har fört med sig. Man kan ha olika åsikter, men man kan aldrig ha "fel" åsikter om kostnader. Siffror ljuger inte, människor ljuger.
Jag tror, eller snarare jag vill i alla fall tro, att den vanlige sossen är en rekordelig människa. Jobba, mat på bordet, tak över huvudet, barn i skolan och sköta sitt. Vad jag inte kan begripa hur dessa rekordeliga människor så totalt låtit sig luras, att de inte är mottagliga för fakta. Eller, så gör deras fartblindhet att tunnelseendet förhindar dem att ta in andra intryck än vad sossarnas politrucker bestämmer de skall känna till!
Citera
2019-12-10, 10:49
Medlem
Lethanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Gissa partiet?

Vänsterpartiet.

Skrämmande läsning, de mest utbildade är alltså kommunister. Marxismen är stark inom högskolan/universiteten.

Detsamma gäller ju exempelvis C och L? Ingenting specifikt för V med andra ord.
Citera
2019-12-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Se även denna tråd.

(FB) "Särskilt utsatta områden" blev "särskilt socialdemokratiska områden"

Det är paradoxalt - sossarna skulle inte ha så stort stöd idag om inte massinvandringen hade varit. Men SD skulle naturligtvis inte heller vara så stort. Har båda partierna egentligen anledning att vara tacksamma över den demografiska omvandlingen?
Smart och helt riktigt resonemang du för.

Man kan dra det där ett snäpp längre och säga att om SD i stället för att gå och konkurrera med riksdagspartierna som ett enfrågeparti och i stället bildat en slags "Folkkampaj mot asylinvandring" så hade asylinvandringen blivit mindre. :-)

Men men nu är jag på väg alldeles OT.

Det lustiga eller rättare sorglustiga i detta är att väldigt många av de asylinvandrare man mött och som lägger S-röst tillägger "Hade jag varit svensk hade jag självklart röstat SD!" Dessa S-röster vet och är medvetna om att socialdemokratin är sverigefientlig! De är också helt medvetna om att den här så kallade antirasimen i S är en ren bluff och hyckleri.
Citera
2019-12-10, 12:03
Medlem
Inte så konstigt, dom har ju fått världens största smörgåsbord att ösa ur, bostäder bidrag tandvård, you name it man hugger ju inte av den handen som föder en
Citera
2019-12-10, 12:05
Medlem
Swe1227s avatar
Invandringsfrågan, den enda del i politiken där de/det som frågan gäller själva kan påverka utfallet.
Citera
2019-12-10, 12:27
Medlem
Kosmos.s avatar
Har sagt det hela tiden... Hela deras taktik går ju ut på att importera sitt valboskap numera. Ca +6% röster för varje mandatperiod, då de importerar 150.000 MENA varje år, 600.000 mellan varje val... Inser folk nu varför partiet och dess landsförrädare till politiker är så destruktivt för Sverige? Otroligt svår trend att vända för någon opposition.

Valsystemet i Sverige är idag utspelat vill jag säga. Då svenskarna på det här sättet inte bestämmer över sitt egna öde.
Senast redigerad av Kosmos. 2019-12-10 kl. 12:43.
Citera
2019-12-10, 12:52
Avslutad
Vem är förvånad? Detta är onekligen nånting som omvärlden bör känna till, så att de inte tror att svenska folket är dumma i huvudet och hela tiden röstar på S.
Citera
2019-12-10, 14:06
Medlem
1888 dömdes nio socialdemokratiska ledare till sammanlagt 61 månaders fängelse och böter, bland de dömda fanns både Palm och Branting. Den svenska överklassen och högern fortsatte försöka skrämma socialdemokraterna från att kämpa för demokrati, men de lyckades knappast.

Kopierat från hemsidan. Sen start har sossarna varit banditer men inget nyhet det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in