• 1
  • 2
2019-12-09, 21:46
Medlem
En man i 25-årsåldern har omkommit efter en frontalkrock på länsväg 372 i Ursviken, Skellefteå kommun. En man i 50-årsåldern vårdas för måttliga skador på intensivvårdsavdelning vid Skellefteå lasarett. En förundersökning har inletts kring olyckan, och bland annat har olycksplatsen dokumenterats och bilarna har tagits i beslag för teknisk undersökning.

Polisen söker vittnen till olyckan. ”Även de personer som lämnade uppgifter till räddningstjänstens personal på olycksplatsen uppmanas att höra av sig”, skriver polisens kommuniikatör Åsa Mjörndal på polisens hemsida. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...n-till-sjukhus
Citera
2019-12-09, 21:51
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Volvon var totalsmashad. Förstod rätt direkt att det handlade om en dödsolycka. Nån som har koll på vem den avlidne är?
Citera
2019-12-10, 01:34
Medlem
SkellHellWarriors avatar
Vet inte om de stämmer men en polare trodde det var en kille boende i skelleftehamn som körde ena bilen dvs den avlidne.... Och att denne hade en vana att köra för fort. Vet dock inte om detta stämmer.... Ska försöka få fram mer info...
Citera
2019-12-10, 06:27
Medlem
Reflexdjurs avatar
Vägen räknas ju som en av de hundra farligaste vägarna i landet. Dessutom bor ju en hel del missbrukare och trafiktokiga längs efter den.

Direkt jag såg åldern på de inblandade tänkte jag att det är den unga kille som kört fort, alldeles för fort. Eftersom det var en frontalkrock har ju någon av bilarna kommit över på andra sidan vägen. Var det halt på vägen igår eller körde pojken så fort att han inte klarade av kontrollera bilen?
Citera
2019-12-10, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Vägen räknas ju som en av de hundra farligaste vägarna i landet. Dessutom bor ju en hel del missbrukare och trafiktokiga längs efter den.

Direkt jag såg åldern på de inblandade tänkte jag att det är den unga kille som kört fort, alldeles för fort. Eftersom det var en frontalkrock har ju någon av bilarna kommit över på andra sidan vägen. Var det halt på vägen igår eller körde pojken så fort att han inte klarade av kontrollera bilen?

Kommer man körandes österut mot Skelleftehamn så finns det nog en hel del obetänkta som gasar på rejält på raksträckan efter Bergsbykorsningen.

Därefter blir det en 70-sträcka vid OK/Q8. Tvingas man att bromsa häftigt för att få ner hastigheten så vet man aldrig vad som kan hända vintertid.

Nu vet jag inte från vilka håll bilarna kom men jag kan tänka mig att den som över på fel sida kom körandes österut.
Citera
2019-12-10, 08:19
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Vägen räknas ju som en av de hundra farligaste vägarna i landet.
Vägen är väl som de flesta i norra Sverige. Dålig belysning, för mycket trafik för vägens standard och för höga hastigheter (för standarden).
Citera
2019-12-10, 08:31
Medlem
Joh* viklu*d, Ursviken enligt dom första rykterna
Citera
2019-12-10, 08:53
Medlem
Den Joh* som har ett förhållande med N*lly?
Citera
2019-12-10, 13:40
Medlem
TSDs avatar
Jag kan bekräfta att den avlidne är Joh* Viklu*d ,Ursviken. (* = n)
https://www.facebook.com/joh*.viklu*d.1

Karta över olycksplatsen
Citera
2019-12-10, 15:09
Medlem
sakerhetsvakts avatar
Nån som vet namnet på 50 åringen?
Citera
2019-12-10, 21:00
Medlem
Ja. Men ingen jag vill hänga ut här.
Tragiskt, tänker på dem bägge och deras familjer.
Rest In Peace 💗
Citera
2019-12-11, 19:54
Medlem
Så jävla tragiskt! Har sett hur bilarna såg ut efter och det har varit en sjukt ordentlig smäll!
En fråga som kommer upp är ju om det är en omkörning som gått snett med tanke på raksträckan. Det eller att en bil pga något glidit över i mötande körfält. Det har ju varit ordentligt halt i dagarna också. Har för mig det är 80 på sträckan men det ser ut att ha gått fortare än så.

Vila i frid Joh* 😢
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in