2019-12-10, 07:52
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Har inget emot homos per se egentligen. Säger som andra sagt innan låt folk göra vad fan de vill och blir glada av, problemet är - gäller kanske mest just bögarna? att de/ni trycker upp skiten i ansiktet så jävla hårt på alla andra. Det stör mig. Inte att det finns bögar och flator för det skiter jag nog egentligen i utan just att ni måste vifta med det hela tiden. Ni ska ha era (perversa) parader, synas och höras i radio och tv och det ena märkliga efter det andra ska basuneras ut. Varför ska ni ha special treatment hela tiden bara för ni är homos? Och för guds skull kan ni inte ”kamratuppfostra” de fjolligare bögtyperna till att knipa igen, eller åtminstone tona ned. Tror många blir grymt provocerade av dessa ”fjollor” om man får säga så.

Sköt bögandet snyggt i stället, var som alla andra, då vågar jag nästan lova att folk skulle störa sig mindre.
Dra inte mig bland dom som trycker upp det i ansiktet på folk. Jag är mest på Pride för att träffa mina vänner och ha en trevlig stund, jag är dock inte med i paraderna och ska vifta runt med flaggan eller liknande. Jag älskar dock flaggan, och tycker det är en av dom finaste flaggorna i världen, p.g.a. färgerna, inte vad den står för. Har flera stycken hemma. Och jag är av den sorten att jag inte heller förstår varför vissa ska ha, som du skriver, "special treatment." Bryr mig inte ett dugg om folk som är gay skulle höras på radio eller synas i TV.

Är inte heller av den fjolligaste typen, folk vet inte om att jag är gay eftersom jag klär mig normalt och inte ser ut som en fjollig bög. Folk blir mer förvånade om dom skulle få veta det.

Och jag förstår fullt ut varför vissa blir grymt provocerade av dessa typer du beskriver. Tycker att när man är på Pride-festivalen får folk gå som dom vill, dock inte utan kläder eller enbart i läder etc eller ha massa dildos och sånt med sig, då det även förekommer att barn går på festivalerna. Föräldrarna till dessa barn får dock också tänka lite själva att inte ha med sitt/sina barn, om dom tycker vissa saker är olämpliga.

Och nej, jag är inte vänster, som dom flesta inom Pride är, är varken eller, men lutar mer åt höger-sidan om man skulle varit politiskt lagd.
Senast redigerad av webbutvecklaren 2019-12-10 kl. 08:03.
Citera
2019-12-10, 07:58
Medlem
Pride festivalen i Stockholm har blivit epitetet hur misslyckat hela vänsterextremismen blivit.

Nu är det världens mest exkluderande och sexuellt vulgära festival.

Att visa upp kvinnor som har män i koppel inför små barn visar på hur sjuka i huvudet vänsterfolk är.

Detta är fullkomligt vidrigt när man sedan pekar finger mot alla oliktänkande.

Nej vänsterextrema är världens största problem just nu då de föder all annan ondska som islamisering också.
Citera
2019-12-10, 08:18
Medlem
wow! vilket islam hat det verkligen finns på FB. Låt personer får ha deras tro och religion, självklart ska man inte hålla på bomba och spränga. Men va inte så naiva och följ medias islam perspektiv. Jag försöker förespråka vad som är rätt och fel, inte ofta man prickar rätt. Men man ska sträva. Därför startade jag denna tråd, inte för att trycka ner eller vara racist på något sätt. Jag tycker att pride är fel, och min tes (dålig och omogen startad tråd) var att jag var förbannat trött på att se pride symbolen vart jag än vände mig. Samtidigt som att det kändes som att var och varann person tyckte det var fullt normalt att vara hbtq. Jag ville gärna se och känna att det fanns likasinnade som mig där ute. Inte om det fanns rasister eller hatiska människor. Utan människor som kan på ett moget och sofistikerat sätt (långt ifrån vad jag gjorde när jag startade tråden) argumentera emot hbtq och faktiskt säga vad de tycker och känner. Man måste inte stödja pride!
Citera
2019-12-10, 08:48
Medlem
Till alla er som är för hbtq och verkar tro att det är något naturligt. Och argumenterar för att man borde låta människor göra vad de vill. Ni är så långt ute och cyklar så att det är tragiskt, vi är här på jorden tillsammans för att hjälpa varann och är det något som är fel, är det väl såklart att det ska höras och göras någonting åt. Fyfan till folk som när de ser något så kolossalt fel inte säger något. Speciellt MÄN!

Om det är så jävla naturligt att med hbtq varför finns det då två kön på jorden. Eller kan er så kallade forskning skapa egna kön, eller till och med skapa den natur vi lever i idag. Det är absolut inte okej att vara rasist eller att trycka ner en grupp människor, men det är verkligen INTE okej att fördärva med pervers och ONATURLIG hbtq. Det är biologisk onaturligt och en hemsk livsstil som man inte ska tvinga på andra. Om man följer ert sätt att tänka så kan man ju lika gärna ha samlag med sina föräldrar och syskon eller till och med med djur som ni säger är homosexuella ibland. Varför dra en gräns på er gränslösa kärlek. Pedofiler är också okej, varför ska de inte få tycka om barn....
Det är normalt att en man är med en kvinna och inte tvärtom. Resten är skitsnack!
Citera
2019-12-10, 12:13
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marre1998
helvete vad jag är trött på den här jävla skiten, inte en jävel därute som vågar säga vad den känner eller tycker. man måste inte tycka att homosexualitet och massa annat konstiga läggningar är okej. ta mig fan det onaturligaste som finns. istället för att försöka ta tag i problemet och ställa någon slags ordning på jorden, fördärvar vi den ännu mer, vi fördärvar den med människor som måste tillrättavisas och rätta sig i ledet. man får inte välja om man vill vara man eller kvinna. det är bara att kolla nedanför byxorna för att se att man är ute och cyklar. och hur skulle värden se ut ifall alla valde att få en stock i röven eller gnida slidan mot varandra. vi dör ut om 200år.

Den vågen upptäckte du femton år för sent. Det är snarare en backlash just nu (tack och lov), där man t ex kan vara kritisk till könsbyte utan behöva springa gatlopp.
Citera
2019-12-10, 12:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Till alla er som är för hbtq och verkar tro att det är något naturligt. Och argumenterar för att man borde låta människor göra vad de vill. Ni är så långt ute och cyklar så att det är tragiskt, vi är här på jorden tillsammans för att hjälpa varann och är det något som är fel, är det väl såklart att det ska höras och göras någonting åt. Fyfan till folk som när de ser något så kolossalt fel inte säger något. Speciellt MÄN!

Om det är så jävla naturligt att med hbtq varför finns det då två kön på jorden. Eller kan er så kallade forskning skapa egna kön, eller till och med skapa den natur vi lever i idag. Det är absolut inte okej att vara rasist eller att trycka ner en grupp människor, men det är verkligen INTE okej att fördärva med pervers och ONATURLIG hbtq. Det är biologisk onaturligt och en hemsk livsstil som man inte ska tvinga på andra. Om man följer ert sätt att tänka så kan man ju lika gärna ha samlag med sina föräldrar och syskon eller till och med med djur som ni säger är homosexuella ibland. Varför dra en gräns på er gränslösa kärlek. Pedofiler är också okej, varför ska de inte få tycka om barn....
Det är normalt att en man är med en kvinna och inte tvärtom. Resten är skitsnack!

"Till alla er..."??? Du pratar som om stod på en balkong och pratade till massorna. Argumentera lite i stället. Det är lite svårt att bemöta när påstår att något är "skitsnack".
Citera
2019-12-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
"Till alla er..."??? Du pratar som om stod på en balkong och pratade till massorna. Argumentera lite i stället. Det är lite svårt att bemöta när påstår att något är "skitsnack".
men är du helt dum i huvudet?! har du missat de tidigare inläggen från andra hbtq försvarare? och angående att jag skulle argumentera, så var det ju det jag precis gjorde för att sedan knyta ihop säcken. var lite ödmjuk istället för att spela viktig petter på flashback.
Citera
2019-12-10, 14:39
Medlem
Citat:
men är du helt dum i huvudet?! har du missat de tidigare inläggen från andra hbtq försvarare? och angående att jag skulle argumentera, så var det ju det jag precis gjorde för att sedan knyta ihop säcken. var lite ödmjuk istället för att spela viktig petter på flashback.

och det är verkligen en våg nu, bara följa media, filmer, sportevent osv

sen upplever jag att människor är fegare än nånsin och varenda jävel underkastar
Citera
2019-12-10, 23:13
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
wow! vilket islam hat det verkligen finns på FB. Låt personer får ha deras tro och religion, självklart ska man inte hålla på bomba och spränga. Men va inte så naiva och följ medias islam perspektiv. Jag försöker förespråka vad som är rätt och fel, inte ofta man prickar rätt...
Var kommer ens islam in i denna diskussion någonstans? Och jag kan inte läsa någon som varit rasistisk i sin text här... var får du allt det ifrån!?

Varför tror du att du vet vad som är rätt och fel. Låt alla bestämma över sina egna kroppar och vad dom gör med den, så länge dom har laglig rätt att utöva det.

Citat:
Om man följer ert sätt att tänka så kan man ju lika gärna ha samlag med sina föräldrar och syskon eller till och med med djur som ni säger är homosexuella ibland. ... Pedofiler är också okej, varför ska de inte få tycka om barn....
Nej, att ha sex med sina föräldrar, syskon, eller barn och djur (som inte kan ta egen ställning till om dom går med på att ha sex) är enligt lag förbjudet, tur är ju det. Pedofiler är fan sjuka, och borde läggas in för behandling, och ska absolut inte sättas ihop med HBTQ+, det är fan bara sjukt! Herrejesus!
Citera
2019-12-11, 00:13
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Jo vi säger vad vi tycker. Vi tycker bara inte illa om homosexuella.

Ja jag tror att det är så här det ligger till. För inte så värst många år sedan fanns åsikterna TS har hos en majoritet i landet, så är det inte idag.

En del lever också kvar i "det är okej att homosexuella finns så länge jag inte vet om det", så länge man som homosexuell hemlighåller en stor del av sitt liv så kan man bli accepterad, ja men så generöst. Heterosexuella personer pratar om relationer och om sex hela tiden, de är väldigt "in your face" om det hela, varför skulle egentligen homosexuella fråntas denna möjlighet? Det finns givetvis inget vettigt skäl.
Citera
2019-12-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja jag tror att det är så här det ligger till. För inte så värst många år sedan fanns åsikterna TS har hos en majoritet i landet, så är det inte idag.

En del lever också kvar i "det är okej att homosexuella finns så länge jag inte vet om det", så länge man som homosexuell hemlighåller en stor del av sitt liv så kan man bli accepterad, ja men så generöst. Heterosexuella personer pratar om relationer och om sex hela tiden, de är väldigt "in your face" om det hela, varför skulle egentligen homosexuella fråntas denna möjlighet? Det finns givetvis inget vettigt skäl.

Nej det stämmer ju inte.
Citera
2019-12-11, 14:27
Medlem
xxFLAGGxxs avatar
Pride är väl ett verktyg och de som använder det är ännu inte i mål, så vågorna lär fortsätta slå.

Jag är knappt insatt, men upplever det ganska tydligt om man tittar på bakgrunden till RFSL och andra organisationer som NAMBLA.

P-pillret är svårsmält hos de flesta och det lär krävas ett bombardemang av allt groteskare akter för att det ska lyckas slinka in bakvägen.

De flesta som går i tågen är förhoppningsvis, tillsammans med förskolorna som låter regnbågsflaggan fladdra, endast nyttiga idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in