Citat:
Dra inte mig bland dom som trycker upp det i ansiktet på folk. Jag är mest på Pride för att träffa mina vänner och ha en trevlig stund, jag är dock inte med i paraderna och ska vifta runt med flaggan eller liknande. Jag älskar dock flaggan, och tycker det är en av dom finaste flaggorna i världen, p.g.a. färgerna, inte vad den står för. Har flera stycken hemma. Och jag är av den sorten att jag inte heller förstår varför vissa ska ha, som du skriver, "special treatment." Bryr mig inte ett dugg om folk som är gay skulle höras på radio eller synas i TV. Har inget emot homos per se egentligen. Säger som andra sagt innan låt folk göra vad fan de vill och blir glada av, problemet är - gäller kanske mest just bögarna? att de/ni trycker upp skiten i ansiktet så jävla hårt på alla andra. Det stör mig. Inte att det finns bögar och flator för det skiter jag nog egentligen i utan just att ni måste vifta med det hela tiden. Ni ska ha era (perversa) parader, synas och höras i radio och tv och det ena märkliga efter det andra ska basuneras ut. Varför ska ni ha special treatment hela tiden bara för ni är homos? Och för guds skull kan ni inte ”kamratuppfostra” de fjolligare bögtyperna till att knipa igen, eller åtminstone tona ned. Tror många blir grymt provocerade av dessa ”fjollor” om man får säga så.
Sköt bögandet snyggt i stället, var som alla andra, då vågar jag nästan lova att folk skulle störa sig mindre.
Sköt bögandet snyggt i stället, var som alla andra, då vågar jag nästan lova att folk skulle störa sig mindre.
Är inte heller av den fjolligaste typen, folk vet inte om att jag är gay eftersom jag klär mig normalt och inte ser ut som en fjollig bög. Folk blir mer förvånade om dom skulle få veta det.
Och jag förstår fullt ut varför vissa blir grymt provocerade av dessa typer du beskriver. Tycker att när man är på Pride-festivalen får folk gå som dom vill, dock inte utan kläder eller enbart i läder etc eller ha massa dildos och sånt med sig, då det även förekommer att barn går på festivalerna. Föräldrarna till dessa barn får dock också tänka lite själva att inte ha med sitt/sina barn, om dom tycker vissa saker är olämpliga.
Och nej, jag är inte vänster, som dom flesta inom Pride är, är varken eller, men lutar mer åt höger-sidan om man skulle varit politiskt lagd.
Senast redigerad av webbutvecklaren 2019-12-10 kl. 08:03.
Senast redigerad av webbutvecklaren 2019-12-10 kl. 08:03.