• 1
  • 2
2019-12-09, 06:40
Medlem
En bostad (lägenhet???) blev vid midnatt, natten till måndagen beskjuten på Önsta-Gryta i Västerås.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7362911
https://www.vlt.se/artikel/just-nu-s...pa-onsta-gryta
Någon som har koll på adressen och eventuell måltavla?
Citera
2019-12-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Någon som har koll på adressen och eventuell måltavla?

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ning-vasteras/

Citat:
08 december 23:44, Skottlossning, Västerås
Skott avlossas mot en lägenhet på Vildrosgatan.

Polis larmas till Vildrosgatan i samband med att det avlossats skott mot en lägenhet. Flera personer befinner sig i bostaden, men ingen skadas.
Under natten hör polisen vittnen till händelsen och arbetar bland annat med spårsäkring.
Citera
2019-12-09, 13:17
Medlem
Vilket nr på vildrosgatan?
Citera
2019-12-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Vilket nr på vildrosgatan?
Nr 53. Familjen Akrawi som blivit beskjuten.
Beskyddarverksamhet?
Citera
2019-12-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Nr 53. Familjen Akrawi som blivit beskjuten.
Beskyddarverksamhet?

Om uppgiften stämmer kan man konstatera att familjen Akrawi enligt Ratsit tycks vara en familj med två vuxna, hemmaboende söner (18 resp. 25 år gamla). På adressen står också en 37-årig man skriven. Även han har ett arabiskklingande namn.

Inga företag finns registrerade på adressen. Det verkar därmed inte så sannolikt att det skulle vara fråga om utpressning/"beskyddarverksamhet".

Kanske man kan gissa på att någon av familjens söner har något slags anknytning till gängkriminalitet och/eller narkotikahandel? Att avlossa skott mot någons bostad är ju ett ofta återkommande inslag i konflikterna mellan kriminella babbe-gäng.
Citera
2019-12-09, 20:02
Medlem
Fick just höra det på lokala nyheterna. Konstigt att jag inte hörde det där, då jag mot min vilja hör allt annat på området. Av bilden på Svt är adressen Vildrosgatan, en bostadsrättslägenhet i Önsta C. Ska bli intressant att följa
Citera
2019-12-09, 20:05
Medlem
Mer eller mindre uppvuxen med en ur familjen Akrawi och har aldrig sett eller hört något om att nån av grabbarna i familjen skulle varit kriminella. Har dock inte haft kontakt med någon av dom på flera år (6-8 år) så väldigt mycket kan ju ändras på den tiden.

Har för mig däremot att någon av de äldre bröderna i familjen Akrawi (Inte 18 resp 25 åringen) ägde/drev/jobbade på Salong Adam i Oxbacken centrum så har dom kvar den salongen kan det mycket väl handla om utpressning eller beskyddarverksamhet.
Citera
2019-12-09, 21:20
Medlem
Äldre brorsorna Pirx och Shirwxn. Börja där.
Citera
2019-12-09, 23:15
Medlem
Det finns en avregistrerad frisersalong och ett handelsföretag som bla handlar med frisörprodukter, möbler. Detta är riktigt läskigt. Som någon skrev, verkar vara en bra familj, det är det säkert oxå. En familj som äger sin bostad, flera bilar och företag, de vill göra rätt för sej och så händer sånt här. Usch fy... hur Sverige har blivit.
Citera
2019-12-10, 09:08
Medlem
Är ganska säker att Shirwan har anknytningar till kurdmaffian...
Citera
2019-12-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Är ganska säker att Shirwan har anknytningar till kurdmaffian...

Båda 2 är det, 1 av dom som personen ovanför la namn på var ju ofta med Nam* förrut iaf..
Citera
2019-12-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaltoMannen
Båda 2 är det, 1 av dom som personen ovanför la namn på var ju ofta med Nam* förrut iaf..

ja precis. jag vet dock inte vem andra är
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in