2019-12-08, 21:28
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Du trodde ju inte alla anmälde nyss?
Jamen ta inte i för att missförstå, jag har tillexempel hört en polis i Malmö säga att; vi upplever att vare sig förövare eller brottsoffer vill tala med oss. Jag tänker att det beror på att båda parter är kriminella, vilket oxå var polisens slutsats. Alltså kan jag se att man kan tolka det som om anmälningsbenägenheterna minskat. Det betyder inte att jag tror att Sven Svensson låter bli att anmäla on hem blir nedslagen
Citera
2019-12-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jamen ta inte i för att missförstå, jag har tillexempel hört en polis i Malmö säga att; vi upplever att vare sig förövare eller brottsoffer vill tala med oss. Jag tänker att det beror på att båda parter är kriminella, vilket oxå var polisens slutsats. Alltså kan jag se att man kan tolka det som om anmälningsbenägenheterna minskat. Det betyder inte att jag tror att Sven Svensson låter bli att anmäla on hem blir nedslagen

Fast om du läser några nyheter övht så va det en man som anmälde en mördare. Det som hände va att mördarens pappa med vänner kom och krävde honom på 30000 kr och han fick ingen hjälp av polisen alls . Så om du tror att folk anmäler brott hit och dit så är du skapligt naiv.
Citera
2019-12-08, 21:39
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:

Finns studier som bevisar att folk anmäler vissa brott mer sällan numera. Google är din vän.
Citera
2019-12-08, 23:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Fast om du läser några nyheter övht så va det en man som anmälde en mördare. Det som hände va att mördarens pappa med vänner kom och krävde honom på 30000 kr och han fick ingen hjälp av polisen alls . Så om du tror att folk anmäler brott hit och dit så är du skapligt naiv.
Jag känner inte alls igen den historian, det var inte i det sammanhanget jag hörde det uttalandet.
Ja, nu kom ju de hem till den här personen du talat om. Det finns ju inget överfallsvåld i den historian som du beskriver. Det är ju tragisk för dom, men det gör det ju inte farligare att vara ute och gå för mig.
Citera
2019-12-08, 23:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Finns studier som bevisar att folk anmäler vissa brott mer sällan numera. Google är din vän.
Jag är ganska säker på att överfalls våld av en person du aldrig träffat inte hör till den kategorien. Varför är det så förtvivlat viktigt för dig att var rädd? Varför är det så provocerande att det inte är så farligt att vara ute och gå?
Nu har jag tragglat med din frågor bra länge, så nu får du svara en stund eller så släpper vi det här. Jag tycker att jag ger dig samma svar hela tiden och att vår konversation just nu står och stampar.
Citera
2019-12-08, 23:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Klara lögner. Man är hjärntvättad om man tror det. Går inte att diskutera med folk för dom vill tro att det är tryggt.
Bilden av det farliga Sverige är Klara lögner. Man är hjärntvättade om man tror det. Tyvärr verkar det inte gå att diskutera med folk för dom verkar vilja tro att dom är otrygga.
Citera
2019-12-08, 23:42
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att överfalls våld av en person du aldrig träffat inte hör till den kategorien. Varför är det så förtvivlat viktigt för dig att var rädd? Varför är det så provocerande att det inte är så farligt att vara ute och gå?
Nu har jag tragglat med din frågor bra länge, så nu får du svara en stund eller så släpper vi det här. Jag tycker att jag ger dig samma svar hela tiden och att vår konversation just nu står och stampar.

Beror på var, när hur. En ensam , lättklädd kvinna som går ensam en mörk natt i invandrardominerade områden ligger pyrt till.
Citera
2019-12-09, 08:09
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ja fy, det är ju skrämmande, någon som inte är rädd, snudd på ett hot mot rikets säkerhet.
Jag trodde för övrigt att troll sällan utvecklade sina svar och förklarade hur dom tänkte. Skulle det kanske kunna vara så att det är trollen som skrämt upp oss?

Ja, ryska troll försöker destabilisera landet genom falska nyheter. Trump är också inblandad (last night in Sweden).

Lösningen är mer invandring från MENA-länderna, i syfte att visa att det mångkulturella samhället är överlägset. Det är dessutom direkt nödvändigt för ekonomin, tillväxten, arbetsmarknaden och pensionssystemet.
Citera
2019-12-09, 08:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, ryska troll försöker destabilisera landet genom falska nyheter. Trump är också inblandad (last night in Sweden).

Lösningen är mer invandring från MENA-länderna, i syfte att visa att det mångkulturella samhället är överlägset. Det är dessutom direkt nödvändigt för ekonomin, tillväxten, arbetsmarknaden och pensionssystemet.
Ett ryskt Trump troll som försöker destabilisera landet? Jo jag tackar ja.
Citera
2019-12-09, 14:54
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Bilden av det farliga Sverige är Klara lögner. Man är hjärntvättade om man tror det. Tyvärr verkar det inte gå att diskutera med folk för dom verkar vilja tro att dom är otrygga.

Skitsnack, aldrig förr har det varit så mycket rån mot ungdomar som sker i landet nu tex. Tror du dom känner sig trygga? Klart du känner dig trygg som sitter vid Flashback 24/7 och aldrig är ute.
Citera
2019-12-09, 15:24
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Sverige är paradiset jämfört med andra länder absolut 😉
Paradis, my ass.
En av helvetets lugnare(minst stökiga) delar, möjligen
Citera
2019-12-09, 16:38
Medlem