• 1
  • 2
2019-12-07, 11:46
Medlem
Jag har en mobiltelefon och nyligen fick jag ett nytt nummer. Jag har kvar mitt gamla nummer på Swish. Jag tyckte det var bäst för i framtiden kanske jag ska skriva lite artiklar och då ska folk kunna donera via Swish.

Jag vill inte säga vad jag har för mobilnummer just nu i slutet av artiklarna för då kanske folk kollar upp var jag bor, dödshotar mig etc. Om man googlar på mitt gamla nummer så får man inte upp några resultat.

Mamma sa att jag måste byta Swish till mitt nya nummer för om jag inte använder mitt gamla nummer på några månader så slutar det fungera. Är det sant? Hur löser jag enklast det här? Kan jag stoppa in mitt gamla SIM-kort en gång i månaden och då fortsätter det numret att funka? Behöver jag skaffa en ny mobil till mitt gamla SIM-kort? Eller kan jag bara låta det ligga men det fortsätter ändå att funka? Om jag kan stoppa in mitt gamla SIM-kort en gång i månaden, måste jag då ringa eller SMS:a för att numret ska fortsätta vara mitt?
Citera
2019-12-07, 11:52
Medlem
Jag har mitt gamla nummer kopplat till swish. Det sim-kortet har jag slängt för över två år sedan. Så det funkar hur bra som helst så du vet!
Citera
2019-12-07, 11:56
Medlem
tremades avatar
Telefonnumret fungerar ju bara som ett kontonummer.

Frågan däremot är vad som händer när det gamla numret återanvänds till ett nytt abonnemang och den personen försöker koppla swish på sitt nya nummer..
Citera
2019-12-07, 12:03
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Du vet väl att swish avslöjar ditt namn va?
Citera
2019-12-07, 12:33
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Du vet väl att swish avslöjar ditt namn va?
Haha exakt min tanke. Jag använder jämt swish för att kolla nummer jag inte känner igen. Bara påbörja en swish så får man upp namnet.

z
Citera
2019-12-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Telefonnumret fungerar ju bara som ett kontonummer.

Frågan däremot är vad som händer när det gamla numret återanvänds till ett nytt abonnemang och den personen försöker koppla swish på sitt nya nummer..

Precis, undrar vad som händer då.
Citera
2019-12-07, 14:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthony100
Jag har en mobiltelefon och nyligen fick jag ett nytt nummer. Jag har kvar mitt gamla nummer på Swish. Jag tyckte det var bäst för i framtiden kanske jag ska skriva lite artiklar och då ska folk kunna donera via Swish.

Jag vill inte säga vad jag har för mobilnummer just nu i slutet av artiklarna för då kanske folk kollar upp var jag bor, dödshotar mig etc. Om man googlar på mitt gamla nummer så får man inte upp några resultat.

Mamma sa att jag måste byta Swish till mitt nya nummer för om jag inte använder mitt gamla nummer på några månader så slutar det fungera. Är det sant? Hur löser jag enklast det här? Kan jag stoppa in mitt gamla SIM-kort en gång i månaden och då fortsätter det numret att funka? Behöver jag skaffa en ny mobil till mitt gamla SIM-kort? Eller kan jag bara låta det ligga men det fortsätter ändå att funka? Om jag kan stoppa in mitt gamla SIM-kort en gång i månaden, måste jag då ringa eller SMS:a för att numret ska fortsätta vara mitt?

Vill du vara anonym är inte Swish rätt betallösning, nytt eller gammalt nummer.
Citera
2019-12-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthony100

Jag har totalt fyra nummer med swish, varav ett utländskt nr. Tre av dom är inte använda på flera år, men går fortfarande att swisha. Gjort så för att snabbt kunna flytta pengar mellan mina konton utan att behöva vänta på bankens bryttider för överföringar.
Citera
2019-12-08, 12:49
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetMolester
(...) Gjort så för att snabbt kunna flytta pengar mellan mina konton utan att behöva vänta på bankens bryttider för överföringar.
Detta är ju faktiskt rätt smart.
Citera
2019-12-10, 15:57
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Detta är ju faktiskt rätt smart.

Har så mellan två banker, ena kopplat mot privata numret och det anda mot jobbmobilen. Fungerar fantastiskt bra
Citera
2019-12-10, 16:15
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Precis, undrar vad som händer då.

Den som försöker koppla Swish till sitt nya nummer får besked om att det redan är kopplat.

Banken kan sedan kontrollera med Swish vilket konto det numret är kopplat till samt be användaren att uppdatera sitt nummer.
Citera
2019-12-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kilimanjarowayup
Jag har mitt gamla nummer kopplat till swish. Det sim-kortet har jag slängt för över två år sedan. Så det funkar hur bra som helst så du vet!

Ja, fram tills du av någon anledning måste installera om appen. Då kommer den vilja verifiera nummret genom att skicka ett sms och du kommer misslyckas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in