Citat:
Ursprungligen postat av
Anthony100
Jag har en mobiltelefon och nyligen fick jag ett nytt nummer. Jag har kvar mitt gamla nummer på Swish. Jag tyckte det var bäst för i framtiden kanske jag ska skriva lite artiklar och då ska folk kunna donera via Swish.
Jag vill inte säga vad jag har för mobilnummer just nu i slutet av artiklarna för då kanske folk kollar upp var jag bor, dödshotar mig etc. Om man googlar på mitt gamla nummer så får man inte upp några resultat.
Mamma sa att jag måste byta Swish till mitt nya nummer för om jag inte använder mitt gamla nummer på några månader så slutar det fungera. Är det sant? Hur löser jag enklast det här? Kan jag stoppa in mitt gamla SIM-kort en gång i månaden och då fortsätter det numret att funka? Behöver jag skaffa en ny mobil till mitt gamla SIM-kort? Eller kan jag bara låta det ligga men det fortsätter ändå att funka? Om jag kan stoppa in mitt gamla SIM-kort en gång i månaden, måste jag då ringa eller SMS:a för att numret ska fortsätta vara mitt?
Jag har totalt fyra nummer med swish, varav ett utländskt nr. Tre av dom är inte använda på flera år, men går fortfarande att swisha. Gjort så för att snabbt kunna flytta pengar mellan mina konton utan att behöva vänta på bankens bryttider för överföringar.