• 1
  • 2
2019-12-07, 09:52
Medlem
Haddock93s avatar
Jag gick precis in och kollade Marcus Oscarssons (politisk kommentator på TV4) och kommentarer på hans inlägg på Facebook om SD.

Det är ett väldigt intressant fenomen jag kan se, nu är de mest politisk korrekta vänsterblivna väljare upprörda över att media lyfter fram SD för att de skriver fakta och målar upp en mörk bild över kriminaliteten som inte stämmer enligt dessa.

Känns som rollerna nu blivit omvända där vi som röstar SD alltid anklagat media för att vara vänsterdriven, nu gör dessa väljare samma sak fast åt höger när de inte längre rapporterar efter deras bild av Sverige. Lite ironiskt för det är faktiskt nu MSM börjat leverera i min åsikt. Men dessa människor kan helt enkelt inte inse att det Sverige de levt i är en bubbla som inte varit sann, verkligheten i dagens Sverige är hård och kommer bli hårdare.

Några exempel:

Citat:
SD har vuxit för att de är mycket bra på att berätta en historia som berör många trots att den inte är sann. Som en så, jag skiter i om det inte är sant, det är åt h-e ändå! Och också med hjälp av media.
Utav alla exempel väljer jag ett från ikväll i nyhetssändningarna.
Henrik Vinge påstår att brottsligheten (våldsbrotten) ökar pga den stora invandringen. Han kan ju tycka så men den som intervjuar borde ha läst på. Bara att kolla fakta så ser man att det inte stämmer men media har redan normaliserat detta parti så.....

Citat:
Varför skriver media hela tiden om sd. Varför inte också skriva om hur oppositionen menar. Det är så enkelspårigt så folk ser bara ett perspektiv och tror att det bara är det som gäller. Farligt. FOX NEWS? Viktigt att visa andra perspektiv. Annars blir det lätt en självuppfyllande profetia

Citat:
Är de svenska journalisterna för dåliga? Borde väl inte vara så svårt att dra ner byxorna på sd?!
Skavlan visade ju hur lätt det var!

Förövrigt blir man mörkrädd av att läsa många kommentarer på Oscarssons sida, är svenska folket verkligen såhär dumma? Tyder även på att polariseringen är enorm i Sverige där man ser den andra sidan som dum i huvudet. Dock kan man på sättet de skriver se att de inte är de mest begåvade och tänkande människorna.

"it's easier to fool people than to convince them that they have been fooled"

Tankar kring detta? Vad är det som håller på att hända i samtalsklimatet i dagens Sverige? Märker ni någon skillnad när ni pratar bland vanligt folk?

Börjar opinionen vända och det med råge? I senaste Demoskop var SD störst, men S knappar in. Börjar alla dessa som är rädda att SD ska vara störst flockas till S?

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/
Citera
2019-12-07, 10:21
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Det kanske kan stämma men inte avsiktligt. Det är deras stenhårda försök att vända opinionen mot SD som fått motsatt effekt.
Citera
2019-12-07, 10:33
Medlem
Nu orkar jag inte kolla igenom alla hans inlägg för att hitta just de nämnda inläggen (jag fann inte så många liknande i de jag kollade), men dels finns det väl alltid enstaka dårar, samt annars kan det väl lika väl vara regimens propagandagrupp #jagärhär som är framme? Det låter faktiskt som väldigt typiska inlägg från nämnda grupp. De är dock svårare att känna igen, eftersom de dels inte längre skriver hashtagen, dels har de på sin sida dolt vilka som är medlemmar i gruppen.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2019-12-07 kl. 10:35.
Citera
2019-12-07, 10:36
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jag har länge noterat att media för skrämselpropaganda som gynnar högervindar och segregation och rasism. Exempelvis så presenteras alltid bud om nya flyktingar att vänta, tillsammans med nyheter om våldtäkt och skjtningar. Det är exakt så dom lyfte fram Adolf Hitler.
Citera
2019-12-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag har länge noterat att media för skrämselpropaganda som gynnar högervindar och segregation och rasism. Exempelvis så presenteras alltid bud om nya flyktingar att vänta, tillsammans med nyheter om våldtäkt och skjtningar. Det är exakt så dom lyfte fram Adolf Hitler.

Vilka var "dom" som lyfte fram Hitler genom att skriva om flyktingar, väldtäkter och skjutningar?

Och du föredrar att media INTE rapporterar om våldtäkter och skjutningar? 🤔
Citera
2019-12-07, 10:42
Citat:
Lyftes Adolf Hitler fram av massmedia genom rapporter om våldtäkter och skjutningar?

Källa, tack.
Citera
2019-12-07, 10:48
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Vilka var "dom" som lyfte fram Hitler genom att skriva om flyktingar, väldtäkter och skjutningar?

Och du föredrar att media INTE rapporterar om våldtäkter och skjutningar? 🤔
Brott händer hela tiden. Människan är kriminell av naturen. Dom som kontrollerar vilka brott som ska användas till propaganda och styra folks känslor väljer hur man presenterar det som händer varje dag, med en eller utan invandrare. Om dom ville så skulle dom kunna måla upp en bild att Sverige är paradiset tack vare irakier och Syriska ungdomar.
Citera
2019-12-07, 10:51
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Lyftes Adolf Hitler fram av massmedia genom rapporter om våldtäkter och skjutningar?

Källa, tack.
Källa? Alla vet väl att dom rika lyfte fram Hitler. Pengar från USA och andra ställen.. Det är så man styr massorna. Med media och om nödvändigt lögner och falska händelser. Det är inget dolt faktum. Dom ger oss våra syndabockar och hjältar. Skådespel.
Citera
2019-12-07, 11:00
Citat:
Källa? Alla vet väl att dom rika lyfte fram Hitler. Pengar från USA och andra ställen.. Det är så man styr massorna. Med media och om nödvändigt lögner och falska händelser. Det är inget dolt faktum. Dom ger oss våra syndabockar och hjältar. Skådespel.
Det enda du kunde prestera var alltså marxistiska konspirationsteorier.

Okej. Då vet vi.
Citera
2019-12-07, 11:05
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:

Intressant jag kan hålla med till en del. Det finns en anledning till att msm ömmar för och lyfter fram gangsterrappare som får representera orten och den gemene förortsbon. Vanligt folk blir upprörd och ser bara kriminalitet kopplat till invandring.
Citera
2019-12-07, 11:12
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Intressant jag kan hålla med till en del. Det finns en anledning till att msm ömmar för och lyfter fram gangsterrappare som får representera orten och den gemene förortsbon. Vanligt folk blir upprörd och ser bara kriminalitet kopplat till invandring.
Ja, det är kanske inte lätt att hålla balans i världen. Jag dömer dom inte för att dom gör den här showen. Kanske är det nödvändigt att skapa hat och motsättningar för att hålla världen i något som liknar ordning. Saker och ting kan lätt bli mycket mycket värre. Folk är följare. Inte tänkare. Dom luras ack så enkelt.
Citera
2019-12-07, 11:28
Medlem
RadioDDR1s avatar
Frågan jag ställer mig är hur i helvete kunde det ta sådan lång tid innan SD registrerade 25% i en opinionsundersökning?

Jag kan själv svara på den frågan faktiskt: Agendasättande massmedia vars ägare hatar nationalism och nationalistiska partier. Mediehusen är alltså Sveriges främsta fiender. Det är så klart också därför som alternativa medier växt fram som en motreaktion till massmediernas destruktiva agendor.

Notera hur de svenskfientliga mediehusen nu övergett massinvandringens lovsånger och istället växlat över till klimatfanatismen. Här gäller det att vara på sin vakt.

EDIT: De här utspelen från diverse vänstermänniskor visar att de förstår att de lever i någon slags symbios med MSM. Något de länge av förklarliga skäl förnekat.
Senast redigerad av RadioDDR1 2019-12-07 kl. 11:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in