Zilvios avatar

Moderatormeddelande

Postat av Zilvio 2019-12-08, 20:56
Medlem
Mycket OT raderat.
Ämnet som diskuteras här är bron mellan Ursvik och Rinkeby !
Håll er till ämnet för att undvika att bli varnade.
/MOD
2019-12-08, 22:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kanske ett startskott för inhägna Rinkeby? Vakter 24/7 som kontrollerar in och utfarterna efter droger, vapen och efterlysta.
Har Svetsaren vaknat ?

Sundbyberg vill såklart inte ha en anslutning till Mordor. De vet hur det kommer sluta..

Jag åker förbi den där bron ganska ofta. Jag har länge undrat hur det tänkt. Nu kom svaret att de inte tänkt överhuvudtaget.

Likaså så undrar jag vem o vilka som vill flytta in i alla de där nybyggena? Med Rinkeby på ena sidan, Hallonbergen på andra sidan. Bakom ligger Rissne o framför ligger Kista.

Ska man investera miljoner i ett boende så bör man tänka sig för både en o två gånger. Är det hyreslägenheter så lär det bli slum fortare än kvickt. Är det en blandning så lär vissa förlora ordentligt med pengar när det förslummas.

Läser inte folk nyheterna o tittar på kartan. Jag förstår att vissa vill hålla bron stängd.
Citera
2019-12-09, 03:04
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Blir som att öppna portarna till Mordor eller helvetet. Så fårt bron kan traffickeras kommer Rinkebys mångfald över bron. Då kommer det nya spännande Sverige. Gruppvåldtäkter, mord, bilbränder och annat mångkulturellt mys-mys...

ja lite Helm´s Deep varning. Mordor åt norr och får inte glömma bort Isengard i väst (hallonbergen)...

Tror inte att det är parkeringsbrist i området eller problem med mark att bygga P-platser. Ursvik har gott om mark, och vem skulle vilja parkera där förutom de som bor där?

Har gått förbi den dära bron många gånger och undrat vad syftet är, någon som vet svaret? kanske skicka ett e-mail till kommun? De svarar, det är de skyldiga till.
Senast redigerad av JoakimBall 2019-12-09 kl. 03:08.
Citera
2019-12-09, 05:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag åker förbi den där bron ganska ofta. Jag har länge undrat hur det tänkt. Nu kom svaret att de inte tänkt överhuvudtaget.

Likaså så undrar jag vem o vilka som vill flytta in i alla de där nybyggena? Med Rinkeby på ena sidan, Hallonbergen på andra sidan. Bakom ligger Rissne o framför ligger Kista.

Ska man investera miljoner i ett boende så bör man tänka sig för både en o två gånger. Är det hyreslägenheter så lär det bli slum fortare än kvickt. Är det en blandning så lär vissa förlora ordentligt med pengar när det förslummas.

Läser inte folk nyheterna o tittar på kartan. Jag förstår att vissa vill hålla bron stängd.

Området gränsar till Rinkeby, Hallonbergen och Rissne. Dessutom ligger det i en traditionellt S-styrd kommun med hög skatt.

Vem fan köper bostadsrätt där?
Senast redigerad av borskungen 2019-12-09 kl. 05:38.
Citera
2019-12-09, 06:49
Bannlyst
VIlle man bygga premium bostäder , så det bästa att bebygga området kring Kymlinge, står en färdig tunnelbanne station mitt ute i skogen. Där skulle man kunna bygga ett område för dem som vill bo lite exklundande och slippa mångkulturell och dess problem.

Har du väl fått in ett gäng Muhammadaner i område, då börja white flight och område förfaller.

Problemet med Ursvik och Rinkeby , kommer väl inte när bron öppnar ut när tvärbanan stanna där och det bli marknadsplat för knark försäljning som andra platser i Rinkeby , Hallonbergen och Rissne.
Citera
2019-12-09, 07:45
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vad har en bro med invandring att göra?

Är du Fan? Läser i alla fall som Fan läser bibeln. Så är skrev TS;

Citat:
Sundbyberg våga inte öppna bron till Rinkeby, risken att Ursvik skulle drabbas en krimchock är överhängade.
Citera
2019-12-09, 07:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Är det inte bra att alla områden knyts ihop för att öka integrationen i samhället? Det är väl integration alla vill ha?

Rinkeby kan anslutas till andra områden i Stockholms kommun inte till Sundbybergs kommun.

Området tillhör Rinkeby-Kista stadsdel och de har sitt socialkontor mm i Kista. Men dit går ingen bilväg de får gå över Järvafältet eller åka rund med tunnelbanan och byta i Västra skogen i Solna. Extremt konstigt.
De har inte heller bilväg till Bromsten som också ligger i Stockholm eller Spånga. Till Tensta bara över Hjulstavägen.

Utfart finns till Hjulstavägen i nordväst och Ursviksvägen och Enköpingsvägen mot Rissne i Sydväst.

Stockholm vill isolera sin egen stadsdel och kasta den med alla sina problem på Sundbyberg det är tydligt.
Citera
2019-12-09, 07:57
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Andra vill nog ha den sprängd!
Citera
2019-12-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Rinkeby kan anslutas till andra områden i Stockholms kommun inte till Sundbybergs kommun.

Området tillhör Rinkeby-Kista stadsdel och de har sitt socialkontor mm i Kista. Men dit går ingen bilväg de får gå över Järvafältet eller åka rund med tunnelbanan och byta i Västra skogen i Solna. Extremt konstigt.
De har inte heller bilväg till Bromsten som också ligger i Stockholm eller Spånga. Till Tensta bara över Hjulstavägen.

Utfart finns till Hjulstavägen i nordväst och Ursviksvägen och Enköpingsvägen mot Rissne i Sydväst.

Stockholm vill isolera sin egen stadsdel och kasta den med alla sina problem på Sundbyberg det är tydligt.

Vad menar du, det är ju bara att åka ut i rondellen från Rinkeby med bil och sedan till Kista? För den som inte har bil tar det ca 15 min med buss.
Citera
2019-12-09, 11:17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Vad menar du, det är ju bara att åka ut i rondellen från Rinkeby med bil och sedan till Kista? För den som inte har bil tar det ca 15 min med buss.

Ut på Europavägarna inga lokalgator finns
Citera
2019-12-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ut på Europavägarna inga lokalgator finns

Ja, men enligt mig gör det Rinkeby och Tensta etc lättare att nå och lämna, inte svårare. De ligger precis vid avfarterna från dessa stora vägar, superlätt att ta sig dit och därifrån. Jämfört med vissa andra förorter som ligger långt från de stora vägarna.

Även till och från andra hållet, Spångahållet, är det lätt att ta sig, stora raka vägar osv. Jämför med att åka till Solna från valfri del av Stockholm. Massor av avfarter, rondeller, trafikljus, köer.
Citera
2019-12-09, 11:45
Medlem
Den här tråden är märklig.
1. Inget speciellt kommer att hända när bron öppnas. Det finns redan en bro bredvid får gång och cykelbanor. Det är redan idag enkelt att åka bil mellan områdena.

2. Bron byggdes tidigt i projektet när de ändå byggde om motorvägen och rondellen.
De visste att de skulle behöva den senare och passade på att bygga den för att slippa stänga av motorvägen en gång till.

3. De är inte färdiga på ursvikssidan än därför har inte bron öppnats.

TS har en politisk agenda som passar med en tossig gubbe i reportaget där en praktikant inte ställde rätt frågor.

Folk är tokiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in