Citat:
Ursprungligen postat av
53280
Så du menar trådarna öka klyftorna i samhället? Inte att våra politiker släpper in allt som kan rappa upp ordet asyl, obildat slöddet ifrån MENA område som oanställningsbart till det mesta. Du har lätta förklaringar på saker och ting, skuldbelägger en tråd på Flashback att Svenska samhället förfaller fortare än DDR gjorde vid muren fall 1989.
Problemet är att det är för lätt att få asyl, att vi inte ställer krav på det människor som får PUT. Dom som har kommit ifrån MENA området har inte valt Sverige pga krig, utan för dom arbetsfria bidragen som kommer som stekta sparvar rakt i käften.
Ursvik och Rinkeby är bara ännu en symbol , för vad som kan dela 2 orter, ovasätt om det är motorväg, älv , järnväg eller så vidare.
Det finns lösningar på dom här samhälles problemen,. det är återvandring, att vi börja skicka hem alla MENA "flyktingarna" och vi ompröva alla PUT sedan år 2000. Araberna har inget i Sverige , dom är inkräktare, dom är som Tyskarna var i Norge på 40 talet och dom är som Ryssarna var i Finland ifrån 1809 , dom är en ockuptionsmakt helt enkelt.
Du kan inte vara så dum o tro att jag menar att just din tråd är problemet. Det är allmänt känt att folk på Flashback spyr ut massa nasse dynga i olika trådar utan ens veta vad dom pratar om. Dessa trådar på Flashback bidrar definitivt till mer hat bland likasinnade. Sedan tas detta ut på hederliga invandrare som kom hit på 60, 70, 80, 90 talet för att jobba och försöka bidra något till det svenska samhället. Min familj är från den kategorin invandrare som här ovan (arbetskraftsinvandrare då). Vi stör ingen, vi jobbar, vi sticker inte ut, vi försöker bidra o leva våra liv som vilken annan svensk som helst. Vi gillar själva inte utvecklingen och spyr på dessa nykomlingar som inte kan bete sig. Dessa förstör bilden av mig och min familj som sedan leder till att vi inte får lägenheter från "finare" områden eller finare/bättre jobb för att vi inte har svenska namn exempelvis. Med andra ord drabbar detta oss värst!.
Jag kan hålla med om en punkt i det du skriver, o det är att många av dom nyanlända borde skickas tillbaka då kriget i Syrien, Irak är i stort sett över. Samt att vi har massor med Afghanska, Marockanska flyktingar som inte har krig i sina länder och inte har någon anledning att fly från hela början. Dessa grupper är dessutom inte kompatibla med det västerländska samhället.
Som jag påpekade i min förra text så nämnde jag Sveriges misslyckade invandringspolitik, så den biten är redan uppenbar.
Om vi kommer tillbaka till brojäveln så är den inte det största problemet vi har i det här samhället. Du verkar vilja stänga ut alla invandrare i Rinkeby från övriga Sverige så att dom ännu mindre kan utvecklas och inte kunna bidra till samhället som man jämt pratar om. Dessa idéer är rent idiotiska och kommer att öka klyftor ytterligare.