2019-12-08, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
De måste snabba på processen för integrationens skull.

Har du själv sett filmen? Så ser du att en av personerna som intertjuvas har exat samma terori som jag (TS) har.
Citera
2019-12-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krallig
Du är så dum så att jag vill bajsa utanför din dörr.

För det första så finns det redan en mindre gångbro mellan Rinkeby ocv Ursvik som byggdes för bra många år sen (före den nya aktuella bron som du pratar om). Sedan tar det inte mer än kanske 3 minuter att åka bil till Ursvik om man nu skulle vilja göra det.
Du verkar ha missat att majoriteten av problemfolket är bilägare som dom gärna använder istället för att åka kollektivt eller promenera. Vill dom nu ta sig till Ursvik, Danderyd eller kungens gräsmatta för att skita så gör dom det ändå.
Att det nu har tillkommit en ny bro där bussar ska åka gör inte så stor skillnad.
För övrigt ere ingen som bryr sig om Ursvik eller villorna där förutom kanske baltikum ligorna eller småpundare. Kriminella från Rinkeby håller på med andra grejer så som knarklangning och självsanering.
Som en gammal Rinkeby bor är jag heller inte fan av området men det är verkligen inte så som ni tror att det är.

Genom att hålla på och skapa sådana trådar som denna så ökar ni klyftorna i samhället och häller bensin över problem som redan finns. Ni hjälper inte någon att integrera sig precis utan snarare tvärtom. Det är såna som du som är problemet och svenska statens misslyckade integrationspolitik.
Man slänger inte in olika krigsdrabbade folkgrupper i en o samma område och förväntar sig integration. Man ställer istället krav och försöker få in dessa i samhället.

En sista sak:
Majoriteten av Rinkebyborna är faktiskt bra människor och inte tvärtom. Det är en liten del som förstör bilden av resten. Ni måste förstå detta innan ni öppnar käften.

Peace

Mycket bra sammanfattning. Undrar om övriga som skriver i tråden ens kört förbi på motorvägen utanför Rinkeby.
Citera
2019-12-08, 13:46
Medlem
Kralligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Så du menar trådarna öka klyftorna i samhället? Inte att våra politiker släpper in allt som kan rappa upp ordet asyl, obildat slöddet ifrån MENA område som oanställningsbart till det mesta. Du har lätta förklaringar på saker och ting, skuldbelägger en tråd på Flashback att Svenska samhället förfaller fortare än DDR gjorde vid muren fall 1989.

Problemet är att det är för lätt att få asyl, att vi inte ställer krav på det människor som får PUT. Dom som har kommit ifrån MENA området har inte valt Sverige pga krig, utan för dom arbetsfria bidragen som kommer som stekta sparvar rakt i käften.

Ursvik och Rinkeby är bara ännu en symbol , för vad som kan dela 2 orter, ovasätt om det är motorväg, älv , järnväg eller så vidare.

Det finns lösningar på dom här samhälles problemen,. det är återvandring, att vi börja skicka hem alla MENA "flyktingarna" och vi ompröva alla PUT sedan år 2000. Araberna har inget i Sverige , dom är inkräktare, dom är som Tyskarna var i Norge på 40 talet och dom är som Ryssarna var i Finland ifrån 1809 , dom är en ockuptionsmakt helt enkelt.

Du kan inte vara så dum o tro att jag menar att just din tråd är problemet. Det är allmänt känt att folk på Flashback spyr ut massa nasse dynga i olika trådar utan ens veta vad dom pratar om. Dessa trådar på Flashback bidrar definitivt till mer hat bland likasinnade. Sedan tas detta ut på hederliga invandrare som kom hit på 60, 70, 80, 90 talet för att jobba och försöka bidra något till det svenska samhället. Min familj är från den kategorin invandrare som här ovan (arbetskraftsinvandrare då). Vi stör ingen, vi jobbar, vi sticker inte ut, vi försöker bidra o leva våra liv som vilken annan svensk som helst. Vi gillar själva inte utvecklingen och spyr på dessa nykomlingar som inte kan bete sig. Dessa förstör bilden av mig och min familj som sedan leder till att vi inte får lägenheter från "finare" områden eller finare/bättre jobb för att vi inte har svenska namn exempelvis. Med andra ord drabbar detta oss värst!.

Jag kan hålla med om en punkt i det du skriver, o det är att många av dom nyanlända borde skickas tillbaka då kriget i Syrien, Irak är i stort sett över. Samt att vi har massor med Afghanska, Marockanska flyktingar som inte har krig i sina länder och inte har någon anledning att fly från hela början. Dessa grupper är dessutom inte kompatibla med det västerländska samhället.
Som jag påpekade i min förra text så nämnde jag Sveriges misslyckade invandringspolitik, så den biten är redan uppenbar.

Om vi kommer tillbaka till brojäveln så är den inte det största problemet vi har i det här samhället. Du verkar vilja stänga ut alla invandrare i Rinkeby från övriga Sverige så att dom ännu mindre kan utvecklas och inte kunna bidra till samhället som man jämt pratar om. Dessa idéer är rent idiotiska och kommer att öka klyftor ytterligare.
Citera
2019-12-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Mycket bra sammanfattning. Undrar om övriga som skriver i tråden ens kört förbi på motorvägen utanför Rinkeby.
Ja jag har kört förbi och om nu kontakten mellan Rinkeby och Ursvik är så obefintlig trots att det finns en gångbro så finns det ju noll anledning att göra något åt förbindelsen.
Visst är säkert majoriteten av invänarna i Rinkeby skötsamma, men den minoriteten av invandrarna som inte är det står ändå för majoriteten av alla brott i Sverige så det är inget som man skall bagatellisera.
Att invandrare bor i koncentrerade populationer beror till stor del på att de vill det, på grund av att de vill bo nära folk som är lika dana som de själva. Det beror inte bara på dålig ekonomi eller utstötthet. Till exempel vill muslimer bo nära moskéer och de vill gärna ha matbutiker i närheten där de kan handla sitt hemlands mat. Detta är inget svenskarna kan göra något åt utom att helt anpassa oss till deras kultur vilket majoriteten troligen inte vill.
Citera
2019-12-08, 14:42
Bannlyst
Det var väl på 50 och 60 talet. Sedan kom onde Palme vid makten. På 70 talet kom det bara kriminellt skit ifrån Latinamerika. Sverige hade högkonjentur på 60 talet, det var då vi behövde arbetskraft. Defientiv kom inget användbart på 90 talet, då kom bara skit hit ifrån Somalia och en massa muslimer ifrån forna Jugoslavinen som bluffade till sej asyl.

Problemet med en allt för generös asylpolitik är inget som kan stoppas in i dagens context.. Grogrunden till Sveriges förfall började redan på 70 och 80 talet, då sossarna vägrade inse att man skicka hem såna som inte kan försörjer sej själva. Förfallet har inte ens börjat på 2000 talet, det har bara eskalera mera.

Att du inte får lägenhet i finare område bero på ekonomi och ingenting annat. Att skylla på rasism och andra van förställningar hjälper föga.

Citat:
Ursprungligen postat av Krallig
Du kan inte vara så dum o tro att jag menar att just din tråd är problemet. Det är allmänt känt att folk på Flashback spyr ut massa nasse dynga i olika trådar utan ens veta vad dom pratar om. Dessa trådar på Flashback bidrar definitivt till mer hat bland likasinnade. Sedan tas detta ut på hederliga invandrare som kom hit på 60, 70, 80, 90 talet för att jobba och försöka bidra något till det svenska samhället. Min familj är från den kategorin invandrare som här ovan (arbetskraftsinvandrare då). Vi stör ingen, vi jobbar, vi sticker inte ut, vi försöker bidra o leva våra liv som vilken annan svensk som helst. Vi gillar själva inte utvecklingen och spyr på dessa nykomlingar som inte kan bete sig. Dessa förstör bilden av mig och min familj som sedan leder till att vi inte får lägenheter från "finare" områden eller finare/bättre jobb för att vi inte har svenska namn exempelvis. Med andra ord drabbar detta oss värst!.

Jag kan hålla med om en punkt i det du skriver, o det är att många av dom nyanlända borde skickas tillbaka då kriget i Syrien, Irak är i stort sett över. Samt att vi har massor med Afghanska, Marockanska flyktingar som inte har krig i sina länder och inte har någon anledning att fly från hela början. Dessa grupper är dessutom inte kompatibla med det västerländska samhället.
Som jag påpekade i min förra text så nämnde jag Sveriges misslyckade invandringspolitik, så den biten är redan uppenbar.

Om vi kommer tillbaka till brojäveln så är den inte det största problemet vi har i det här samhället. Du verkar vilja stänga ut alla invandrare i Rinkeby från övriga Sverige så att dom ännu mindre kan utvecklas och inte kunna bidra till samhället som man jämt pratar om. Dessa idéer är rent idiotiska och kommer att öka klyftor ytterligare.
Citera
2019-12-08, 15:05
Medlem
boqpods avatar
Bra integration när farsan står i sin gråa jacka och pratar om ”ni svenskar”. Han ser sig själv inte som svensk. Oväntat.

Nu till sakfrågan och alla chipstuttar som raljerar över att Ursvik kommer få ett helvete när bron öppnas. Kolla på detaljplanen så kanske bilden klarnar.
Den kommer inte förändra någonting.
Jo hucklet i klippet kommer få ”fin utsikt”.

Det bor redan nyrika syrianer i Ursvik som inte kommer tolerera några stökiga somalier i sitt område. Motsättningen finns redan och det tar 1 minut att ta sig in i Ursvik från Rinkeby IDAG.
Problem? Nej.

Bron byggdes när man gjorde om Kymlingelänken för ett par år sen, men etapp tre i Ursvik som angränsar har precis börjats bygga. Där nytt bostadsområde, skola, tvärbana m.m kommer husera.
Finns inget att ansluta bron till - en grusåker..
Ta en sväng in på P.H och kolla lite interracial, när ni är klara kan ni fortsätta värva folk till SD, det är konstruktivt.
Citera
2019-12-08, 16:44
Medlem
Är det inte bra att alla områden knyts ihop för att öka integrationen i samhället? Det är väl integration alla vill ha?
Citera
2019-12-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Du har motorväg i mellan. Det är som många andra Svenska samhällen, där t.e.x järnvägen eller älv delar 2 områden. Är dessutom 2 olika städer, Stockholm Stad och Sundbyberg Stad. Det är som Haparanda och Tornio, 2 olika städer och olika kulturer, men bro som förbinder dem.

Ja ok motorväg emellan, men de har ju bil så jag förstår inte varför motorväg emellan skulle vara ett hinder? Det tar två minuter idag från Rinkeby till Ursvik. Lika nära som Tensta och Spånga.
Citera
2019-12-08, 19:30
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Är det inte bra att alla områden knyts ihop för att öka integrationen i samhället? Det är väl integration alla vill ha?

Tror jag inte. Verkar mest vara vänsterpolitiker och andra pk-muppar.
Citera
2019-12-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Tror jag inte. Verkar mest vara vänsterpolitiker och andra pk-muppar.

Exakt. Höger-eliten vill bara tjäna pengarna sen ska resten av samhället bestå av en härdsmälta av lägre samhällsklass. Just därför ska man rösta rött, dom är garanten för att även folket i Ursvik och Duvbo får ta del av den mångkultur dom röstat fram.
Citera
2019-12-08, 20:26
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Exakt. Höger-eliten vill bara tjäna pengarna sen ska resten av samhället bestå av en härdsmälta av lägre samhällsklass. Just därför ska man rösta rött, dom är garanten för att även folket i Ursvik och Duvbo får ta del av den mångkultur dom röstat fram.

Röstar man rött, så legitimerar man massinvandringen, bidragssamhället och förstörandet av Sverige. Nej, tack.
Citera
2019-12-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Röstar man rött, så legitimerar man massinvandringen, bidragssamhället och förstörandet av Sverige. Nej, tack.

Nja det är ju inte riktigt sant, lövfen vill ha överenskommelser med övriga partier om en långsiktig låg och restrektiv invandring.

När det gäller bidragen är man mycket tydlig, alla som kan jobba ska ut i jobb.

Tvärtom sist högern satt vid makten gödslades det med bidrag över utrikesfödda.

Du yrar och drömmer bara vi kan inte isolera oss vare sig med stängsel eller avklippta broar. Enda framkomliga vägen är att ge så många som möjligt stöd och möjlighet att styra upp sitt liv och att vi tillsammans blir starka nog att stå upp mot det ingen vill ha här.

Den där folksplittringspolitiken du förordar är otidsenlig och gynnar bara den yttersta eliten. Inget du ska försöka förleda vanligt folk att rösta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in