• 1
  • 2
2020-05-27, 14:36
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Kör själv med 144hz hemma. Köpte en 27" skärm på jobbet, 4k 60hz. Den laggar vid 30hz, men inte vid 60 som den är designad för.

Jag har ingen aning om vad du vill säga med detta? Ser inte ens syftet med att ha en skärm på 30hz till att börja med, det hade man ju inte ens på win95 med sin gamla goa CRT på 25 ton.
Citera
2020-05-27, 14:41
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag har ingen aning om vad du vill säga med detta? Ser inte ens syftet med att ha en skärm på 30hz till att börja med, det hade man ju inte ens på win95 med sin gamla goa CRT på 25 ton.

För att du har problem med att läsa, omöjligt för mig att svara på varför.
Vad jag menar är att musen upplevs som att den laggar på 30hz, men inte på 60hz. Laggar din mus om du kör 60hz så har du fel inställningar. Hade själv en triniton 20", inga ton där inte, men nog om dåtiden.
Citera
2020-05-27, 14:47
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
För att du har problem med att läsa, omöjligt för mig att svara på varför.
Vad jag menar är att musen upplevs som att den laggar på 30hz, men inte på 60hz. Laggar din mus om du kör 60hz så har du fel inställningar. Hade själv en triniton 20", inga ton där inte, men nog om dåtiden.

Lär dig läsa själv ditt pucko.. Jag sa till TS att ni andra missuppfattade vad han menade med att han tyckte att det laggade när han hade 60hz (för han var van vid 120/144) och att han inte haft sin skärm på 30hz. Jag har inte skrivit ett ord om hur skärmen beter sig på 30hz, vad är det för apmänniska som någonsin skulle ha den inställt på det över huvud taget? Sluta citera folk om du ska bete dig som ett mongo.
Citera
2020-05-27, 14:51
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Lär dig läsa själv ditt pucko.. Jag sa till TS att ni andra missuppfattade vad han menade med att han tyckte att det laggade när han hade 60hz (för han var van vid 120/144) och att han inte haft sin skärm på 30hz. Jag har inte skrivit ett ord om hur skärmen beter sig på 30hz, vad är det för apmänniska som någonsin skulle ha den inställt på det över huvud taget? Sluta citera folk om du ska bete dig som ett mongo.

Exakt, du har problem med att läsa. När topsen tar i så får du sluta trycka.
Jag skrev att musen laggar inte vid 60 Hz, vet du hur en dator fungerar?
Citera
2020-05-27, 15:02
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Exakt, du har problem med att läsa. När topsen tar i så får du sluta trycka.
Jag skrev att musen laggar inte vid 60 Hz, vet du hur en dator fungerar?

Citat:
Jag sa till TS att ni andra missuppfattade vad han menade med att han tyckte att det laggade när han hade 60hz.

Jag har, igen, aldrig påstått att musen laggar för att man kör 60hz. Fan vad pinsam du är, och klagar på andras läsförståelse. "Vet du hur en dator fungerar?????" tjena

Du kan få fortsätta bråka med dig själv om du vill, ta hand om dig.
Citera
2020-05-27, 15:27
Medlem
Citat:
De förstår nog bara inte vad du menar med att den "hackar" på 60hz. Det är en tydlig skillnad, även på muspekaren och övriga windows till 144hz så det är inget knas med den eller att du råkat ha den på 30hz. Har man känt skillnaden så vill man inte gå tillbaka.

Är fortfarande nyfiken på första inlägget, vad fan tänkte du med egentligen?

Skulle också tro att de inte förstår. Jag märker stor skillnad om en skärm uppdateras i 60 Hz jämfört med 100 eller 144hz.

Vad menar du med första inlägget? Köpte skärm till min sambo och skulle aldrig i min vildaste fantasi tro att de sålde 60hz skärmar. Aldrig stött på det tidigare och då tillhör jag generationen som lärde mig tweaks Counter strike betan så man konstant fick 99fps i början på 2000 talet. Då hade vi 100hz skärmar. Tar 2 sekunder för mig att märka att en skärm har låg Hz.
Citera
2020-05-27, 15:59
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Skulle också tro att de inte förstår. Jag märker stor skillnad om en skärm uppdateras i 60 Hz jämfört med 100 eller 144hz.

Vad menar du med första inlägget? Köpte skärm till min sambo och skulle aldrig i min vildaste fantasi tro att de sålde 60hz skärmar. Aldrig stött på det tidigare och då tillhör jag generationen som lärde mig tweaks Counter strike betan så man konstant fick 99fps i början på 2000 talet. Då hade vi 100hz skärmar. Tar 2 sekunder för mig att märka att en skärm har låg Hz.

Jag tänkte bara att man borde hålla koll på vad det är man köper Standard idag är fortfarande absolut 60hz, men inte på gaming så klart. Dock är det nog inte omöjligt att billiga "gaming" 27tum fortfarande är 60hz men att de ligger på 1ms eller något.
Citera
2020-05-27, 17:32
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

Jag själv skulle aldrig kunna gå från 240hz till 144, testat att dra ner den till 144hz och fyyyyfan, sån skillnad!
Citera
2020-05-27, 19:35
Medlem
Citat:
Jag tänkte bara att man borde hålla koll på vad det är man köper Standard idag är fortfarande absolut 60hz, men inte på gaming så klart. Dock är det nog inte omöjligt att billiga "gaming" 27tum fortfarande är 60hz men att de ligger på 1ms eller något.

Mjo, hade det varit till mig själv så hade jag aldrig köpt en så billig skärm och jag hade även lagt flera timmar research! =)

Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Jag själv skulle aldrig kunna gå från 240hz till 144, testat att dra ner den till 144hz och fyyyyfan, sån skillnad!

Ofan! Kan tänka mig det! =)
Citera
2020-06-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Standard är 60 Hz och det fungerar utmärkt i de flesta fall då din hjärna inte klarar mer än 30.
Vad har du för dator, grafikkort o.s.v.

Vilka program blir hackiga?
Kör du med eller utan v-sync?

Tyvärr, gammal skröna bara. Det har motbevisats med en pilot från amerikanska flygvapnet. Den grabben kunde uppleva skillnader på 60hz upp till 255. Kan också nämna att jag inte känner igen mig i det du säger det är en enorm skillnad på 60 och 120, dock mindre skillnad men ändå tydlig mellan 120 och 240. Grejen handlar inte endast om reaktion, hur många frames ögat kan se. Det handlar om hur du som individ suttit vid fina kontroller bakom en skärm i år och gjort snabba rörelser etc, din hjärna börjar uppfatta input lag, framme delays Och allt sådant efter flera års erfarenhet. Du får en uppfattning av något annat vanligt folk inte ser. Samma sak som vilken expert som helst i sitt område.

Urklipp ur artikeln
"Fighter pilots have been recorded spotting 1/255th of a frame. That's right: 255 frames per second And they could give a rough estimate as to what they've seen. Edit: seanalltogether took the time to post a source (220 fps and they could identify the aircraft"
Citera
2020-06-02, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffzor
Tyvärr, gammal skröna bara. Det har motbevisats med en pilot från amerikanska flygvapnet. Den grabben kunde uppleva skillnader på 60hz upp till 255. Kan också nämna att jag inte känner igen mig i det du säger det är en enorm skillnad på 60 och 120, dock mindre skillnad men ändå tydlig mellan 120 och 240. Grejen handlar inte endast om reaktion, hur många frames ögat kan se. Det handlar om hur du som individ suttit vid fina kontroller bakom en skärm i år och gjort snabba rörelser etc, din hjärna börjar uppfatta input lag, framme delays Och allt sådant efter flera års erfarenhet. Du får en uppfattning av något annat vanligt folk inte ser. Samma sak som vilken expert som helst i sitt område.

Urklipp ur artikeln
"Fighter pilots have been recorded spotting 1/255th of a frame. That's right: 255 frames per second And they could give a rough estimate as to what they've seen. Edit: seanalltogether took the time to post a source (220 fps and they could identify the aircraft"

Skulle köpa den förklaringen. Jag har spelat FPS på hög nivå i 10 år ungefär så det sitter väl kvar.

Minns när man var liten på 90 talet och jag lagt in ett spel som hackade på datorn och man sade till till farsan. "Vadå hackar" sade han alltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in