• 1
  • 2
2019-12-07, 04:32
Medlem
Myschs avatar
Som rubriken lyder.

Jag har fått visningserbjudande på en lägenhet som ligger på Grevegårdsvägen i Tynnered.

Hur är det att bo där med sambo och att eventuellt starta en familj tillsammans? Är det tryggt där?
Jag har inte hört så mycket därifrån senaste året, har det lugnat ner sig, eller är det lugnet före stormen?

Ska man spara sina dagar på Boplats istället?
Citera
2019-12-07, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Som rubriken lyder.

Jag har fått visningserbjudande på en lägenhet som ligger på Grevegårdsvägen i Tynnered.

Hur är det att bo där med sambo och att eventuellt starta en familj tillsammans? Är det tryggt där?
Jag har inte hört så mycket därifrån senaste året, har det lugnat ner sig, eller är det lugnet före stormen?

Omdu tillhör den ariska rasen och har ett någorlunda konsekvenstänk så borde du förstå att det inte är en bra idé.

Tillhör du någon utav de andra raserna så kör på,eller åkhem till ditt land.
Citera
2019-12-07, 11:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Som rubriken lyder.

Jag hade sparat mina dagar om det inte är ett totalt desperat bostadsbehov ni befinner er i. Starta familj där hade jag inte gjort, med tanke på det klientel som befolkar skolor etc där (Jo,jag vet att man kan sätta ungarna i andra delar av staden) ger inte dessa något annat än "förortssvenska" och det är ju lagom kul med ett barn som vrålar "eyy mannen" i varje mening...

Lugnt och lugnt, det är fortsatt Tynnered, det är inte direkt "mysigt".
Citera
2019-12-07, 12:16
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder.

Det kan vara bra. Ta chansen. Jag var i de trakterna för många år sedan och jag blev inte nedslagen eller trakasserad någon gång.
Citera
2019-12-07, 21:06
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Omdu tillhör den ariska rasen och har ett någorlunda konsekvenstänk så borde du förstå att det inte är en bra idé.

Tillhör du någon utav de andra raserna så kör på,eller åkhem till ditt land.

Det är väl bara Ariska rasen som bor i Tynnered a la Syrier osv
Citera
2019-12-07, 21:07
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag hade sparat mina dagar om det inte är ett totalt desperat bostadsbehov ni befinner er i. Starta familj där hade jag inte gjort, med tanke på det klientel som befolkar skolor etc där (Jo,jag vet att man kan sätta ungarna i andra delar av staden) ger inte dessa något annat än "förortssvenska" och det är ju lagom kul med ett barn som vrålar "eyy mannen" i varje mening...

Lugnt och lugnt, det är fortsatt Tynnered, det är inte direkt "mysigt".

Spontant känner jag att jag hellre vill spara dagar, men vi bor i en liten 1a tillsammans och vi börjar bli till åren och vill gärna skaffa barn.

Vi får se, vi har även sökt i Majorna som eventuellt kan bli något om det går vägen.
Citera
2019-12-07, 21:12
Medlem
Citat:
Det är väl bara Ariska rasen som bor i Tynnered a la Syrier osv
?
Varför skulle en syrier vara arier?

Arier är vita indo européer från svarta havet som bosatte sig i Arya, Indien, Egypten, Europa och fram för allt skandinavien.
Arier är högresta och ljusa.
Citera
2019-12-07, 21:14
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
?
Varför skulle en syrier vara arier?

Arier är vita indo européer från svarta havet som bosatte sig i Arya, Indien, Egypten, Europa och fram för allt skandinavien.
Arier är högresta och ljusa.

Jag menade Iranier, men jag skojade också samtidigt med dig

Jag gick in på Ratsit och checkade in grannarna där, och det vara bara ett svensk efternamn
Citera
2019-12-08, 10:26
Medlem
NaZdravis avatar
Runt Grevegården/Opaltorget försöker man sig på det där med att bygga bort problem.
Torget ska väl totalrenoveras och nya bostäder har byggts.
Men det är ju såklart inte i fastigheter som problemen sitter, det är folket som är problemet.
Citera
2019-12-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Runt Grevegården/Opaltorget försöker man sig på det där med att bygga bort problem.
Torget ska väl totalrenoveras och nya bostäder har byggts.
Men det är ju såklart inte i fastigheter som problemen sitter, det är folket som är problemet.

Ja och nej.
Kan man få in socioekonomiskt starkare grupper (svenskar och integrerade invandrare) i problemområden, "späder man ut befolkningen" plus att många i området får "bra förebilder" i.o.m. att det bor folk med ordnat liv där också och inte bara bidragstagare och kriminella. Arkitektur som inte minner om Prypjat, underlättar säkert med.

Ett hyggligt exempel på ett område som "lyfts" (obs, säger inte att det är 100% bra), är Kvillebäcken. Även runt Frölunda Torg måste man vara en bra räddhare för att inte våga röra sig numera.

Så visst går det att höja ett område med "lyxrenovering", "bostadsrättisering" och allmän upprustning. Det löser inte problemen över en natt men ska bli intressant att hålla koll på hur det blir på sikt.
Ett annat intressant sådant område är Hisings Backa.

Nu blev det kanske lite OT, men kanske ändå kan få TS att välja "up and coming"-område? För just nu känns det som det finns en starkt folkopinion för att börja "få bukt med skiten" och "städa upp i staden". Något som inte fanns tidigare.
Citera
2019-12-08, 12:22
Medlem
jack.danielss avatar
Om jag skulle gå i barnbyggartankar, skulle jag DEFINITIVT inte välja att slå ner bopålarna i ett område likt grevegårdsvägen. Visualisera när ditt framtida barn kommer hem från skolan och bryter på rinkebysvenska!! *ryser*

Eller vid framtida gräl med sin tonåring där han hotar med att cutta dig och knolla din mamma

Och ja! Jag har varit på grevegårdsvägen; det ser mörkt ut på avbytarbänken om man säger som så....
Citera
2019-12-08, 12:52
Medlem
Antje-Js avatar
Skulle inte rekommendera det. Jag skulle hälsa på en kompis där och tog vagnen till Opaltorget. På spårvagnen stirrade araber på mig med arga blickar. En gjorde gesten där man drar en kniv över halsen. En annan spottade mig rakt i ansiktet, när han skulle gå av.

När jag gick av blev jag omringad av romska tiggare som började slita i mina kläder och känna i mina fickor. Jag lyckades slit mig loss och sprang bort mot Grevegårdsvägen men blev stoppad av ett gäng på ca 7 somalier med knivar. Som tur var är jag bra på att slåss så jag sänkte dom allihop.

När jag skulle gå in till min kompis stod det några ensamkommande vid dörren som försökte råna mig. Jag sänkte dom allihop.

Annars var det inget särskilt. Ganska bra område. Inte värre än någon annanstans i Sverige idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in