2019-12-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Vågar denna polis göra likadant mot nån medlem i ett mcgäng?? tror inte det.

Du tycker inte det är en viss differans?

En sketen babian unge versus HA?
Citera
2019-12-06, 17:57
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Inte för mig, eller så har de den på flera ställen och den du kan se är utan den där dj... bli prenumerant skiten.

Kan du säga var i länken du ser den?
Scrolla ner en bit på sidan där tv finns. På höger sida finner du filmen
Citera
2019-12-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Scrolla ner en bit på sidan där tv finns. På höger sida finner du filmen

Är där, men får den där skiten ändå.
Tack för svaret.
Citera
2019-12-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Är där, men får den där skiten ändå.
Tack för svaret.

Videon finns kvar!
Gå in på länken vid inlägg 24 här i tråden.
Scrolla ner till där det står TV, finns där en list lite till höger, 5e videon ner!

Ps Jag är inte prenumerant.
Senast redigerad av Rovsmor-bredbart 2019-12-06 kl. 18:25.
Citera
2019-12-06, 18:41
Medlem
AE86s avatar
Helt otroligt jävla korkat gjort av polisen. Beteende som endast främjar redan etablerat misstroende bland segregerade och kriminella mot polismyndigheter.

Sitter man i en maktposition, framförallt en sådan som poliser innehar, så borde man föregå med gott exempel oavsett vad som föranlett själva gripandet. Att trycka in snö i jackan, utdela knytnävsslag och släpa en person med ansiktet i marken som redan är handfängslad tyder endast på att polisen i fråga inte passar yrket alls. Om man som polis inte kan kontrollera sina känslor ens i en sådan situation bör man tas ur fältet omedelbart då man uppenbarligen är psykiskt instabil.

Att avsiktligen skada och förnedra någon som polis är oacceptabelt. Det förvånar mig inte att Flashbacks kollektiva dopaminreceptorer skjuter i taket när såna här videos kommer fram, men om ni mirakulöst nog lyckas tänka längre än pannbenet så kanske ni själva inser hur kontraproduktivt det är. "Vi mot dem"-attityden stärks och förtroendet för polis hos marginaliserade grupper sjunker, kriminella får nytt förakt mot myndigheter och kriminaliteten höjs, Flashback gnäller om att Sverige är en krigszon.

Tänk själv, du blir stoppad för att du kört för fort, polismannen som stoppar dig sätter dig i handklovar, mular dig, slår dig och släpar dig med ansiktet längs marken till polisbilen. Hur hade ditt förtroende sett ut efter det?

Och innan någon påpekar det, självklart är det skillnad på att köra för fort och att vara yrkeskriminell (vi vet dock inte vad som mannen i videon är anhållen för men jag kan tänka mig att det är lite grövre än att ha kört 120 på en 100-väg), men då de flesta som förespråkar fysiskt våld från polis här på Flashback inte riktigt gör skillnad på vilket brott som begåtts så känns det inte för långsökt.

Edit: slänger in en länk till en längre video också
https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...sm5294451.aspx
Senast redigerad av AE86 2019-12-06 kl. 18:43.
Citera
2019-12-06, 18:42
Medlem
Är det en kille som snattat en snickers på Coop så är det såklart INTE försvarbart beteende av polisen.

Är det en livsstilskriminell kille som för 57:e gången åker dit för misshandel, nakotikabrott eller liknande så är det ett alldeles korrekt ingripande.

Man kan inte bara se detta fragment (filmen) för att förstå helheten ! Jag hoppas det kommer fram mer information om vem den gripne är. Med tanke på hur polisen agerar så är de JÄVLIGT trötta på den individen...och det finns antagligen anledning till detta.
Citera
2019-12-06, 18:44
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAKEDJAKE
Vet ej om detta är rätt forum att posta i?Det borde ju vara brottsligt iaf. Polis pular in massa snö under jackan på en bojad man som ligger på marken samt släpar runt honom som en sopp påse ca 15 m hållandes i fötterna. länk till tidnigs artikel/video https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...sm5293572.aspx

Du menar att vi fortfarande har poliser här i landet som har lite stake?’ Det låter helt underbart, mera sådant! Gör hem till rikspolischef genast, och en rejäl löneförhöjning.
Jag tycker att konstaplar ska få tillbaka sabel att spöa tjyvar och demonstranter med. Och en rejält uppgraderad tazer som de är skyldiga att ladda ur i babbeluringarna så ofta dom kan.
Det här var goda nyheter.
Citera
2019-12-06, 18:47
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Blatten som filmade från balkongen trodde väl att han hade världens scoop på gång mot polisen.. kommentarerna blev istället euforiska till polisens fördel.
Precis! Folk här i landet är så jävla trötta på att bli rövknullade av center- och miljöpartister amt deras massinvasion av”kompetensregn”. Filmen borde användas som instruktionsfilmer på polishögskolorna! Så gör man med babbarna!
Citera
2019-12-06, 18:49
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Oavsett om den gripne förtjänade eller inte.
Inte okej. Inte konstigt att allmänhetens förtroende för polisen är lågt. Detta gör inte saken bättre.

''allmänhetens förtroende för polisen är lågt''

om man är vänsterbliven kanske.

Helt rätt gjort, med all förmodan så höll han på och var svår att lugna ner. Synd att dom inte mulade honom också
Citera
2019-12-06, 18:49
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Vågar denna polis göra likadant mot nån medlem i ett mcgäng?? tror inte det.
Det vore ju kul på riktigt! Kör taxera först så ”MC”-blatten skiter på sig och blir förlamad, sedan massor med kall snö innanför den fula västen
Citera
2019-12-06, 18:53
Medlem
Shiiiits avatar
Ingen rök utan eld...
Citera
2019-12-06, 18:53
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiet-Svamparna
Ni är inte kloka!!!!!

HUR KAN NI försvara polisens beteende i denna tråd?

NI SOM SKRIVER SÅHÄR har också bidragit till samhällskallopsen och att sänka polisens förtroende hos medborgarna i landet.

OCH ATT HÅNA Andras RÄDSLA / obehag som är HELT befogat......

Detta är INTE skojfriskt
Detta är maktmissbruk
Och härskartekniker
Och jag hoppas att alla som försvarar snutjävlarna som beter sig som grisar kommer att kunna spåras upp de också och ställas nakna inför folket.

Du FÅR inte glömma att ta din medicin, du ser ju själv! Dina vanföreställningar blir ju helt groteska.
”Ställas inför folket”... Tror du, din vänsterblivna pundare, att ”Folket” står på din och de kriminella babbarnas sida i det här?!
Jag lovar att en majoritet av Folket är kritiska, men då mot att poliserna inte tog i ordentligt så arslet lärde sig veta hur för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in