Helt otroligt jävla korkat gjort av polisen. Beteende som endast främjar redan etablerat misstroende bland segregerade och kriminella mot polismyndigheter.
Sitter man i en maktposition, framförallt en sådan som poliser innehar, så borde man föregå med gott exempel oavsett vad som föranlett själva gripandet. Att trycka in snö i jackan, utdela knytnävsslag och släpa en person med ansiktet i marken som redan är handfängslad tyder endast på att polisen i fråga inte passar yrket alls. Om man som polis inte kan kontrollera sina känslor ens i en sådan situation bör man tas ur fältet omedelbart då man uppenbarligen är psykiskt instabil.
Att avsiktligen skada och förnedra någon som polis är oacceptabelt. Det förvånar mig inte att Flashbacks kollektiva dopaminreceptorer skjuter i taket när såna här videos kommer fram, men om ni mirakulöst nog lyckas tänka längre än pannbenet så kanske ni själva inser hur kontraproduktivt det är. "Vi mot dem"-attityden stärks och förtroendet för polis hos marginaliserade grupper sjunker, kriminella får nytt förakt mot myndigheter och kriminaliteten höjs, Flashback gnäller om att Sverige är en krigszon.
Tänk själv, du blir stoppad för att du kört för fort, polismannen som stoppar dig sätter dig i handklovar, mular dig, slår dig och släpar dig med ansiktet längs marken till polisbilen. Hur hade ditt förtroende sett ut efter det?
Och innan någon påpekar det, självklart är det skillnad på att köra för fort och att vara yrkeskriminell (vi vet dock inte vad som mannen i videon är anhållen för men jag kan tänka mig att det är lite grövre än att ha kört 120 på en 100-väg), men då de flesta som förespråkar fysiskt våld från polis här på Flashback inte riktigt gör skillnad på vilket brott som begåtts så känns det inte för långsökt.
Edit: slänger in en länk till en längre video också
https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...sm5294451.aspx