Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Hmm, brukar ha en skl balsamvinger att doppa i s det kanske dljer smaken lite. Fr vl testa den "r" nn gng. Blev bara fundersam d jag inte kommer ihg skillnaden. Men det kan ju ha att gra med hur jag kkar den x.
Fast man kanske inte skall hlla p att doppa osten i vinger alls. Vet inte varfr jag ftt fr mig att det r godare s. Men jag r inte den vassaste kniven i ldan heller

VArfr doppar du din ost i surt vin???
Hur kom du p den mrkliga idn, tycker du inte om ost eller?
Visst, jag vet att folk kan f fr sig allt mjligt nr det kommer till ost. Men detta tog nog priset =)
Du borde prova med Kalles kaviar istllet ... det r vl tminstone "allmnt accepterat" ...
Men sjlv tycker jag bst om att ha parmesanen hyvlad p min mat, tex en krmig pastass.
D, som hyvlad, kommer ocks den dr saltiga kristalliserade karaktren till sin rtta ocks (det gr den inte som riven).
Som riven ost fredrar jag istllet en lite stare variant
Jag vill tex inte ha parmesan som "dessertost", som du skriver. Utan bara Parmesanen p maten.
Men det finns andra ostar, som r lika till sin karaktr, som passar bra som "dessertostar".
Tex olika alp-ostar, de kan ju ocks f den kristalliserade salta hrdheten som gr att det knastrar ddsknt i kistan =)