2019-12-06, 09:47
Medlem
Lyzzas avatar
Knacka på hos de andra grannarna och fråga dom om dom störs av ditt levende eller om hon möjligt är ökänd för anmälningar i tid och otid.

Om hon är en klagotant så ta upp det med hyresvärden och säg att du störs av hennes beteende.
Citera
2019-12-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Ja, folk är extremt egoistiska. "Man får göra ljud fram till 22", men det betyder inte att du måste eller borde spela musik på högsta volym hela kvällen.

Folk har ingen respekt och är dumma i huvudet.

Just det där med 8-22 är något som folk misstolkar totalt. Det är ingen lag i lagboken som ger folk rätt att bete sig som idioter mellan de klockslagen. Det är oftast något hyresvärdar använder för att påpeka att utanför de tiderna bör man visa särskild hänsyn. Det vissa lågbegåvade inte förstår är att man alltid ska visa hänsyn.
Citera
2019-12-06, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Värt att notera är ju att de inte bara knackar på o bötfäller när någon ringt, de står utanför dörren och lyssnar, eller kommer in till den som klagar för att höra oljudet, finner de ljudnivån acceptabel skiter de i det.

De tar också 20-30 min för dem att komma.

Att dammsuga bötfälls ingen för, om de inte är efter acceptabel tid. TS ljuger, eller suger.

OK så jag ljuger nu också vad skulle jag tjäna på de? 20.30 ringde Securitas på dörren och sa att grannen hade klagat på att jag "hållit på hela dagen", visserligen hade jag burit ner lite saker i källaren samt dammsugit lägenheten men det är också that's it.

Har även blivit anmäld för att jag bytt däck på min cykel i källaren, då hade jag enligt grannen en "cykelverkstad" I källaren.
Citera
2019-12-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Just det där med 8-22 är något som folk misstolkar totalt. Det är ingen lag i lagboken som ger folk rätt att bete sig som idioter mellan de klockslagen. Det är oftast något hyresvärdar använder för att påpeka att utanför de tiderna bör man visa särskild hänsyn. Det vissa lågbegåvade inte förstår är att man alltid ska visa hänsyn.

Tro mig jag har alltid visst hänsyn, har t.ex frågat henne innan jag borrar och sånt, men när hon började ringa Securitas och polisen på mig för skitsaker så försvann den ömsesidiga respekten, såklart.
Citera
2019-12-06, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Knacka på hos de andra grannarna och fråga dom om dom störs av ditt levende eller om hon möjligt är ökänd för anmälningar i tid och otid.

Om hon är en klagotant så ta upp det med hyresvärden och säg att du störs av hennes beteende.

Vi bor i ett gammalt hus och hyran är låg pga detta, vi störs mycket av grannen ovanför och det är även under nattetid, men jag tänker köpet de att de e ett gammalt hus och därmed lyhört.
Citera
2019-12-06, 12:19
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
Vi bor i ett gammalt hus och hyran är låg pga detta, vi störs mycket av grannen ovanför och det är även under nattetid, men jag tänker köpet de att de e ett gammalt hus och därmed lyhört.

När dammsuger hon? I så fall kan du dammsuga på samma gång så kan hon knappast klaga. Så fort hon börjar väsnas så passa på å gör dina grejer.
Citera
2019-12-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
En viktig fråga som fortfarande inte besvarats.

Är det gratis utryckningar? Väsnas då varje dag (inom lagens ram) tills Securitas lessnar på tanten.

Om störning konstateras i bostad som Securitas åkt ut till debiteras bostadsinnehavaren. Om störning ej konstateras på bostaden debiteras den som gjort anmälan. Så brukar det gå till.
Citera
2019-12-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingFoSultans
Hade en fet grannjävel en gång i tiden som klagade när jag kom hem från jobbet på fredagarna och spelade musik, till slut fick jag nog och rullade ut min rmz250 som jag hade ståendes i köket, ställde den precis utanför hennes brevinkast och stog på varvstoppet så det slog i väggarna i 15-20sekunder,sen vart det knäpptyst på fläskhögen. Fick inga påföljder tro det eller ej.
E det du eller ?
https://www.youtube.com/watch?v=xCjNFg0ohJ8
Citera
2019-12-06, 13:23
Medlem
Flufffens avatar
Stoppa in något i låscylindern och bryt av, tandpetare duger.
Citera
2019-12-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Ja vem har en crossmotorcykel ståendes i köket? Jag tror han småtrollar lite.
Ganska många, många vinterförvarar sina motorcyklar i lägenheten också.
Citera
2019-12-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
Tro mig jag har alltid visst hänsyn, har t.ex frågat henne innan jag borrar och sånt, men när hon började ringa Securitas och polisen på mig för skitsaker så försvann den ömsesidiga respekten, såklart.

Ja, alltså det finns ju sjuka människor som gnäller för småsaker också och om det är så bör du inte ha något att oroa dig för.
Citera
2019-12-06, 14:14
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Om störning konstateras i bostad som Securitas åkt ut till debiteras bostadsinnehavaren. Om störning ej konstateras på bostaden debiteras den som gjort anmälan. Så brukar det gå till.

Så hoppas jag verkligen inte att det går till.

Isåfall är det många fler som får betala för en "Lugnt och tyst på plats vid ankomst", än de som verkligen för liv.

Jag jobbar och har jobbat med detta i många år, det finns vissa återkommande saker ibland som ger en tydlig helhetsbild av varför folk ringer till oss.

Ibland är både anmälare och den störande idioter. Ibland är väggarna så tunna att man bokstavligen kan höra någon fisa 3 våningar upp nere vid porten.

Jag var faktiskt på ett inringt ärende för någon tid sen där någon damsög kring 15.00 och "stökade". Idioti.

Hursom, det kan finns drygt 100 olika anledningar till varför TS blir "utsatt" för detta, vi kan omöjligen veta just helhetsbilden.

Men, du ska få ett tips, och anledningen är att vi nog är lika trötta på att behöva åsidosätta tid på att åka fram till dig, som du är på att bli utringd på.

Om du uppmärksammar att väktare kommer, prata med dessa och låt de anteckna ned dina åsikter. Det kan vara till din fördel när bolaget för rapporten och kan kanske göra en bättre bedömning av händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in