Citat:
Ursprungligen postat av
geebird1
Om störning konstateras i bostad som Securitas åkt ut till debiteras bostadsinnehavaren. Om störning ej konstateras på bostaden debiteras den som gjort anmälan. Så brukar det gå till.
Så hoppas jag verkligen inte att det går till.
Isåfall är det många fler som får betala för en "Lugnt och tyst på plats vid ankomst", än de som verkligen för liv.
Jag jobbar och har jobbat med detta i många år, det finns vissa återkommande saker ibland som ger en tydlig helhetsbild av varför folk ringer till oss.
Ibland är både anmälare och den störande idioter. Ibland är väggarna så tunna att man bokstavligen kan höra någon fisa 3 våningar upp nere vid porten.
Jag var faktiskt på ett inringt ärende för någon tid sen där någon damsög kring 15.00 och "stökade". Idioti.
Hursom, det kan finns drygt 100 olika anledningar till varför TS blir "utsatt" för detta, vi kan omöjligen veta just helhetsbilden.
Men, du ska få ett tips, och anledningen är att vi nog är lika trötta på att behöva åsidosätta tid på att åka fram till dig, som du är på att bli utringd på.
Om du uppmärksammar att väktare kommer, prata med dessa och låt de anteckna ned dina åsikter. Det kan vara till din fördel när bolaget för rapporten och
kan kanske göra en bättre bedömning av händelsen.