2019-12-05, 14:17
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Det har nog redan löst sig, sec och polis brukar notera att inget hänt och tanten är gaggig sen så struntar dom i nästa samtal eller så får tanten betala.
Citera
2019-12-05, 19:25
Medlem
Custom_mades avatar
Hatar folk som bor i lght och tror att dom aldrig ska höra andra...

Flytta ut i skogen är mitt tips till dessa personer!

En kompis hade en granne som skrek och gormade jämt, tills han flyttade, alla blev glada!

Mest troligt har hon problem, svårt att lösa sådär, men hade markerst tydligt att riga polis INTE är ok.
Citera
2019-12-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vem betalar utryckningen från Securitas?

En viktig fråga som fortfarande inte besvarats.

Är det gratis utryckningar? Väsnas då varje dag (inom lagens ram) tills Securitas lessnar på tanten.
Citera
2019-12-05, 20:27
Medlem
Inte ens chans att polisen och/eller Securitas kommer för att du dammsuger eller borrar.

Antingen så har du utelämnat mycket väsentlig information om vad du gör för oväsen och när

Eller så överdriver du grovt

Jag lutar åt ”ingen rök utan eld” och kommer anta att du är en jävligt jobbig granne.
Citera
2019-12-05, 20:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
Har haft problem med min grannkärring sen jag flyttade hit, har fått besök av både polis och Securitas flertalet tillfällen (på dagtid) för att jag har dammsugit, borrat osv

Vad kan jag göra för att "ge tillbaks" på idioten? Kan jag anmäla henne för något?
1 Jag tar för givet att du inte dammsuger före 8 eller efter 22?
2 När du ska borra (mer än bara en borrning) , sätt upp en lapp i porten, så kan INGEN klaga på dig.
3 Vem betalar för utryckningen? Grannen eller värden? Sånt kostar ca 3500 kr/gång
Citera
2019-12-05, 22:52
Medlem
Trådstartaren snackar skit och berättar inte hela sanningen. Bete dig som folk och visa hänsyn till dina grannar. Ingen orkar lyssna på dig när du springer runt och "fixar" som en tjackpundare i din lägenhet.

Och är det lyhört får man fan visa extra hänsyn. Det är ingen mänsklig rättighet att få köra sin jävla musik på maxnivå. Tror du alla andra orkar lyssna på skiten. Fan, man önskar allt jävla white trash kunde deporteras.

Mitt råd, har du en störande granne är det NOLLTOLERANS som gäller. Ring polis, anmäl för ofredande, kontakta värden eller styrelsen. Spela in, för störningsdagbok och samla bevis.
Citera
2019-12-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingFoSultans
Hade en fet grannjävel en gång i tiden som klagade när jag kom hem från jobbet på fredagarna och spelade musik, till slut fick jag nog och rullade ut min rmz250 som jag hade ståendes i köket, ställde den precis utanför hennes brevinkast och stog på varvstoppet så det slog i väggarna i 15-20sekunder,sen vart det knäpptyst på fläskhögen. Fick inga påföljder tro det eller ej.
Det låter som om du är en väldigt störd människa.
Citera
2019-12-06, 00:21
Medlem
Citat:
Har haft problem med min grannkärring sen jag flyttade hit, har fått besök av både polis och Securitas flertalet tillfällen (på dagtid) för att jag har dammsugit, borrat osv

Vad kan jag göra för att "ge tillbaks" på idioten? Kan jag anmäla henne för något?
Vad menar du med osv i detta fall?
Att hämnas är omoget och knappast konstruktivt.
Citera
2019-12-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Det låter som om du är en väldigt störd människa.
Ja vem har en crossmotorcykel ståendes i köket? Jag tror han småtrollar lite.
Citera
2019-12-06, 08:00
Medlem
Citat:

Hade en liknande granne för ca 4 år sedan. Men då var det inte för att man dammsög, då var det när man duschade, spolade vatten eller spolade i toan. Tydligen så lät det i rören så att det hördes i hennes lgh. Inte mitt jäkla fel, man måste ju få leva för fan!

Tillslut en dag så fick jag nog. Gick till affären och köpte ett 12-pack ägg och surströmming. I de lägenheterna hade man ett brevinkast på dörren.

Jag brukar vara väldigt tålig men även jag har en gräns. Hämnden är ljuv

EDIT; Vill tillägga att grannen ifråga var en jävla pain in the ass och väldigt otrevlig mot alla. Ville jämt ha något att tjafsa om och kunde säga en del jävliga grejer till en del intet ont anande personer. För övrigt var grannen ca 50år.
Senast redigerad av Lilly2001 2019-12-06 kl. 08:06.
Citera
2019-12-06, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Känns som att det saknas information här. Antingen är det du som inte berättar hela sanningen om vad det är för störande beteende du har. För inte fan kommer polisen om en tant ringer och säger att grannen dammsuger och borrar hela tiden...

Kvickt och väl talat
Citera
2019-12-06, 09:36
Medlem
Kissunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Trådstartaren snackar skit och berättar inte hela sanningen. Bete dig som folk och visa hänsyn till dina grannar. Ingen orkar lyssna på dig när du springer runt och "fixar" som en tjackpundare i din lägenhet.

Och är det lyhört får man fan visa extra hänsyn. Det är ingen mänsklig rättighet att få köra sin jävla musik på maxnivå. Tror du alla andra orkar lyssna på skiten. Fan, man önskar allt jävla white trash kunde deporteras.

Mitt råd, har du en störande granne är det NOLLTOLERANS som gäller. Ring polis, anmäl för ofredande, kontakta värden eller styrelsen. Spela in, för störningsdagbok och samla bevis.
Ja, folk är extremt egoistiska. "Man får göra ljud fram till 22", men det betyder inte att du måste eller borde spela musik på högsta volym hela kvällen.

Folk har ingen respekt och är dumma i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in