2019-12-05, 11:27
Medlem
Jag tänkte passa på att köpa några kontantkort nu i dagarna. Snart kanske man blir tvungen att registrera korten och det vill jag inte men jag har inga skumma avsikter för den sakens skull. Det kan finnas andra skäl.

Min mamma har en gammal iPhone hos sig och det behövs tydligen ett kort även om man bara kör hemma på wifi.
Så, vilket är det bästa kortet man kan köpa i butik till minimal kostnad och inte behöver fyllas på då och då?
Jag tittade lite på Halebop Go men det går endast att köpa via hemsidan vad jag förstår.
Citera
2019-12-05, 11:38
Avstängd
Alla behöver fyllas på då och då. Comviq delas ut gratis
Citera
2019-12-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Alla behöver fyllas på då och då. Comviq delas ut gratis
Aha, OK så Comviq delar fortfarande ut gratis? Har ingen koll nu för tiden...
Jo, jag tänkte det att alla behöver såklart fyllas på då och då, tänkte lägga till det men du hann före med ditt svar.
Citera
2019-12-05, 12:02
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-flex
Jag tänkte passa på att köpa några kontantkort nu i dagarna. Snart kanske man blir tvungen att registrera korten och det vill jag inte men jag har inga skumma avsikter för den sakens skull. Det kan finnas andra skäl.

Min mamma har en gammal iPhone hos sig och det behövs tydligen ett kort även om man bara kör hemma på wifi.
Så, vilket är det bästa kortet man kan köpa i butik till minimal kostnad och inte behöver fyllas på då och då?
Jag tittade lite på Halebop Go men det går endast att köpa via hemsidan vad jag förstår.

Om det blir så senare, att alla kontantkort måste vara registrerade, så hjälper det säkert inte att du skaffar dem nu. I andra länder där man infört obligatorisk registrering har alla användare fått en respittid att registrera sig, sen släcks oregistrerade kort.

Sen vad gäller Comviq så har jag aldrig sett att de delas ut gratis nånstans. Så det beror nog på var du bor, och var du rör dig.
Citera
2019-12-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Om det blir så senare, att alla kontantkort måste vara registrerade, så hjälper det säkert inte att du skaffar dem nu. I andra länder där man infört obligatorisk registrering har alla användare fått en respittid att registrera sig, sen släcks oregistrerade kort.

Sen vad gäller Comviq så har jag aldrig sett att de delas ut gratis nånstans. Så det beror nog på var du bor, och var du rör dig.

Å fan, så dom släcker ned oregistrerade kort om det kommer en sådan lag. Det var en otrevlig nyhet för mig.
Förr i tiden när jag åkte pendeltåg och tunnelbana brukade det stå personal vid rulltrappan i tunnelbanan och dela ut gratis kontantkort och det var oftast Comviq. Nu för tiden bor jag i stan så jag cyklar överallt.
Citera
2019-12-05, 20:14
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Å fan, så dom släcker ned oregistrerade kort om det kommer en sådan lag. Det var en otrevlig nyhet för mig.
Förr i tiden när jag åkte pendeltåg och tunnelbana brukade det stå personal vid rulltrappan i tunnelbanan och dela ut gratis kontantkort och det var oftast Comviq. Nu för tiden bor jag i stan så jag cyklar överallt.

Att det blir så i Sverige, kan jag inte uttala mig om, men risken är väl stor om man nu gjort så i andra länder.

Jag bor också i stan, men närmaste tunnelbana för mig är i Hamburg, och där delar de inte ut kontantkort.
Citera
2019-12-07, 14:42
Medlem
Jaha så du bor i Hamburg då?
Jag glömde nämna att i mitt fall betyder "stan" Stockholm.
Citera
2020-01-12, 08:18
Medlem
Citat:

Ska du bara använda mobilen med wifi och alltså inte ringa/surfa via mobilnätet så räcker det att stoppa in en ogiltigt simkort. Om man bli tvungen att registrera simkortet så antar jag att allt som händer är att kortet bli ogiltigt för användning med mobilnätet om man inte gör det.

Kontantkort kan man lätt få gratis men de behöver aktiveras genom att fylla med pengar för att kunna ringa på mobilnätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in