2019-12-05, 08:26
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Det hade ju såklart skett en viss påverkan.

Men nu bor vi i vårt trygga Sverige, med byggnader som är allt för gamla för vår äldre befolkning, detta p.g.a Sverige inte har varit med om krig. Men detta är lite OT.

Ser allt för många bekvämligheter, sedan när det knasar sig så kan man ropa på sin mamma/pappa för att få hjälp.

Förstår inte varför man ska bry sig om vad kvinnor tycker eller känner när det kommer till sin egenvärde. Ser inte upp till dagens förhållanden, de flesta kompletterar inte ens varandra utan är vardagliga, men det kanske är lättare med den "hjälpen" tror jag.
ok men jag syftar mer på "behov av samlevnad & tvåsamhet i en hetokontext" än "när det knasar sig så kan man ropa på sin mamma/pappa för att få hjälp".
Citera
2019-12-05, 08:47
Medlem
AuticaMinores avatar
Försök att se det hela ur ett kvinnligt perspektiv - vi är inte lika intresserade av sexuell bekräftelse som män och där har du också svaret.
Citera
2019-12-05, 10:08
Medlem
gralehs avatar
Svårt att svara på.
Jag kan ju tycka att de män som tror att "Ja men jag skickar 10 meddelanden till så kanske hon svarar", kan lugna sig dock. Så om de börjat lugna ner sig hade det varit mycket trevligare att vistas på sociala medier.

Sedan gillar jag båda könen så jag kan välja från 'samma sida' så att säga Inte för att tjejer är så aktiva på dejtingsajter, de är ganska bortskämda med denna mängd uppmärksamhet. Snorkiga och saknar förmåga att föra en konversation framåt. Blir alltid att det dör för att jag är trött på att vara den som för samtalet framåt.
Citera
2019-12-05, 10:12
Medlem
Svar på TS:

1. Kvinnor har inte samma sexdrift som män. Sex är inte jätteviktigt för kvinnor. De drivs av annat.
2. Kvinnor behöver män som män behöver kvinnor, och är beredda att begå självmord om det finns för få män i ett samhälle.
Citera
2019-12-05, 10:22
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det är ett bra beskrivande uttryck. Det passar dessutom bra in på TS loser mentalitet. En riktig pajas som varken vill eller får knulla. Han kommer säkert dö med kuk i handen och porr på skärmen.

Hat??
Citera
2019-12-05, 11:04
Medlem
Hade blivit bättre om män slutar bete sig patetiskt och ge bekräftelse till okända kvinnor i sociala medier.

- Följ inte okända kvinnor
- Ge inte likes till okända kvinnor
- Skriv inte patetiska smöriga kommentarer om utseende till kvinnor

Män slutade bete sig själv-förnedrande och toffla så hade det varit en bra början allafall.

Kvinnor är totala suckers för bekräftelse. Ge dom inte bekräftelse så blir det bättre. Kvinnor nojjar som inni h-e över hur många likes deras senaste instagram post har fått.

Skräcken för en kvinna är om dom fått 0 likes på bilden dom lagt ut En anledning varför vänninor likar varandras bilder och skriver smöriga kommentarer till varandra.
Citera
2019-12-05, 11:55
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Försök att se det hela ur ett kvinnligt perspektiv - vi är inte lika intresserade av sexuell bekräftelse som män och där har du också svaret.

Ok det verkar ju kanssigt att gud missade den punkten på kvinnor, det hade ju underlättat. Men ändå tror inte det är hela saningen för i mitten av 00-talet var det betydligt lättare för mig att hitta dejter iaf.
Citera
2019-12-05, 11:56
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Hade blivit bättre om män slutar bete sig patetiskt och ge bekräftelse till okända kvinnor i sociala medier.

- Följ inte okända kvinnor
- Ge inte likes till okända kvinnor
- Skriv inte patetiska smöriga kommentarer om utseende till kvinnor

Män slutade bete sig själv-förnedrande och toffla så hade det varit en bra början allafall.

Kvinnor är totala suckers för bekräftelse. Ge dom inte bekräftelse så blir det bättre. Kvinnor nojjar som inni h-e över hur många likes deras senaste instagram post har fått.

Skräcken för en kvinna är om dom fått 0 likes på bilden dom lagt ut En anledning varför vänninor likar varandras bilder och skriver smöriga kommentarer till varandra.
Jo visst men jag hajar ju varför dom gör det. Inte som att det finns så mycket andra alternativ i det här landet om man inte har stor bekanskapskrets o dyl.
Citera
2019-12-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Funderar lite på senaste årens utveckling. Om nu en stor orsak till att kvinnor får så mycket uppmärksamhet online är ett överskott av män så undrar jag om kvinnor rent gennerelt skulle bli oroade el besvärade om vi män helt enkelt slutade att ragga? En realistisk orsak till detta skulle i framtiden vara att utbudet av importerade män kraftigt minskar samtidigt som utländska kvinnor ökar. Men kanske är kvinnor i dag så asexuella via feminism samt fast vid sin skärm o dyl att det kanske inte skulle bry sig? Liksom skulle ni kvinnor tex kunna gå ner något i nivåval jämfört med hur det varit i år el kan det lika gärna struntas i då?
Skulle du köpa mer skrynklig ful frukt om de fina var borta? eller skulle du sluta köpa?
Citera
2019-12-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Om det uppstod brist på män skulle fler kvinnor, främst i fertil ålder, emigrera vilket skulle successivt jämna ut proportionerna.
De gör de redan nu, fastän det är fler män.
Fertila högutbildade kvinnor är stora migrantgrupper och de migrerar gärna till länder som Australien, det har alltså inte att göra med att de inte attraheras av vita män.

Svenska män har lite att lära hur man uppvaktar kvinnor.

Tror ni era fäder hade befruktat era mödrar om de betett sig som killar gör idag???
Citera
2019-12-05, 13:16
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Svar på TS:

1. Kvinnor har inte samma sexdrift som män. Sex är inte jätteviktigt för kvinnor. De drivs av annat.
2. Kvinnor behöver män som män behöver kvinnor, och är beredda att begå självmord om det finns för få män i ett samhälle.
Det är väl enklare att flytta än att begå självmord?
Citera
2019-12-05, 13:18
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Tror ni era fäder hade befruktat era mödrar om de betett sig som killar gör idag???
TS fråga är vad som skulle hända om män slutade flörta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in