2019-12-04, 19:53
Medlem
Jag tycker att Fria Tider kunde ha redogjort för hela historien.

I två inlägg på Facebook skrev Hanaskogsbon, som är i 50-årsåldern, nedsättande om araber och mörkhyade personer. Nu har han dömts för hets mot folkgrupp.

Det var i mars förra året som mannen på Facebook delade inlägget ”Äckliga arabkräk, försvinn härifrån”.
En månad senare uttalade han sig, även denna gång på Facebook, nedsättande om mörkhyade personer genom att skriva ”Var är de tuffa svenska grabbarna. Som bara tittar på fy fan vilka veklingar skiks ut packet ur landet jävla neger svin”.

https://www.nsk.se/2019/09/16/kallade-araber-for-krak-doms/

Det var den andra meningen som fällde honom. Den första kanske han hade klarat.
Citera
2019-12-04, 19:53
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Ja detta är ju rätt jävla provocerande.
Hur är det ställt i huvudet på de flesta makthavare (som en skattefinansierad "granskare" är) ?
Illa, jävligt illa. Skulle jag säga.
Citera
2019-12-04, 19:54
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hur många normala svenskar som ser det klippet skulle inte reagera mycket starkare än "arabkräk"? Alla har en gräns, även svenskar. Visst kan man rikta den mot de som gjort filmen men den riktiga ilskan borde riktas mot de som släppt in dem och som i decennier förtryckt svenska folket.

Varför inte rikta ilskan mot både politiker och och dessa vildar?
Citera
2019-12-04, 19:56
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson

I två inlägg på Facebook skrev Hanaskogsbon, som är i 50-årsåldern, nedsättande om araber och mörkhyade personer. Nu har han dömts för hets mot folkgrupp.

Det var i mars förra året som mannen på Facebook delade inlägget ”Äckliga arabkräk, försvinn härifrån”.
En månad senare uttalade han sig, även denna gång på Facebook, nedsättande om mörkhyade personer genom att skriva ”Var är de tuffa svenska grabbarna. Som bara tittar på fy fan vilka veklingar skiks ut packet ur landet jävla neger svin”.

Du skriver inte vad det andra uttalandet syftar på.
Om han reagerar på något provocerande får man gärna förklara exakt vad. Tack på förhand.
Citera
2019-12-04, 19:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:

Upprördheten kommer ju inte i första hand från att han blev dömd utan att araben inte blev dömd.
Citera
2019-12-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Du skriver inte vad det andra uttalandet syftar på.
Om han reagerar på något provocerande får man gärna förklara exakt vad. Tack på förhand.
Förstod du inte min inlagda text? I så fall kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2019-12-04, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Sossarna och moderaterna vill ha det såhär.

Våra ledare vill inte att svenskar ska få känna stolthet över sitt land och folk.

Ett kuvat land med ett kuvat folk men någon någonstans i Svedala borde få nog.
Vad konsekvensen av det leder till går ju alltid att spekulera i.
Citera
2019-12-04, 20:03
Medlem
Sjukt inkonsekvent.
Svenskar är rena barbariet och vita män... ska vi inte tala om i denna intersektionalistiska mardröm.
Man säger sig värna minoriteter mot förtryck från majoriteten.

Vi måste genast be aparteidregimen i Sydafrika om ursäkt då vi förstått att minoriteten vita endast var "normkritiska"
Citera
2019-12-04, 20:03
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Förstod du inte min inlagda text? I så fall kan jag inte hjälpa dig.
Det som du hävdar att han blev dömd för;
Citat:
Vad föranledde hans uttalande. Dvs exakt vad var det han reagerade på?
Tack på förhand.
Citera
2019-12-04, 20:14
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Ring själva till Kristianstads tingsrätt och uttryck vad ni anser om domen.

Tel: 044-18 36 00

Helt meningslöst i det lilla naturligtvis, men all form av tryck mot detta sjuka jävla systemfel i det övergripande perspektivet är bra!
Citera
2019-12-04, 20:32
Medlem
Sådana här domar visar ju verkligen vad som alla vill ska ske, alla vet det men ingen talar om det
annihilation
Citera
2019-12-04, 20:35
Medlem
Har nån hans namn om vi ska crowdfunda? Om han inte vill figurera med namn, kan den som håller i det starta ändå under ett mer allmänt namn - ”Till böterna” - och sen föra över till honom? Finns det nån plattform med bra transparens så alla som skänker vet att det kommer till rätt person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in