Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Hahaha, det var Myra, som var med i Haveristerna förut. Tyvärr missade jag allt utan gnabbet där på slutet när Jesper var som en gnällig bäbis. "Har du läst Marx?" var en rätt korkad fråga i det sammanhanget.

Va!?
Skulle Jesper ställa en korkad fråga?
Det skulle väll aldrig hända X).
Citera
2020-10-10, 09:13
Medlem
bfjs avatar
Herregud vilken pisskvalite på ljudet med den sprakande kabeln med Fredrik på länk.

Fredrik i all ära gör det bra men på distans sådär när man inte kan närvara i samtalet på samma sätt så låter han mest dryg och ljudet på det, olyssningsbart.

Nä tyvärr fimpa den där länken och kör på som vanligt. Tycker veckan ändå varit bra och intressanta gäster. Hade själv missat helt att Wikblads pv var blind, klart man blir intresserad och vill höra mer även om det känns lite privat såklart.

Kämpa på!
Citera
2020-10-10, 13:36
Medlem
Varför är aldrig zorbas med längre? Intern-beef?
Citera
2020-10-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santicazorla
Varför är aldrig zorbas med längre? Intern-beef?
Fredrik benämnde väl honom som ”fd redaktör” i avsnittet med Dumma människor, framkom även att Zorbas hade tagit sig lite ton - vilket man förövrigt har väldigt svårt att se framför sig. Baserat på det man har hört utåt i podden är det dock inte konstigt att har har ruttnat på mobbarfasonerna.
Citera
2020-10-12, 16:39
Medlem
För mycket snack om att klippa avsnitt hit och dit, jag har hellre tre timmar oklippt en någon ihopklippt ”premiumprodukt”.

Framför allt se till att få ut podden i tid, tycker att det nästan är strul varje vecka med att få
Podden i podcaster i tid.
Citera
2020-10-12, 23:14
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
För mycket snack om att klippa avsnitt hit och dit, jag har hellre tre timmar oklippt en någon ihopklippt ”premiumprodukt”.

Framför allt se till att få ut podden i tid, tycker att det nästan är strul varje vecka med att få
Podden i podcaster i tid.

Håller med, antingen kör man ett planerat tight veckoavsnitt oklippt typ tidigare Adam o Co, där man har ett manus och kör ett tight 45 min content, eller så låter man det vara 3h oklippt för patreon. Tycker ändå de lyckas få in en del intressanta gäster. Haraikirikorven idag tex, men återigen, vem fasiken sitter i bakgrunden och prasslar med en påse?

Visst hörde man skillnad på ljudet när de körde på 100k utrustningen men så dåligt har det inte varit. Det kan lätt få det lyssningsbart på det befintliga. Det är ngn av mickarna som inte tål för högt ljud in för då spricker det. Men bara veckan innan Fredrik hamnade på sjukhus var det ok.
Citera
2020-10-15, 10:35
Medlem
Har brukat lyssna på de klippta versionerna tidigare för de oklippta avsnitten innehåller för mycket trams.

Men de senaste veckorna är klippta avsnitten typ 15 minuter varav 5 min av dessa är reklam för nåt hitte-på-stryktips. Sen bryter Vetlanda-farmaren av och säger ”app app app om du vill höra om Cissi Wallin har några fiender så får du hosta in bla bla bla”. Jag hostar in men orkar inte lyssna på 1,5 timme otight goja.

Nu drar jag tillbaks min månads-subscription och stöttar något annat istället. Gott Snack gänget har för mycket fokus på patreons men man får inget för det. Ge oss det Goda Snacket, paketerat bra. Skippa gratisavsnitten helt för det är INGEN som vill lyssna på 8 min osammanhängande trams från 12 gäster.

Sälj reklamspottar istället som man kan spola förbi.
Senast redigerad av nivirt0 2020-10-15 kl. 10:39.
Citera
2020-10-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivirt0
Har brukat lyssna på de klippta versionerna tidigare för de oklippta avsnitten innehåller för mycket trams.

Men de senaste veckorna är klippta avsnitten typ 15 minuter varav 5 min av dessa är reklam för nåt hitte-på-stryktips. Sen bryter Vetlanda-farmaren av och säger ”app app app om du vill höra om Cissi Wallin har några fiender så får du hosta in bla bla bla”. Jag hostar in men orkar inte lyssna på 1,5 timme otight goja.

Nu drar jag tillbaks min månads-subscription och stöttar något annat istället. Gott Snack gänget har för mycket fokus på patreons men man får inget för det. Ge oss det Goda Snacket, paketerat bra. Skippa gratisavsnitten helt för det är INGEN som vill lyssna på 8 min osammanhängande trams från 12 gäster.

Tårarna, är de extra salta idag? Släpps en timmes avsnitt men det visste du väl inte för du har alltid vart för snål för att ha patreon?
Citera
2020-10-15, 10:46
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivirt0

Dom har ju precis börjat med klippta en timmes versioner för patreons som dig och då droppar du supporten?
Citera
2020-10-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Tårarna, är de extra salta idag? Släpps en timmes avsnitt men det visste du väl inte för du har alltid vart för snål för att ha patreon?

Om någonting är skitdålig så får man väl poängtera det, det verkar helt okay i AMK-tråden iaf.

Gott snack-gänget kommer sakta men säkert försvinna bort ur podvärlden och förhoppningsvis kommer Jespers pod-karriär att brinna upp, och jag kommer glatt stå och pissa på den pyrande glöden.
Citera
2020-10-15, 12:29
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Om någonting är skitdålig så får man väl poängtera det, det verkar helt okay i AMK-tråden iaf.

Gott snack-gänget kommer sakta men säkert försvinna bort ur podvärlden och förhoppningsvis kommer Jespers pod-karriär att brinna upp, och jag kommer glatt stå och pissa på den pyrande glöden.

Så klart är det Jesper som aldrig är frånvarande från podden heller.

Edit: Dök Thorsten upp idag?
Senast redigerad av farfar 2020-10-15 kl. 12:40.
Citera
2020-10-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2

Har jag påstått motsatsen? Men nu var det en bebishjärna som påstod sig vara Patreon men hade inte ens koll på en timmes avsnitten....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in