2024-06-07, 18:52
Medlem
bluemores avatar
Går INTE att lyssna på när Petrina är med. Än värre när hon är programledare. Drog min patte för inte så längesen just av den anledningen. Aldrig hört någon älska sin egen röst så mycket. Varenda segment handlar "egentligen" om henne. Ingen får komma till tals och hon är helt besatt av att avbryta/kommentera/lägga instick även i ämnen där hon har noll koll
Citera
2024-06-10, 18:10
Medlem
Ja jisses, Fredrik hade "migrän" idag så programmet leds av någon av dessa alla namnlösa intetsägande tjejer som man inte vet vem som är vem. Någon som erkänner att hon satt på trappen och protesterade för att skäggbarnen skulle få stanna 2015. Hon nämnde även att hon fick panikångest att åka tunnelbana efter något val där SD fått bra resultat för hon tänkte på hur många onda människor hon hade runt sig.

Efter snart fem år av denna pod så swipeade jag idag vänster på den här podden i Overcast. Förutom att 15gb av telefonens diskutrymme frigjordes av olyssnade avsnitt så kändes det som en befrielse. Det finns inget "gott" snack kvar tyvärr.
Citera
2024-06-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44
Ja jisses, Fredrik hade "migrän" idag så programmet leds av någon av dessa alla namnlösa intetsägande tjejer som man inte vet vem som är vem. Någon som erkänner att hon satt på trappen och protesterade för att skäggbarnen skulle få stanna 2015. Hon nämnde även att hon fick panikångest att åka tunnelbana efter något val där SD fått bra resultat för hon tänkte på hur många onda människor hon hade runt sig.

Efter snart fem år av denna pod så swipeade jag idag vänster på den här podden i Overcast. Förutom att 15gb av telefonens diskutrymme frigjordes av olyssnade avsnitt så kändes det som en befrielse. Det finns inget "gott" snack kvar tyvärr.

Drar in min Patreon också. Är småmysigt att höra August och André men inte värt det i övrigt. Är ju rätt tydligt att han rör sig i en extremistbubbla när han blir förvånad över att Martin Wicklin har invändningar mot att Hamas skulle vara en legitim motståndsrörelse. Liksom det går att stötta Palestina utan att bli helt efterbliven.
Citera
2024-06-11, 06:28
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44

Migränen verkade gå över så fort programmet var slut. Då började han posta maniskt på instagram igen. Det är anmärkningsvärt ofta han ”mår dåligt” måndag morgon, varför börjar han inte veckan på tisdag istället?

Bra idé att radera prenumerationen, det ska jag också göra. Att folk fortfarande är patrons förstår jag inte. Fredrik tar deras pengar och super upp dem, bokar bara in gäster han själv är intresserad av (Palestina Palestina Palestina), som han kan sitta och hålla med. Eller så bemödar han sig inte ens att dyka upp för att intervjua dem.

Han har blivit galen av all bekräftelse han får i sociala medier. Han ser verkligen inte frisk ut heller. Ögonen är helt borta och ansiktet svullet av all alkohol. Att blanda alkohol, droger och propaganda på det här sättet känns farligt. Han matas direkt från Hamas nu ju. Psykosen är nära.
Citera
2024-06-11, 09:32
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Migränen verkade gå över så fort programmet var slut. Då började han posta maniskt på instagram igen. Det är anmärkningsvärt ofta han ”mår dåligt” måndag morgon, varför börjar han inte veckan på tisdag istället?

Bra idé att radera prenumerationen, det ska jag också göra. Att folk fortfarande är patrons förstår jag inte. Fredrik tar deras pengar och super upp dem, bokar bara in gäster han själv är intresserad av (Palestina Palestina Palestina), som han kan sitta och hålla med. Eller så bemödar han sig inte ens att dyka upp för att intervjua dem.

Han har blivit galen av all bekräftelse han får i sociala medier. Han ser verkligen inte frisk ut heller. Ögonen är helt borta och ansiktet svullet av all alkohol. Att blanda alkohol, droger och propaganda på det här sättet känns farligt. Han matas direkt från Hamas nu ju. Psykosen är nära.

Enda anledningen att följa honom nu är att se hur galenskapen utvecklar sig. Han tror han gör nåt bra för världen men skapar bara polarisering genom sina blocklistor och hur han tar avstånd från folk som inte har ett lika äkta engagemang som han har. Att prata om Ulf Kristerson som en "horunge" och "Hitler" eller att säga att man vill bomba alla israeler för att lösa konflikten, eller att prata om en Gaza-demonstration som tråkig för att det inte kastades molotovcocktails. Ja det är det nya normala i Gott Snack.

Äntligen gick hans stora dröm i uppfyllelse och en glädjetår fälldes, han fick prata med självaste Hamas. Upphetsat och andfådd frågade han om det stämmer som Calle Schulman säger, att Fredrik (och andra bögar) skulle bli kastade från ett tak i Gaza. Hamas-gubben frågar retoriskt om han frågat Fredrik om hans sexualitet och säger sen att sexualiteten är han eget "val". En enkel ja/nej-fråga som inte fick nåt svar om man inte kan läsa mellan raderna. Skulle Ulf Kristerson svarat samma sak hade nog inte Fredrik varit lika nöjd.
Citera
2024-06-11, 21:10
Medlem
Det är säkert kul att umgås med lille fredrik en kväll på krogen när alla är fulla (så länge han kan prata om allt möjligt och inte bara kan prata om Gaza) men det klarnar verkligen nu varför det är så otroligt få personer som han känner som han kunnat upprätthålla en relation med som hållit i över 1 år.

Fredrik, du försöker grunda det i att din mamma var fattig och inte emotionellt i balans när du var liten, men kan det inte grunda sig i att du är en narcisitissisk och oempatisk person som väldigt få personer mår bra av att umgås med? Du vet ju själv listan på personer.
Citera
2024-06-12, 08:32
Medlem
YuriOrlovs avatar
Jag har inte lyssnat på bra länge nu - och jag hade Gott Snack som mitt absolut toppval bland poddar innan Fredrik blev Hamas sympatisör. Känns otroligt trist.

Är han Hamas deras svar på Jackie Arklöv, som blev nazist fast han var svart? Fredrik blir Hamas anhängare fast han är bög.

ALLT, exakt ALLT handlar i slutändan bara om uppmärksamhet. Han får likes och gillanden. Varifrån det kommer för att fylla hans oändliga tomma ego-hål utan botten spelar mindre roll. Han känner sig levande.

Den ena mer ointressanta gästen efter den andra avlöser varandra.

Alexandra Pascalidou har som exempel inte för en enda sekund släppt en enda intressant tanke. inte en enda. Man vet exakt vad hon ska säga när hon kommer och hon har sagt exakt det när hon går.

MEN man förstår varför Fredrik älskar henne. För hon är en jävel på att smörja hans ego. Och det är det enda han lever för.

Det är därför Fredrik inte har längre relationer än ett år, och dom som håller längre är med personer som inte vågar säga emot honom. Den minsta tillstymmelse till att du ifrågasätter Fredrik och du är ute ur kylan.

Han tror folk följer honom på IG för hans engagemang, men det är för att se när skiter brakar ihop helt. Folk, så även jag, kör alltid långsamt förbi olycksplatser av ren nyfikenhet.
Citera
2024-06-12, 14:11
Medlem
Kan rekommendera Zorbas podd ”Gamla Sverige” om man vill ha lite av det där nostalgisnacket om personer från förr och dåligt åldrad populärkultur som man kunde få av Gott snack en gång i tiden.
Citera
2024-06-12, 14:22
Medlem
Det vore fränt om Magnus Norell kom och gästade Gott Snack igen. För ett halvår sedan så hade ju Fredrik exakt noll kunskap om Israel/Palestina och inga direkta åsikter, och nu i princip runkar han till foton på Yahya Sinwar och svär Hamas evig trohet. Norell skulle sätta kaffet i vrångstrupen big time.
Citera
2024-06-12, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av bluemore
Går INTE att lyssna på när Petrina är med. Än värre när hon är programledare. Drog min patte för inte så längesen just av den anledningen. Aldrig hört någon älska sin egen röst så mycket. Varenda segment handlar "egentligen" om henne. Ingen får komma till tals och hon är helt besatt av att avbryta/kommentera/lägga instick även i ämnen där hon har noll koll
Hon har autism eller något och försöker överkommentersera hennes tystnad med dumma instick i tron om att vara rolig men det blir helt fel.

Hela teorin om att Petrina är en rolig komiker är en bluff. Kvinna, lesbisk, svart, tjock, diagnos hon är högt uppe i offerpyramiden bara som vi alla tillber givetvis.
Citera
2024-06-12, 18:01
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Hon har autism eller något och försöker överkommentersera hennes tystnad med dumma instick i tron om att vara rolig men det blir helt fel.

Hela teorin om att Petrina är en rolig komiker är en bluff. Kvinna, lesbisk, svart, tjock, diagnos hon är högt uppe i offerpyramiden bara som vi alla tillber givetvis.

Antar att du syftar på Petrina Solange?
Citera
2024-06-12, 18:06
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Antar att du syftar på Petrina Solange?
Fan finns det fler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto