• 1
  • 2
2019-12-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Börja peka ut brister i samhället och verkligheten, misstänkligör folk i hans omgivning och spinn vidare på hans idéer

Den snabbaste vägen ur en psykos är ett psykbryt

Vad menar du med det sista? Att man måste komma till bristningsgränsen, i princip?

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
I vilket skick är han nu? Är han hemma, på sjukhus, under behandling? Just begreppet psykos är så brett och när det sen (förmodligen) handlar om en drogutlöst psykos så är det flera parametrar att ta hänsyn till vilket gör att det är otroligt svårt att svara på din fråga.

Jag skulle helt enkelt prata med honom och hantera situationen därefter. Det kan ju tom vara så att hela den psykotiska episoden är helt överspelad redan.
Som jag förstår det är han hemma nu men han nämnde även att han gått ett rehabiliteringsprogram under sommaren. Fast han sa också att han inte har kunnat hålla sig 100% nykter och rättfärdigar det med att få bort de självdestruktiva tankarna. Men han vet att det är väldigt destruktivt. Han ska också få börja någon specifik terapi men det är flera månaders väntetid. Han lämnar knappt sitt hus pga skyggheten som blivit ännu värre. Han känner inte heller något hopp och som att hans liv är förstört.

Han beter sig som sitt gamla jag just nu och säger att han inte haft några psykotiska tankar alls den senaste tiden. Men verkar inte må bra. När du säger att det är flera parametrar att ta hänsyn till vid en drogutlöst psykos, vad är dessa om du kan ge några exempel? Jag är som sagt väldigt okunnig inom detta. Tack för svar!
Citera
2019-12-03, 23:11
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaoa
Vad menar du med det sista? Att man måste komma till bristningsgränsen, i princip?

Jag har hjälpt flera personer på det här sättet, knuffa dom över kanten liksom, folk som får psykos är för svaga för knark, och ett psykbryt ser till att folk vaknar upp och slutar använda

Dessutom är det väldigt roligt
Citera
2019-12-03, 23:20
Medlem
Jag länkar till den första händelsen som ledde till att vi bröt kontakten:
(FB) Förlorat vän pga kokain?
Citera
2019-12-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Jag har hjälpt flera personer på det här sättet, knuffa dom över kanten liksom, folk som får psykos är för svaga för knark, och ett psykbryt ser till att folk vaknar upp och slutar använda

Dessutom är det väldigt roligt

Pajas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här