Rapporterades nu på morgonen i svt1 att Jomshof SD vill utreda införandet av obligatorisk skoluniform.
Är det deras sätt att minska rånen av jackor månne eller är det en föraning om vad som komma skall med Hitler Jugend som förlaga, tro
Vad säger ni, bra eller dåligt förslag?
Vill vi se våra småknoddar marscherande i likadana uniformer till skolan?
Hur går det här ihop med valfrihetsivrande moderaterna som man kan komma att regera ihop med?
Andra synpunkter?
Förutom införandet av skouniform som diskuteras här
(FB) SD vill införa skoluniform lanserar SD ytterligare uppslag för att skapa ordnung i den svenska skolan.
Tex
Värdefostrande verksamhet
Diciplinär pedagogik
Statliga internat för elever som är dåligt uppfostrade och har problem med diciplinen
Mer faktabaserad katederundervisning och mindre grupparbeten.
I programmet studio ett, p1 kan man höra mer, spola fram till ca58 minuter så kommer Jörgen Grubb SD
https://sverigesradio.se/avsnitt/1404566
Vad tror ni om SDs föreslagna åtgärder för den svenska skolan?
Smart av SD att visa lite tuffare tag?
Personligen blev jag väldigt nyfiken på vad punkten "värdefostrande verksamhet" kan tänkas innebära, i synnerhet när SD haft så mycket synpunkter på dagens begrepp "värdegrund" i mina ögon låter uttrycken snarlika.
Sen funderar jag lite på vad som händer om man samlar alla dåligt uppfostrade barn som har problem med diciplinen på ett ställe och vilka metoder man tänker sig att använda för att få dom på bättre tankar?
Men allt som berör ämnet är fritt för min del att diskutera.
Ha en bra dag! /Connta
//Trådstarten redigerad i samråd med TS /Mod.//