2019-12-02, 02:57
Medlem
Hej!

Jag försöker sluta med mitt tobaksanvändande och det går helt OK. Har hittills alltid haft nikotintuggummin tillgängligt och tar oftast ett par stycken om dagen. Får abstinens i form av irritation från helvetet, svettningar och huvudvärk och tar därför ett tuggummi när det blir alldeles förjävligt. Ibland lider jag bara ut det och jag märker att jag klarar mig på färre och färre tuggummin per dag.

Ska i veckan resa till Asien och kommer resa runt där i ca. 2 månader innan jag beger mig hem till Sverige igen och förhoppningsvis är tobaksfri. Med mig har jag endast ryggsäck med begränsad plats. Jag känner att jag behöver ta med mig nikotintuggummin på flyget och för den första tiden där. Eftersom jag bara har en ryggsäck (incheckat bagage) samt ett handbagage så har jag inte plats att ta med en hel kartong med orginalförpackningen. Tänkte att jag fyller två burkar (från vanliga tuggummi burkar) med nikotintuggummin, en i handbagaget och en i det incheckade bagaget. Flyget går till Thailand så jag behöver få med mig dem in på flyget och in i Thailand.

Till min förmodligen superkorkade fråga. Är detta tillåtet? I min värld kan det inte spela någon roll men på vissa sidor läser jag att medicin eller terapeutiska medel som det ändå räknas som, ska förvaras i orginalförpackning. Alternativet är väl att låta dem ligga kvar i kartorna de kommer i. Men där finns ju ingen innehållsförteckning.

Hur har ni gjort när ni rest med nikotintuggummin till Thailand? Kan jag göra på detta sätt?
Senast redigerad av fakeoreos 2019-12-02 kl. 03:00.
Citera
2019-12-02, 03:07
Medlem
Ravenboxs avatar
Jag brukar ha med mig 4-8 kartor, minst 2 alltid med mig (räcker för ca. 20 timmar).

Om du vill vara fyrkantig ala-svensson så får man med innehållsförteckning/bruksanvisning i själva paketet som kartorna kommer med. Annars går det bra att säga "nicorette" om dom frågar vad det är.

Undvik termen "nervgift" bara så är det lugnt. Visste du: Kör du upp 2+ kartor i anus samtidigt lär du dö av okontrollerbara kramper som hindrar dig från att andas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in