*Någon som har mer info?
https://www.vlt.se/artikel/ung-kvinn...hjalp-pa-netto
S"trax före klockan 17 på söndagen skickades polis, väktare och ambulans till Netto på Bangatan i Västerås. ”En ung kvinna hade blivit knivskuren”, uppger ett ögonvittne för VLT.
– Jag var inne på Netto när hon kom in i butiken. Hon hade blivit knivskuren i en lägenhet på andra sidan gatan och kom för att söka skydd och hjälp, berättar ögonvittnet.
– Hon blödde väldigt kraftigt och personalen ringde direkt efter hjälp och vi tog hand om henne tills ambulans och polis kom.
Netto stänger 18.00 på söndagar. Vid 17-tiden var det lugnt utanför butiken. Kunderna vände vid dörren när de såg anslaget att det var stängt. När personalen gick hem hänvisade de VLT:s frågor till Nettos kundtjänst.
”Det har skett en olycka, det är allt jag kan säga”, säger personalen till VLT:s 
Polisen lämnade snabbt platsen för att styras*till Emausgatan, där en skottlossning, enligt uppgifter till VLT från flera av varandra oberoende vittnen, ska ha ägt rum ungefär samtidigt som knivskärningen.
– Polisen larmades klockan 15.59 till Gideonsberg i Västerås. En målsägande anträffades knivhuggen. Målsäganden fördes med ambulans till sjukhus. Ärendet rubriceras som grov misshandel. Polisen utför nu diverse utredningsåtgärder, säger Daniel Ågren, RLC-befäl på polisens regionledningscentral inom polisregion Mitt."