• 1
  • 2
2019-12-01, 19:09
Medlem
*Någon som har mer info?

https://www.vlt.se/artikel/ung-kvinn...hjalp-pa-netto

S"trax före klockan 17 på söndagen skickades polis, väktare och ambulans till Netto på Bangatan i Västerås. ”En ung kvinna hade blivit knivskuren”, uppger ett ögonvittne för VLT.

– Jag var inne på Netto när hon kom in i butiken. Hon hade blivit knivskuren i en lägenhet på andra sidan gatan och kom för att söka skydd och hjälp, berättar ögonvittnet.

– Hon blödde väldigt kraftigt och personalen ringde direkt efter hjälp och vi tog hand om henne tills ambulans och polis kom.

Netto stänger 18.00 på söndagar. Vid 17-tiden var det lugnt utanför butiken. Kunderna vände vid dörren när de såg anslaget att det var stängt. När personalen gick hem hänvisade de VLT:s frågor till Nettos kundtjänst.

”Det har skett en olycka, det är allt jag kan säga”, säger personalen till VLT:s

Polisen lämnade snabbt platsen för att styras*till Emausgatan, där en skottlossning, enligt uppgifter till VLT från flera av varandra oberoende vittnen, ska ha ägt rum ungefär samtidigt som knivskärningen.

– Polisen larmades klockan 15.59 till Gideonsberg i Västerås. En målsägande anträffades knivhuggen. Målsäganden fördes med ambulans till sjukhus. Ärendet rubriceras som grov misshandel. Polisen utför nu diverse utredningsåtgärder, säger Daniel Ågren, RLC-befäl på polisens regionledningscentral inom polisregion Mitt."
Citera
2019-12-01, 19:25
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
*Någon som har mer info?

https://www.vlt.se/artikel/ung-kvinn...hjalp-pa-netto

S"trax före klockan 17 på söndagen skickades polis, väktare och ambulans till Netto på Bangatan i Västerås. ”En ung kvinna hade blivit knivskuren”, uppger ett ögonvittne för VLT.

– Jag var inne på Netto när hon kom in i butiken. Hon hade blivit knivskuren i en lägenhet på andra sidan gatan och kom för att söka skydd och hjälp, berättar ögonvittnet.

– Hon blödde väldigt kraftigt och personalen ringde direkt efter hjälp och vi tog hand om henne tills ambulans och polis kom.

Netto stänger 18.00 på söndagar. Vid 17-tiden var det lugnt utanför butiken. Kunderna vände vid dörren när de såg anslaget att det var stängt. När personalen gick hem hänvisade de VLT:s frågor till Nettos kundtjänst.

”Det har skett en olycka, det är allt jag kan säga”, säger personalen till VLT:s

Polisen lämnade snabbt platsen för att styras*till Emausgatan, där en skottlossning, enligt uppgifter till VLT från flera av varandra oberoende vittnen, ska ha ägt rum ungefär samtidigt som knivskärningen.

– Polisen larmades klockan 15.59 till Gideonsberg i Västerås. En målsägande anträffades knivhuggen. Målsäganden fördes med ambulans till sjukhus. Ärendet rubriceras som grov misshandel. Polisen utför nu diverse utredningsåtgärder, säger Daniel Ågren, RLC-befäl på polisens regionledningscentral inom polisregion Mitt."

En skottlossning och en knivhuggning i Västerås inom loppet av någon timme. Det trygga sverige

Eftersom det rubriceras som grov misshandel och inte mordförsök så är väl kvinnan är lindrigt skadad. Ändå sjukt att knivbrott ökar markant i vårat äckliga land
Citera
2019-12-01, 20:18
Medlem
Slumlords avatar
Det är lite en "kompis kompis kompis hörde att..." över det här ryktet men en källa i min närhet påstår att brottsoffret ska har skrikit något om att "han vill mörda mig och min familj" när hon kom inspringande i butiken.
Citera
2019-12-01, 21:21
Medlem
Kan det ha nåt att göra med den enorma rättegången, som startar i morgon?
Citera
2019-12-01, 21:54
Medlem
Bangatan 17 antar jag. Vältrafikerat arbetarklassområde.
Senast redigerad av RainOfMisery 2019-12-01 kl. 22:03.
Citera
2019-12-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkatten.
Kan det ha nåt att göra med den enorma rättegången, som startar i morgon?

Vilken då?
Citera
2019-12-02, 06:04
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Bangatan 17 antar jag. Vältrafikerat arbetarklassområde.
Arbetarklassområde är nog lite väl artigt.

Gideonsberg och Skallberget har varit det. Inte miljonprogram, utan lite äldre tre- och fyravåningshus. Några villagator.

Mycket berikat, även en hel del WT.
Parkeringen vid COOP Skallberget har länge varit samlingsplats för kaosande babbar och negrer.

Detta är bostadsområden för folk som sluppit undan no-go som Bäckby, Råby och Pettersberg men inte har råd att flytta till något av Västerås hyfsade bostadsområden.

Många ur kurdmaffian bor här, t ex.
Senast redigerad av StefanRoefven 2019-12-02 kl. 06:05. Anledning: Det förbannade autocorrekt
Citera
2019-12-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anamnemesis
Vilken då?

Det får du luska ut själv
Citera
2019-12-02, 22:56
Medlem
Citat:

Jävla miffo, snacka om att inte tillföra tråden något.

"Det kan vara X."
"Vadå X?"
"Ta reda på det själv."

Är dina föräldrar syskon?
Citera
2019-12-02, 22:59
Medlem
ms18s avatar
Citat:

Mupp jävel tillför något till tråden eller sluta skriva här ditt cp.
Citera
2019-12-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anamnemesis
Jävla miffo, snacka om att inte tillföra tråden något.

"Det kan vara X."
"Vadå X?"
"Ta reda på det själv."

Är dina föräldrar syskon?

Nog trodde jag ni har koll på västmanlands historiskt största rättegång började 2 december. Men tydligen inte. Ni sitter bara och kastar skit i onödan.
Citera
2019-12-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Mupp jävel tillför något till tråden eller sluta skriva här ditt cp.

Jag har koll vad har du? Tom i bollen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in