• 1
  • 2
2019-11-29, 10:47
Medlem
OvissFramtids avatar
https://www.friatider.se/ungdomsg-ng...den-i-ett-bord

Citat:
Ett ungdomsgäng misshandlade brutalt en katt vid Ryssbygymnasiet i Ljungby kommun förra veckan. De är nu misstänkta för djurplågeri, uppger Smålänningen.

Det var förra måndagen som ett gäng på fyra tonårskillar mellan 16-18 år gav sig på en katt vid Ryssbygymnasiet i Småland.

Gänget utförde en brutal och utdragen misshandel av katten.

Enligt Smålänningen ska de ha tryckt in kattens huvud i en burk, kastat den mot en damm, "drämt den i ett bord" och även slagit katten över nacken.

De fyra gärningsmännen är nu misstänkta för djurplågeri.

Det är oklart hur pass skadad katten är eller

Vilka är kräken? Häng ut de här.
Citera
2019-11-29, 11:35
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
https://www.friatider.se/ungdomsg-ng...den-i-ett-bord

Vilka är kräken? Häng ut de här.
Inga höga odds på att de är komna från MENA-området.
Citera
2019-11-29, 12:12
Medlem
Mitt hjärta går sönder och bara fantasin sätter gränser på vad jag skulle vilja göra med dessa as!! Fyfan alltså, vidriga jävla subhumans!

Någon måste ju uppenbarligen ha sett fanskapen tortera katten, hur hade annars dessa uppgifter kommit till? Jag frågar mig alltid: varför ingrep inte vittnet?? Även fast jag är tjej skulle jag ingripa då jag skulle bli helt galen och blind av hat om jag skulle se djurplågeri trots risken att bli misshandlad själv, allt för att rädda djuret!
Citera
2019-11-29, 13:03
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntyche
Mitt hjärta går sönder och bara fantasin sätter gränser på vad jag skulle vilja göra med dessa as!! Fyfan alltså, vidriga jävla subhumans!

Någon måste ju uppenbarligen ha sett fanskapen tortera katten, hur hade annars dessa uppgifter kommit till? Jag frågar mig alltid: varför ingrep inte vittnet?? Även fast jag är tjej skulle jag ingripa då jag skulle bli helt galen och blind av hat om jag skulle se djurplågeri trots risken att bli misshandlad själv, allt för att rädda djuret!

Det verkar ju som att de gripits om jag tolkar det rätt. Som du själv säger är det hemskt. Att gå på ett djur så här är både oförsvarbart och fegt. Man kan väl hoppas att folk i bygden hänger ut dem så att svinen straffas på ett eller annat sätt. Social utfrysning är väl första steget.
Citera
2019-11-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det verkar ju som att de gripits om jag tolkar det rätt. Som du själv säger är det hemskt. Att gå på ett djur så här är både oförsvarbart och fegt. Man kan väl hoppas att folk i bygden hänger ut dem så att svinen straffas på ett eller annat sätt. Social utfrysning är väl första steget.

Dessa bryr sig inte om social utfrysning från det svenska civilsamhället, de ser det snarast som ett bevis på att de är fruktade och "äger" svenskarna.
Citera
2019-11-29, 15:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntyche

Exakt.
Jag hatar djurplågare mer än allt annat.
Hoppas det gick bra för katten i slutändan.
Citera
2019-12-02, 15:59
Medlem
Nu vet jag inte vilka de skyldiga är, men den som har någon som helst koll på Ryssbygymnasiet vet om att det är ett gymnasieskola med relativt få invandrare och som har inriktning på bl a jakt: https://www.ryssbygymnasiet.se

Citat:
Det var för ett par veckor sedan som fyra killar mellan 16 och 18 år enligt vittnen misshandlade en katt på flera olika sätt. De ska bland annat ha fört in kattens huvud i en burk och kastat den mot en damm och drämt den i ett bord.
------

Stor bestörtning på skolan
En del elever på skolan har känt sig rädda efter händelsen, som utreds som djurplågeri.

– Det är en hemsk sak och jag har fått många frågor från elever ungefär som "är det så som jag har hört?" och en del kan vi berätta, annat inte. Men det har varit en stor bestörtning.

Myhrberg har också pratat med de utpekade ungdomarna.

– De är också ledsna, även här finns en bestörtning men också viss förnekelse. Det är en stor mix av olika känslor hos dem. Men vi har lämnat över ärendet till polisen som får utreda vad som hänt och vem som har gjort vad, säger hon.

Ingen av de misstänkta eleverna kommer från Ljungby kommun utan har sin hemvist från andra delar av landet.
https://www.smalanningen.se/artikel/...-enligt-rektor
Citera
2019-12-02, 21:13
Medlem
Lågoddsare att något av dessa psykfall kommer att debutera inom våld mot kvinnor relativt snart.
Skottpeng.nu tack.

Släng in kräken till ett lejon och be att dom försöker visa det är burktricket en gång till.....

Citat:
Ingen av de misstänkta eleverna kommer från Ljungby kommun utan har sin hemvist från andra delar av landet.

Surprise, surprise......lever ut sig gör man bäst hos bortapubliken.
Citera
2019-12-02, 22:17
Medlem
StuGs avatar
Inhemska drogande svagbegåvade psykopater eller standard-MENA?
Citera
2019-12-03, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Inhemska drogande svagbegåvade psykopater eller standard-MENA?

Döda dessa kebabsvin.
Jag betalar gärna någon och tar straffet.
Citera
2019-12-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Döda dessa kebabsvin.
Jag betalar gärna någon och tar straffet.

”Kebabsvin” är nog inte rätt uttryck, snarare volvoraggare som hävdar sig för varandra på ett sjukt äckligt sett.
Citera
2019-12-03, 12:17
Medlem
Ken Drydens avatar
Ryssbygymnasiet är en skola inriktad på jakt och viltvård som lockar elever från hela landet som bor på skolans internat.

Det är nog noll procents chans att det handlar om MENA i detta fall. Det är nog också noll procents chans att det är smålänningar som är externt intagna (dvs bor i närheten och går i skolan för att den ligger nära). Det är nog internatelever som hänger på skolgården på kvällen och som har haft "tråkigt" och därför kommit på att de skall plåga en katt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in