Citat:
Människorna i Kalmar är sjukt otrevliga och tjuriga av sig, antagligen för att deras stad ligger så isolerat till så folk har förmodligen sett samma ansikten sen barnsben där och är trötta på allt. Fick nobben varje gång jag försökte starta en konversation. Märker inte samma sak i Göteborg där jag bor nu.
Staden i sig är väl som vilken småstad som helst egentligen. Inte särskilt fin stad faktiskt. Ser bättre ut på bild men egentligen är staden ganska småstadsful. Får alltid en trist känsla varje gång jag är där. Faktumet att staden är så isolerad och att detta är det bästa som folk i regionen kan få om de inte vill resa en bra bit, gör att jag får den trista känslan.
Mycket skvaller, alla känner alla, svårt att lära känna någon osv... Inte så hippt direkt. Studenter som pluggat klart väljer nog att flytta, skulle jag tro.
Staden i sig är väl som vilken småstad som helst egentligen. Inte särskilt fin stad faktiskt. Ser bättre ut på bild men egentligen är staden ganska småstadsful. Får alltid en trist känsla varje gång jag är där. Faktumet att staden är så isolerad och att detta är det bästa som folk i regionen kan få om de inte vill resa en bra bit, gör att jag får den trista känslan.
Mycket skvaller, alla känner alla, svårt att lära känna någon osv... Inte så hippt direkt. Studenter som pluggat klart väljer nog att flytta, skulle jag tro.
Fruktansvärt rövnäste skulle jag säga.
Otrevliga människor och isolerat, som om det vore det enda. Rödare vänster-, HBTQ, invandrarvurmande och inavlad stad får man leta efter. De indoktrinerade invånarna måste ha sovit Törnrosa-sömn hela livet. Har nog aldrig varit utanför kommunens gränser.
Den inkompetenta och fifflande politiken, styret och tjänstemännen ska vi bara inte tala om. Den narcissistiskt störda Johan Persson (S) som suttit på makten i snart 15 år, med sitt ryggdunkar- följe som siffertrixar, förser alla bekanta, inklusive sambo, med fina poster, jobb och uppdrag, är väl utbrett, storhetsvansinnet likaså. Svågerpolitiken är enorm och kulturberikarna väller in för att man vill växa som stad och skryta om ökad folkmängd. Man bygger staden full med fula betongklossar som alla nysvenskar ska bo i.
Rån, inbrott, stenkastning, bilbränder m.m. är vardag numera.
Tvi vale!