2019-11-30, 03:10
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jävla tokturk! Ska han göra mig arbetslös?
Min enda chans att sätta lite guldkant på mitt värdelösa liv är att kränga några dyra femmor till polarnas ungar.
Börjar de köpa braj på bolaget får jag byta ut köttbitarna mot falukorv och börja köra Svenssonbil.
Nä fyfan, behåll de lagar vi nu har!
2019-11-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag har sett butikskoncept o färgglada förpackningsidéer med färdigrullade spiffar. Relaxtea o godiskakor.

Senast var det hur man kan få den ”välgörande” thc in i vipers.

Strategin är snarlik tobaksbolagens.

Att tillåta cannabis är som att säga att vi har ju så många gifter som är lagliga så då bör man också tillåta DDT. DDT är supereffektivt mot mördarsniglar i min trädgård.
Jag brukar ibland köpa DDT som kommer från Ryssland o Kina under disk. Jag sprutar inte så mycket på salladen....

När det kommer till fibrer så odlas industrihampa på många platser. Den sorten saknar HTC. Att få thc-preparat utskrivet av läkare vid vissa motiverade fall har få Personer emot. Men det är knappast dessa sjukdomsfall som driver knarkkrigen.

Nej, det är som att säga att eftersom vi har det här jätteskadliga giftet legaliserat borde vi också ha det här mindre skadliga giftet legaliserat för att inte leva i ett godtyckligt hycklarsamhälle.
2019-11-30, 10:24
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Cannabis gör folk passiva, tröga o dumma i huvudet. Alkohol sabbar också men inte på samma vis.

Eller som en grabb i min skolklass sa till mig när jag var 15. Om du inte provar så vill du inte göra det igen. Det var hans egen erfarenhet. Det gick inte så bra för killen senare i livet. Puffandet var mycket bidragande till misären.

Alkohol o även tobak är djäkligt skadligt. Det var när man fick bukt med supandet som det svenska välståndet kunde byggas. Rökningens samhällsskada är enorm. Bara fimparna kostar en förmögenhet att sopa bort från gator o torg.

Sverige behöver inte legalisera ytterligare problem.

Att Cannabis gör folk passiva, tröga o dumma i huvudet är sant, det är ju det som är själva effekten av cannabis, de som kliver in i flummar-livet blir ofta kvar och fastnar för resten av livet, cannabis är en starkt beroendeframkallande drog som dessutom ofta är inkörsporten för andra droger.

Läser man ingående tråden så kan man se hur starka och ologiska argumenten för legalisering är, dimmiga missbrukare som känner sig smarta, lever för drogen och krampaktigt håller den högre än allt annat i livet, det är också den största tragiken med droger.
2019-11-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Att Cannabis gör folk passiva, tröga o dumma i huvudet är sant, det är ju det som är själva effekten av cannabis, de som kliver in i flummar-livet blir ofta kvar och fastnar för resten av livet, cannabis är en starkt beroendeframkallande drog som dessutom ofta är inkörsporten för andra droger.

Läser man ingående tråden så kan man se hur starka och ologiska argumenten för legalisering är, dimmiga missbrukare som känner sig smarta, lever för drogen och krampaktigt håller den högre än allt annat i livet, det är också den största tragiken med droger.

Vi har lite olika bild av brukare.
Kan säga att av de personer jag vet om som har brukat finns både passiva bidragstagare och framgångsrika företagare.
Vad jag vet så brukar ingen av dessa idag och definitivt inte i någon omfattning att det märks att de brukat överhuvudtaget.

Problemet med dina anekdotiska "bevis" är att du har ingen insikt i ämnet alls.
Ingen som brukar och har ett i övrigt skötsamt liv skulle riskera det genom att ta upp ämnet med en människa som är så övertygad som dig.
Det är en risk.

Era tolkningar av cannabisbrukare blir därför i stil med "-femtonårig kille i min klass rökte cannabis en gång, sen gick allt åt helvetet, så går det alltid" vilket givetvis är fel.
Förvånar mig att din ståndpunkt i ämnet är så stark då du inte verkar tveksam till att stoppa i dig andra illegala preparat själv.
Skulle du t.ex säga att effekterna av doping är så svarta/vita som de målas upp i media efter egen erfarenhet?
Man ska inte kasta sten i glashus.
2019-11-30, 11:17
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Nej, det är bara skitsnack, skurkarna kommer fortsätta sälja knark fast till ett lite billigare pris, samt mycket starkare sorter...
låter mest som att de försöker locka till sig rökarnas röster, inget annat.

Det är ju ändå lilla landet lagom Sverige vi talar om......

Så varför skulle landet lagom vilja ha starkare weed och inte lagom weed?

Vet att majoriteten av de kunder jag hade inte ville handla av kriminella.

Dessutom kommer många hellre betala mer för att slippa jidder, rätt mängd, beblanda dig med kriminella och inte bryta mot lagen.

Cannabis är inte en mild drog för övrigt. Jag har provat de mesta och inget annat har påverkat mig mer än cannabis gjort.
Säger inte att cannabis är farligt men det är den enda drog som innehåller ämnen som gör att hjärnan fungerar på annat sätt och signalerna går andra vägar, värt att tänka på.
Andra droger kommer förändra en person pga livstilen, men cannabis förändrar folk bara pga drogen.

Jag tycker flummare är rätt efterblivna. Dom som är rationella funkar rätt bra på flum men många blir bara cp av det.
Senast redigerad av SoZRandom 2019-11-30 kl. 11:23.
2019-11-30, 11:26
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Vi har lite olika bild av brukare.
Kan säga att av de personer jag vet om som har brukat finns både passiva bidragstagare och framgångsrika företagare.
Vad jag vet så brukar ingen av dessa idag och definitivt inte i någon omfattning att det märks att de brukat överhuvudtaget.

Problemet med dina anekdotiska "bevis" är att du har ingen insikt i ämnet alls.
Ingen som brukar och har ett i övrigt skötsamt liv skulle riskera det genom att ta upp ämnet med en människa som är så övertygad som dig.
Det är en risk.

Era tolkningar av cannabisbrukare blir därför i stil med "-femtonårig kille i min klass rökte cannabis en gång, sen gick allt åt helvetet, så går det alltid" vilket givetvis är fel.
Förvånar mig att din ståndpunkt i ämnet är så stark då du inte verkar tveksam till att stoppa i dig andra illegala preparat själv.
Skulle du t.ex säga att effekterna av doping är så svarta/vita som de målas upp i media efter egen erfarenhet?
Man ska inte kasta sten i glashus.

Lustigt att du så enkelt kan avgöra och bedöma huruvida jag har insikt i ämnet eller inte, det är nästan komiskt att det är så lätt att sitta bakom en skärm, lägga ut texten låssas vara expert, framförallt att du inte har förmågan att tänka lite längre än din näsa räcker.
2019-11-30, 11:26
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Varför blir man smartare av cannabis i resten av världen men i Sverige blir man dum i huvudet?!
2019-11-30, 11:57
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Något du kallar det floskler, är nog den mest exakta beskrivningen en missbrukare själv skulle beskriva sin tillvaro på under sitt liv i missbruk, efter missbruket och om du skulle sitta framför honom och påstå att han använder floskler vem är du då, tycker du han skulle använda ett akademiskt språkbruk eller?

Akademiskt språkbruk är ju den vanligaste genvägen dumhuvuden tar för att låtsas vara smarta, näst vanligaste är glasögon, lustigt att du valde just det som exempel, kanske bara en tillfällighet.
2019-11-30, 12:13
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Du amatöruppskattar alltså hur smarta andra är genom att mäta hur många akademiska fackord de använder efter att du kallat de passiva, tröga, dumma i huvudet, dimmiga missbrukare som håller en växt högre än allt annat i livet, samt du ljugit ihop att cannabis är en starkt beroendeframkallande inkörsport?!

Är du säker på att det inte är du som lider av Duning-Kruger?
Senast redigerad av Eurypterida 2019-11-30 kl. 12:18.
2019-11-30, 12:22
Medlem
Gabogibos avatar
Det är skandalöst att staten bestämmer för en vuxen männinska vad denne skall göra med sin fritid.
Dra åt helvete! jag är en vuxen myndig människa! jag besämmer själv vad jag ska göra med mitt liv, så länge jag inte skadar någon annan.
2019-11-30, 12:28
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vadå räcka för stunden? Med din och Hanif Balis syn på det hela så ska väl även kokain och alla tyngre droger också legaliseras? Ska heroin legaliseras?

Tyvärr verkar många glömma bort att cannabis är i många fall inkörsport till tunga droger och antalet dödsfall av tyngre narkotika i Sverige är bra många fler än antalet dödsskjutningar i gängmiljöerna. Dessutom så är cannabis som drog räknat också farligt, det finns en rad märkliga självmord där offren drabbats av en psykos just tack vare cannabisrökning.

Vill trådens haschtomtar och politiker som Hanif Bali att framtida brukare av exempelvis cannabis ska utsätta sig själva för risken att drabbas av en farlig psykos? En legalisering kommer att skapa många problem i det svenska samhället.
Självklart ska droger vara legala, idag säljer kriminella skurkar droger och skapar incitament för att skjuta ihjäl varandra, hur fungerar det tycker du? Heroin är fö lagligt i länder som Kanada, Schweiz bla med goda resultat, minskas spridning av blodsjukdomar och minskade stölder, mindre dödlighet etc.

Cannabis är ingen gateway drog, om något så skapar den illegala marknaden att kontakt med tyngre narkotika blir möjligt, även här visar du hur lite du kan.

Cannabis är på nummer 16 på listan över de 20 farligaste drogerna, alkohol är på nummer 4, jo det är visst en mild drog, här säger forskare emot dig så det har du också fel på.

En legalisering skapar möjligheter genom att människor med missbruk och beroende får hjälp istället för att i som i dagsläget bli betraktade som brottslingar för ett brott som är mindre allvarligt än nedskräpning.

Ni legaliseringsmotståndare är som sektmänniskor, kommer in hit, struntar i att läsa tråden, rabblar upp samma gamla propaganda som motbevisats för över 20 år sedan, fullkomligt faktaresistanta, helt styrd av känslor istället för logik, avfärdar alla våra argument som skitsnack men lyckas aldrig komma med någon saklighet, beter er som små trotsiga barnungar som inte får som de vill, låt mig gissa, du är mellan 50-70 år gammal, växte upp med propaganda som haschboken och svalde allt med hull och hår, du hade en kille som gick i din klass som rökte en joint i nian som dog 30 år senare efter åratal av tungt missbruk.
Senast redigerad av Anus.Dos.Deminos 2019-11-30 kl. 12:31.
2019-11-30, 12:51
Medlem
DikTs avatar
Självklart borde vi legalisera lätta droger.

Fördelar:
1) Principfråga. Så långt som möjligt ska man bestämma själv över sin kropp och sitt liv så länge det inte direkt skadar andra.
2) Minska intäkterna och försvåra livet för kriminella gäng.
3) Frigöra resurser från polis och rättssystemet. Skattepengarna kan användas till annat.
4) Ren medmänsklighet. Se missbrukare som sjuka isf brottslingar, se inte rekreationsanvändare som kriminella (räcker med avkriminalisering för denna punkt).

Och vad är nackdelarna (förutom att svälja stoltheten för många förbudsivrare)?
Möjligen att andelen som någon gång testar lätta droger ökar. Om det skulle visa sig stämma och om problem/missbruk samtidigt inte ökar så är det ett billigt pris för alla fördelar. Skulle det visa sig att missbruket ökar vid en legalisering så skulle jag vara beredd att tänka om, men ingenting tyder på det idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in