• 1
  • 2
2019-11-27, 00:14
Bannlyst
Ni rediga toleranta snusare, skulle ni våga testa snuset?

Snus har hösten 2019 förgiftat skolelever över hela Ryssland.

Förra veckan hittades en snusande pojke död.

En enda rysk prilla kan innehålla fyra gånger mer nikotin än en cigarett.

Snusreklam är mycket vanlig på ryska sajter, bland annat för en snusblandning som kallas Självmördaren och beskrivs som ”radioaktivt starkt”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...av-foraldrarna
Citera
2019-11-27, 00:15
Bannlyst
Okej, ja. Vi ska nog inte importera sånt hit. Svenskt snus är världsklass ändå.
Citera
2019-11-27, 00:30
Citat:
Ursprungligen postat av shoooooo
Ni rediga toleranta snusare, skulle ni våga testa snuset?

Snus har hösten 2019 förgiftat skolelever över hela Ryssland.

Förra veckan hittades en snusande pojke död.

Snusreklam är mycket vanlig på ryska sajter, bland annat för en snusblandning som kallas Självmördaren och beskrivs som ”radioaktivt starkt”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...av-foraldrarna

Är det någon sanning i det, hört om en viss strålningsdos i snus...
Om nu man var en rysk lejd mördare från stadsapparaten och ville ta kål på en snusare så är det mycket lätt tyvärr
Citera
2019-11-27, 00:47
Medlem
Jag kan annars rekommendera det isländska luktsnuset.. I brist på bättre så bakade jag en rejäl prilla av sådant för ett antal år sedan. Blev helt knockad. Och då har jag snusat många år..
Citera
2019-11-27, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumenarfet
Jag kan annars rekommendera det isländska luktsnuset.. I brist på bättre så bakade jag en rejäl prilla av sådant för ett antal år sedan. Blev helt knockad. Och då har jag snusat många år..
Islänningar kan inte konsten att snusa, glad att du återvände till det svenska snuset.
Citera
2019-11-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoooooo
Vilket inte är jättemycket, beroende på hur man ser det. En cigarrett kan innehålla en viss mängd nikotin men det betyder inte att den som röker cigarretten får den mängden i sig. En vanlig cigarrett innehåller någonstans mellan 7-10 mg nikotin och snus ligger vanligtvis på strax under 10 mg/g. Tar vi en titt på snuset ”Siberian -80 C White Dry” ser vi att det innehåller 40+ mg/g.
Citera
2019-11-27, 03:00
Medlem
AA-suiteds avatar
Viss rysk snus utger sig för att innehålla 120mg nikotin! En vanlig hederlig snus innehåller 8mg. Den starkaste vi har i Sverige innehåller omkring 40mg.

Skulle inte förvåna mig om denna (länk) godisburk till snus med det världskända populära klädmärket Supreme, med 120mg nikotin i sig, har varit vad som har legat under dessa ryska ungdomars läpp.

För er som inte använder snus så är vår 40 milligramare extremt stark och ger nikotinkick för vanliga snusare. Och använder man inte nikotin och provar en så skulle jag vilja placera ett pengaspel på att en spya framkallas. Detta gånger tre som de ryska produkterna hävdar sig innehålla är helt ofattbart.
Senast redigerad av AA-suited 2019-11-27 kl. 03:07.
Citera
2019-11-27, 05:02
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Viss rysk snus utger sig för att innehålla 120mg nikotin! En vanlig hederlig snus innehåller 8mg. Den starkaste vi har i Sverige innehåller omkring 40mg.

Skulle inte förvåna mig om denna (länk) godisburk till snus med det världskända populära klädmärket Supreme, med 120mg nikotin i sig, har varit vad som har legat under dessa ryska ungdomars läpp.

För er som inte använder snus så är vår 40 milligramare extremt stark och ger nikotinkick för vanliga snusare. Och använder man inte nikotin och provar en så skulle jag vilja placera ett pengaspel på att en spya framkallas. Detta gånger tre som de ryska produkterna hävdar sig innehålla är helt ofattbart.

På Finlands illegala marknad är det Odens småglinen börjar med. Och fortsätter utan att spy. Jag tror det finns andra faktorer än nikotinstyrkan i dödsfallet.
Citera
2019-11-27, 08:51
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
På Finlands illegala marknad är det Odens småglinen börjar med. Och fortsätter utan att spy. Jag tror det finns andra faktorer än nikotinstyrkan i dödsfallet.

Det är dock extremt lite tobaksinnehåll i Odens. Mg/g blir därför missvisande. Skulle inte tro att de är så mycket starkare än vanligt snus per prilla. Rätta mig om jag har fel dock.
Citera
2019-11-27, 11:40
Medlem
Kollade upp detta precis innan jag såg tråden och "självmord 249 green" som den kallas innehåller hela 249 mg nikotin. Jämfört med Siberia (som de flesta blir rätt jävla dåsiga av) så är det alltså 6x så mycket nikotin.

Inte superkonstigt att en ovan tonåring kolar på det skulle jag tro.
Citera
2019-11-27, 12:36
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Det är dock extremt lite tobaksinnehåll i Odens. Mg/g blir därför missvisande. Skulle inte tro att de är så mycket starkare än vanligt snus per prilla. Rätta mig om jag har fel dock.
Kollade upp det. En vanlig General portion innehåller 8.5mg/g och väger 24g. Det är 24 prillor så 1 prilla innehåller alltså 8.5mg nikotin. Odens Extreme innehåller 22mg/g och väger 16g. Enligt kommentarerna innehåller den 15 prillor men enligt den nya lagen ska det fr.o.m 1 juli vara minst 20 prillor per dosa så jag är inte 100 på hur det ligger till. Någon som snusar Odens och kan berätta?
Citera
2019-11-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumenarfet

Neftobak är svenskt snus utan vatten. Skall inte tas i näsan utan blötas och med fördel lindas in i prillpapper innan det läggs under överläppen.

I övrigt så är det knappast så höga koncentrationer nikotin som anges i de ryska produkterna utan chilli eller annan stark krydda som gör att det upplevs starkt. Med så höga koncentrationer som anges i tråden så smakar produkten helt enkelt för illa för att kunna konsumeras.
Senast redigerad av Drsnus 2019-11-27 kl. 14:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in