2019-11-26, 20:01
Medlem
Hade tidigare i somras en hel del stressymtom, men efter tre veckors semester gick de över, och kom heller inte tillbaka när jag började jobba igen. Antar att det är jobbet som ligger bakom, jobbar på en riktigt rutten arbetsplats. En hel del har varit sjukskrivna på det stället tidigare.

Efter mycket kämpande har jag äntligen lyckats skriva på kontrakt för ett nytt jobb, där jag börjar om tre veckor. Men de senaste dagarna så har stressymtomen kommit tillbaka! Jag förstår inte alls varför. Jag ska ju sluta från mitt nuvarande jobb, och visst vill jag sluta på ett professionellt sätt, men i grund och botten skiter jag ju i det där stället. Så jag förstår inte varför jag känner såhär, eller varför jag känner stressymtom.

Kommer mina stressymtom sannolikt försvinna så fort jag är klar sista dagen på nuvarande jobb? Eller finns risken att de hänger kvar? Att börja på ett nytt jobb är ju krävande i sig, man ska lära sig nya saker osv.

Och på mitt nya jobb kommer jag ju börja som provanställd. Om jag skulle gå in i väggen under den tiden och bli sjukskriven pga det så är det ju kört där. Och det blir antagligen svårt att få ett nytt jobb sen om jag skulle bli sjukskriven för detta, vem vågar anställa en sån person liksom?

Vad ska jag göra? Hur ska jag tänka kring detta?
Citera
2019-11-26, 20:08
Medlem
Qusimotos avatar
Du får helt enkelt bita ihop
Citera
2019-11-26, 20:16
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Du får helt enkelt bita ihop

håller med!
Känner tyvärr ofta stress symptom pga jobbet och andra saker, aldrig varit sjukskriven en enda dag för detta, var hos doktorn, en utländsk typ som knappt kunde svenska, en idiot, ingen hjälp alls, så har bitit ihop och det går utmärkt.

Jag tror du känner oro för något som "kan hända" på nya jobbet men som i verkligheten aldrig kommer hända.
Tror du får försöka leva med det helt enkelt, det blir bättre med tiden men lär aldrig försvinna helt, tyvärr, vår tids pest...
Citera
2019-11-26, 20:28
Medlem
particulum1s avatar
Tänker du mycket på ditt kommande jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in