2019-11-26, 17:54
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Skulle kunna rimligen användas som en knapp man klickar på så man ser alla sina utkast.

Tror kvalitén skulle gå upp på forumet om man hade den möjligheten då man kan skriva längre inlägg och spara dem för att sedan fortsätta.

Modifieringar på förslaget ?
Citera
2019-11-26, 20:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Skulle kunna rimligen användas som en knapp man klickar på så man ser alla sina utkast.

Tror kvalitén skulle gå upp på forumet om man hade den möjligheten då man kan skriva längre inlägg och spara dem för att sedan fortsätta.

Modifieringar på förslaget ?

Knappen "Förhandsgranska inlägg" finns ju redan.

Tydligt till höger om "Skicka svar".
Citera
2019-11-26, 20:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Definitivt en funktion jag saknat.

Jag brukar kopiera och lägga in mina utkast i Anteckningar på mobilen. Men jag skulle hellre uppskatta möjligheten att spara utkast på forumet.
Citera
2019-11-26, 20:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

För min del ligger det jag skrivit inte kvar när jag stängt ner mobilen och använt förhandsgranska.
Citera
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

Jag talar om att spara inlägg i en slags " utkasts" mapp av något slag.
Skulle kunna implementeras som en knapp vid smileys-knappen.

Annars måste man, om man vill skriva ett flera multi-sidor inlägg använda sig av ett separat Word-dokument/Google docs typ för att spara sitt inlägg innan det publiceras här på Flashback.

Kruxet med denna metod är att funktionerna i dessa är ju inte kompatibla med Flashbacks skrivfunktioner.
Skrivs med snedstil går inte, och inte heller med fetstil, då en direkt kopiering tar bort dessa.

Det är oerhört omständigt och tidskrävande att behöva gå till ett separat Word-dokument för att skriva och sedan klistra in och omformatera här i Flashbacks-skrivfunktion.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2019-11-26 kl. 20:38.
Citera
Medlem
Har faktiskt hänt flera gånger att jag önskat en sådan funktion.
Citera
2019-11-26, 20:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag talar om att spara inlägg i en slags " utkasts" mapp av något slag.
Skulle kunna implementeras som en knapp vid smileys-knappen.

Ja, precis. En slags mapp för utkast.
Citera
2019-11-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, precis. En slags mapp för utkast.

Jag brukar skicka ej färdigskrivna inlägg jag tillfälligt vill spara till mitt smurfkonto, då sparas det den vägen.
Citera
2019-11-26, 20:40
Medlem
klybans avatar
Citat:

JAg uppfattar dock förslaget som att du kan lämna förhandsgranska och skicka sidan.
Och välja fortsätta läsa i tråden och sen om det är nått annat att kommentera.
Och om detta sker eller inte, så menar förslagsgivaren att detta ska gå hämta upp fast sidan är borta att nå(För gott!).

Idag använder jag ctrl+c och ctrl+v, och det innebär att man ibland skriver nått och glömmer av sig och kopierar någon länk eller annan text.
Och sen är det permanent borta, då är nästa steg att spara det i ett program som anteckningar.
Och det är väl här funktionen kommer in och förenklar ens postade av multipla citeringar utan ansträngning mer än trycka på en funktion.

Låter som en fantastiskt bra sak i mina öron, och skulle använda det ofta om den fanns.
Citera
2019-11-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhiteKnight
Jag brukar skicka ej färdigskrivna inlägg jag tillfälligt vill spara till mitt smurfkonto, då sparas det den vägen.
Jag gör en ny textdocument på skrivbordet.
Citera
2019-11-26, 21:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhiteKnight

Det går att skicka pm till den användare som man skriver med just då. Man behöver inte gå omväg via ett smurfkonto.

Pm är definitivt en bra metod (om man inte som jag har för många pm i Inkorgen).
Citera
2019-11-26, 21:38
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Mycket bra idé!

Har hänt många gånger att man börjar på ett riktigt kvalitetsinlägg ( ) och sedan blivit avbruten.

Visst kan man spara text i en fil på datorn, men det vore grymt med en funktion för utkast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in